Toon-app opent niet/504 melding | Eneco Community

Toon-app opent niet/504 melding

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

129 Reacties

Badge
Ook al een aantal dagen last van '504 melding'. Na suggestie uit andere topic modem uit- en aangezet. Dit leek even te helpen. Kon gisteren inloggen. Vanochtend weer '504 error'.

gr. Harry
Badge
Ook hier werkt mijn app nog steeds niet. De Toon werkt wel prima.
Graag oplossen....!
Reputatie 1
Badge
Bij mij precies het zelfde probleem.
Toon app blijft maar op inloggen staan en daarna die melding.
App van telefoon gehaald en weer er op gezet geen veranderingen
Modem gereset app alleen gisteravond even verwerkt .
Toon zelf al twee dagen werkt vergelijk niet,
Hoop tocht dat dit snel opgelost is.
De app op de iPhone blijf een oranje scherm .heb hem nu al meerdere keren opnieuw gedownload
Maar krijg steeds de melding Time
Out (504)
Reputatie 7
Badge +4
@Allen

Op het moment merken we dat er meerdere klanten zijn die last hebben van een vertraagde Toon app of een foutcode tevoorschijn zien komen bij het opstarten van de app. We zijn met man en macht bezig om te onderzoeken waar het fout gaat en hoe dit zo snel mogelijk opgelost kan worden. Onze excuses voor de overlast, we houden jullie op de hoogte!

Groet, Denise
Goh we krijgen antwoord.. word morgen vervolgd denk ik...

PS, ik heb geen vertraagde app en krijg ook geen foutmelding.
Bij mij doet de app helemaal niets... Bevriest al bij het opstarten.
Goedemorgen, ook hier foutmelding 504. Als ik de inlog aan laat staan op mijn IPhone, wordt er regelmatig wel ingelogd, maar na korte tijd valt de app weer in storing. zo gaat at voortdurend, aan - uit.
Externe toegang voor klantenservice staat open.
Reputatie 7
Badge +4
@Hanvanel,

Ik heb je bericht verplaatst naar een topic over deze storing. Deze is bekend en er wordt momenteel hard aan gewerkt om het probleem op te lossen. Wil je op de hoogte blijven, dan kan je dit topic in de gaten houden.

Groet, Denise
Badge +2
Geeft geen code maar roodscherm met draaiend wieltje, verder kom ik niet.?
Het is weer zover. De app van Toon werk niet meer. Blijft hangen op de telefoon. App verwijderd en weer opnieuw geinstalleerd maar nee hoor. Blijft hangen in het opstartscherm. Op de tablet idem hetzelfde, daar geeft hij zelfs aan dat er geen verbinding is met Wifi terwijl die gewoon goed werkt.
Ondertussen werkt de API (zeer traag) en daarmee de app weer. Ik vind dit toch verontrustend. Hoe is het tegenwoordig mogelijk een simpele API dagenlang onbereikbaar te laten zijn !? Ik vraag me werkelijk af hoe het met de software ontwikkeling, testing en monitoring van deze services gesteld staat bij Eneco.
Dit mag en kan gewoon niet gebeuren, daar richt je je hele infra op in. Ik realiseer me best hoe complex een systeem kan zijn, maar dit soort downtimes zijn gewoon niet meer van deze tijd. Fix it!!!

[edit]
De API werkt, maar zeeeer traag (a whopping 38 seconds!):
code:

time python3 ./toonclient.py -v -t -D ~/.toon.ini
DEBUG:root:Only shown in debug mode
DEBUG:urllib3.connectionpool:Starting new HTTPS connection (1): toonopafstand.eneco.nl
DEBUG:urllib3.connectionpool:https://toonopafstand.eneco.nl:443 "GET /toonMobileBackendWeb/client/auth/retrieveToonState?clientIdChecksum=xxxxxxxxx HTTP/1.1" 200 111729
20.52
DEBUG:urllib3.connectionpool:Starting new HTTPS connection (1): toonopafstand.eneco.nl
DEBUG:urllib3.connectionpool:https://toonopafstand.eneco.nl:443 "GET /toonMobileBackendWeb/client/auth/logout?clientIdChecksum=xxxxxxx HTTP/1.1" 200 21

real 0m38.434s
user 0m0.228s
sys 0m0.012s
Reputatie 4
Badge +1
De app werkt ook niet en de tablet app ook niet.
heb de toegag opengezet, hoelang moet die blijven openstaan?
Hier werkt alleen de app van dectablet niet hij geeft bij inloggen aan dat ik geen internetverbinding heb terwijl die er wel is. Heb al keer verwijderd en opnieuw geinstaleerd maar blijft het zelfde die op telefoon doet het wel.
@folkert Ik kan weer verbinding maken met Toon via iPhone 6. Nergens meer aankomen!!!?
Reputatie 5
Badge +4
Helaas is de app niet het enigste dat gefixt moet worden, maar laten we positief blijven. Als dit morgen nog werkt hebben ze het echt gefixt.
Reputatie 1
Badge
Bij mij werkt het nog niet
Reputatie 1
Badge
Hier hetzelfde: de laatste dagen moeizame of helemaal geen verbinding met Toon. Soms wel met m’n iPad en niet met m’n Android smartphone, soms andersom maar meestal helemaal niet. 😭
Reputatie 4
Badge +1
hier werkt ook niet!
Ik heb al sinds een paar dagen dat mijn Toon App aangeeft : service center niet bereikbaar.
Ik krijg geen foutcode maar hij opent de app niet. Blijft op Toon staan.
Reputatie 4
Badge +2
Wiggie klopt de app op tablet geeft dit aan en heeft met het certificaat van de app te maken.
Zie topic: waar is Toon op tablet.
ook hiet werkt de app al dagen niet meer. Heel erg vervelend
Wat slecht dat het nu na 3 dagen nog steeds niet is opgelost waardeloos dit!!!!
Reputatie 4
Badge +3
Hier werkt de app gewoon goed hoor.

Had vannochtend alleen even geen gas inzagen op de app
Reputatie 7
Badge +4
@Allen
We hebben inzicht in het probleem gekregen en ondervinden op het moment weer stabiele verbindingen. Dit betekent dat de storing verholpen is en er weer ingelogd kan worden in de Toon-app. Overigens blijven we de komende uren een scherp oogje in het zeil houden om dit te bewaken. Bedankt voor jullie geduld.