Toon App geeft aan dat de mobiele toegang op Toon uit staat | Eneco Community
beantwoord

Toon App geeft aan dat de mobiele toegang op Toon uit staat

• 7 juni 2019
  • 20 reacties
  • 1058 Bekeken

• Heeft er veel zin in (level 7)
  • 9 reacties
De Toon App blijft melden dat de mobiele toegang op mijn Toon uit staat. Dit is echter onjuist. Zowel de optie "Toegang Toon op afstand" als de optie voor Eneco Support staan op Aan.

Wat gaat er mis?

Mijn abonnement is sinds gisteren weer geactiveerd, mogelijk heeft dat hier iets mee te maken?
icon

Beste antwoord door JohnMod 3 juli 2019, 10:51

@Dickr43

Hoi Dick,
Naar alle waarschijnlijk kan ik je de oplossing geven.
Zou je het volgende kunnen testen
  • -Kan je de toegang Toon op afstand uitschakelen.
  • -Wacht 1 minuut.
  • -Schakel de Toon op afstand weer in
De app zal naar alle waarschijnlijkheid binnen 1 dag weer moeten werken. Mocht het niet direct werken, dan graag eerst 24 uur afwachten om het dan nogmaals te proberen.
Ik hoor graag van je of dit heeft geholpen.
Gr JohnMod
Bekijk origineel

20 Reacties

Reputatie 6
Badge +2
Hi @Dickr43

Welkom op het forum! Toon is verbonden met wifi en het abonnement is actief. Dat staat allemaal goed. Ik wil je vragen om de app volledig van je telefoon te verwijderen en opnieuw te downloaden.

Groeten Chantal
Helaas helpt dit niet. App volledig verwijderd van mijn privé iPhone, iPhone herstart en vervolgens opnieuw geïnstalleerd. Zelfde fout.

Daarna ook even op mijn zakelijke iPhone geïnstalleerd met ook daar dezelfde melding helaas.
Reputatie 6
Badge +2
@Dickr43

Bedankt voor het proberen. Ik wil je vragen om een reset uit te voeren van Toon door de ketelmodule 30 seconde van de stroom te halen. Mocht dit niet helpen dan wil ik je verzoeken om de externe toegang aan te zetten via Menu - Toon support - Externe toegang AAN.

Groeten Chantal
Chantal, ik heb geen ketelmodule. Ben 1 van de weinige klanten die jullie ooit hebben aangesloten op de Stadsverwarming.

Externe toegang voor Toon support staat al aan, jullie kunnen er dus in!

Grt,

Dick
Reputatie 6
Badge +2
@Dickr43

Het heet in dit geval inderdaad geen ketelmodule. Kan je desondanks Toon 30 seconde van de stroom afhalen ?

Groeten Chantal
OK, zal vanavond worden. Nu niet thuis.
Helaas haalt ook het van de stroom afhalen van Toon niets uit. Heb Toon van de muur gehaald (dus zonder stroom gezet) voor een dikke minuut. Daarna wederom de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Helaas nog steeds hetzelfde resultaat.

In de app zie ik bij Account display code xxxxxx (weggehaald door moderator) staan.
Reputatie 6
Badge +1
@Dickr43

Bedankt voor je reactie. De displaycode heb ik ivm privacy verwijdert. Jammer dat het stroomloos maken van Toon geen resultaat geeft. Voor de duidelijkheid, betreft het hier de Toon app of de Mijn Eneco app? Als het de Toon app betreft wil ik je vragen antwoord te geven op onderstaande vragen.

• · iPhone type
  • · versie operating system IOS
  • · is het probleem ook aanwezig op een andere telefoon/apparaat
  • · de softwareversie van de app
Kan je ook een screenshot sturen waar de foutmelding op zichtbaar is? Ik zet het dan uit bij de softwarebeheerders. Laat hiervoor aub de externe toegang aan staan.

Groeten, Tina
Hoi Tina,

iPhone XR
iOS 12.3
Ja, ook geprobeerd op iPhone 6 met iOS 12.3.1
ook geprobeerd op Samsung Galaxy S6 met Android 7.0
App versie 3.43.0 (6381

Reputatie 6
Badge +1
@Dickr43

Helemaal top. Ben helaas vergeten te vragen om een screenshot van de Toon display waar vermeldt staat dat de Toegang tot Toon op afstand aan staat. Dan stuur ik alles in 1 keer door.

Alvast bedankt.

Groeten,

Tina

Reputatie 6
Badge +1
@Dickr43

We zijn je niet vergeten. Het probleem wordt momenteel onderzocht door een van de ontwikkel teams. We houden je op de hoogte zodra wij wat weten.

Groeten, Tina
Top, dank voor de update!

Grt,

Dick
Reputatie 6
Badge +1
@Dickr43

Daar ben ik weer. Kan je proberen of het nu wel lukt?
Helaas nog steeds hetzelfde probleem.
Reputatie 6
Badge +1
@Dickr43

Dat is jammer. Ik geef het weer door.
Badge
@Dickr43

Hoi Dick,
De Softwarebeheerders hebben de oorzaak van het probleem gevonden. Bij de eerstvolgende update van de software zal dit meegenomen worden en opgelost zijn. Rest mij je alleen nog wat geduld te vragen tot de eerstvolgende update. Gr John
Badge
@Dickr43

Hoi Dick,
Naar alle waarschijnlijk kan ik je de oplossing geven.
Zou je het volgende kunnen testen
  • -Kan je de toegang Toon op afstand uitschakelen.
  • -Wacht 1 minuut.
  • -Schakel de Toon op afstand weer in
De app zal naar alle waarschijnlijkheid binnen 1 dag weer moeten werken. Mocht het niet direct werken, dan graag eerst 24 uur afwachten om het dan nogmaals te proberen.
Ik hoor graag van je of dit heeft geholpen.
Gr JohnMod
Reputatie 6
Badge +1
@Dickr43

Ik was benieuwd of het is gelukt met de Toon app? Ik hoor het graag.

Groeten, Tina
Was even een weekje weg. Gisteren de update geïnstalleerd en .... het werkt!

Dank voor jullie hulp.

Mvg,

Dickr43

Reageer