Toon App niet bereikbaar | Eneco Community
beantwoord

Toon App niet bereikbaar

• 1 november 2014
  • 9 reacties
  • 731 Bekeken

Sinds deze week is de toon ineens niey bereikbaar. Toon geeft aan verbonden te zijn met service center. Opstarten app duurt lang en zegt uiteindelijk dat de Toon niet online is...
Heb alles al opnieuw gestart.router toon enz
icon

Beste antwoord door Brandje 1 november 2014, 23:53

Dan zou ik nu je router opnieuw opstarten en Toon een harde reset geven door je module van Toon onder je CV even een minuutje stroomloos te maken.
Je Toon verliest hierbij geen gegevens.
Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

9 Reacties

Badge +5
Hoi, je zou het volgende eens kunnen proberen: verwijder de app van je tablet of smartphone en installeer hem opnieuw.
Heb je Toon bovendien een statisch ip nummer gegeven?
Hoi, bedankt voor je reactie. Het opnieuw installeren heeft niet geholpen, en de toon een statisch ip geven kan ik niet vinden? Ik kan het router instellen dat de dhcp de toon steeds hetzelfde adres geeft, maar dit lijkt ook geen verschil te maken... Misschien zie ik een menu over het hoofd in de toon?
Dan zou ik nu je router opnieuw opstarten en Toon een harde reset geven door je module van Toon onder je CV even een minuutje stroomloos te maken.
Je Toon verliest hierbij geen gegevens.
Dank!!! Hij doet t weer! 🙂
Graag gedaan.
Via je omschrijving weet ik nu niet zeker of je wel echt een statisch IPadres voor Toon hebt gemaakt.
Dat voorkomt weer uitval in de toekomst.
Ivm de vele soorten routers is het niet mogelijk een klip en klare uitleg te geven hoe dat uit te leggen.
Probeer anders een kennis even naar te laten kijken.
Ik heb het idee dat het probleem bij Eneco zit, op twee smartphones en tablet was Toon onbereikbaar (wat een toeval) alle mogelijke opstart, opschoon en reset procedures geprobeerd, zonder enig resultaat, echter een dag later werkte alles ineens weer zonder problemen. ?....
Als je wat langer op het forum zou zijn geweest en die soort problemen nakijkt, kom je er al snel achter dat 90% van dat soort gevallen wordt opgelost met een statisch IPadres.
En soms is er storing op het SC en dan heeft uiteraard niemand verbinding met Toon op afstand.
Ik heb een statisch IPadres, waarom reageert Toon niet op ingrijpen en gaat het hij een dag later spontaan weer aan de slag?
Vanmorgen heb ik mij aangemeld bij het forum en ben nog niet zo ver dat ik alle 50000 reacties heb doorgenomen, als je goed leest staat er " ik heb het IDEE "
Reputatie 7
Badge +6
@TJay,

Welkom op het forum!
Fijn dat de App uiteindelijk weer werkt. We zijn dit soort situaties nog aan het onderzoeken. Waar het aan ligt is nog niet te zeggen.
Goed dat je je ervaringen deelt want daar kunnen we weer verder mee. 🙂