Toon app crasht op Samsung Galaxy S7 Edge | Eneco Community
vraag

Toon app crasht op Samsung Galaxy S7 Edge

Sinds enkele weken werkt mijn Toon app ineens niet meer. Ik heb de app al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar ook dat werkt niet. Ik heb een Samsung Galaxy S7 Edge, mogelijk veroorzaakt dat problemen, want in mijn omgeving hoor ik meer mensen met dezelfde gsm die hetzelfde probleem hebben. Als ik de Toon app opstart, krijg ik meteen de melding 'Ton is gestopt'. Erg vervelend, want ik gebruikte deze dienst dagelijks...

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

25 Reacties

Komt dit anderen bekend voor een wat kan ik hieraan doen?
Heb je hier al eens gekeken??

https://forum.eneco.nl/storingen-problemen-112/app-steeds-herstarten-verbinding-toon-verbreekt-10892
Top, dankjewel! Ik weet voorlopig even genoeg. Kennelijk ligt het aan het feit dat mijn Android update de Toon app niet ondersteund, daar deze 'verouderd' is ofzo. Ik snap het!
Graag gedaan.
Ik zou de topic's volgen, zodat je weet wanneer er verandering komt.
Toch waardeloos dat alleen de app van Eneco niet werkt op de Android versie die op de S7 draait...???
Reputatie 7
Badge +8
Heeft niks met 'waardeloos', te maken. Sommige apps hebben een verplichte softwareversie waar ze op werken. Bij Eneco is dat nog tot Android 5. Ontwikkelaars zullen er wel mee bezig zijn dat Eneco Apps ook op Android 6 zou gaan draaien.
Reputatie 7
Badge +6
@Allen

De software ontwikkelaars hebben het probleem met de S7 kunnen reproduceren en zijn op zoek naar een oplossing hiervoor.
Wel waardeloos. Voor alle andere wél werkende apps betaal ik niet iedere maand, voor Toon wel... De ontwikkelaars zouden nu al bezig moeten zijn met het laten werken van de apps voor Android 7. Zo nieuw is Android 6 helemaal niet, ontwikkelaars hadden die al ruim een half jaar geleden ter beschikking...
Reputatie 7
Badge +8
Wel waardeloos. Voor alle andere wél werkende apps betaal ik niet iedere maand, voor Toon wel... De ontwikkelaars zouden nu al bezig moeten zijn met het laten werken van de apps voor Android 7. Zo nieuw is Android 6 helemaal niet, ontwikkelaars hadden die al ruim een half jaar geleden ter beschikking...

Het lig niet aan of de ontwikkelaars dit al ter beschikking hebben. Google geeft niet zomaar de source code vrij. Dat duurt ff.. Geduld is een schone zaak.

Het lig niet aan of de ontwikkelaars dit al ter beschikking hebben. Google geeft niet zomaar de source code vrij. Dat duurt ff.. Geduld is een schone zaak.

Hoi mAiden,
Soms wordt er te makkelijk maar wat geroepen.
Gelukkig heb jij kennis van zaken.
Badge
Het bekende kastje naar de muur is begonnen, app ontwikkelaars wijzen naar Google en waarschijnlijk andersom. De gebruikers hebben geen boodschap daaraan, zorg dat de zaken op orde zijn en voorkom dit soort problemen in de toekomst. Geen enkele app heeft problemen op mijn telefoon sinds android 6.01 behalve toon. Dure woorden als source code vrijgeven klinkt interessant. Vervelend dat alleen de Toon app daar waarschijnlijk last van heeft en niet bijvoorbeeld de Hue app, Sonos app oid.
app geinstaleerd als je opent direct weer toon is gestopt graag een oplossing
Het bekende kastje naar de muur is begonnen, app ontwikkelaars wijzen naar Google en waarschijnlijk andersom. De gebruikers hebben geen boodschap daaraan, zorg dat de zaken op orde zijn en voorkom dit soort problemen in de toekomst. Geen enkele app heeft problemen op mijn telefoon sinds android 6.01 behalve toon. Dure woorden als source code vrijgeven klinkt interessant. Vervelend dat alleen de Toon app daar waarschijnlijk last van heeft en niet bijvoorbeeld de Hue app, Sonos app oid.

Interessant doen met dure woorden is uiteraard flauwekul.
Het beestje bij de naam noemen is een kwestie van realiteit en de ene App heeft in het kader van deze problematiek er meer last van dan de ander.
Dat het irritant is is uiteraard evident. Gelukkig speelt het niet bij Apple, zodat inderdaad Google voorlopig de zwarte Piet heeft.
Zo werkt dat nou eenmaal in het software/ICT wereldje; je bent nu eenmaal afhankelijk van derden.
Reputatie 7
Badge +8

Exact zoals Brandje het zegt.
Ik doe niet interessant met dure woorden. Probeer alleen de situatie helder en duidelijk toe te lichten. Je bent als ontwikkelaar eenmaal afhankelijk van Google bij Android.. Ookal is Android officieel gezien een distro van Linux.

Ik snap dit zwaar irritant en vervelend is. Maar meer dan wachten op een update zit er niet in.
Reputatie 7
Badge +6
@Allen

Het probleem beschreven in dit topic is opgelost met de laatste update. Het probleem dat in dit topic gaat over de S7 in combinatie met Android 6.0.1 , ik zelf heb een S6 met 6.0.1 en ervaar bijvoorbeeld geen problemen. Zoals eerder gemeld hebben we het probleem kunnen reproduceren en zijn we bezig met het achterhalen van de oorzaak zodat we een oplossing hiervoor kunnen vinden.
Reputatie 7
Badge +8
@Folkert

Er is een software-update aan de gang voor de S7 en s7edge.. Naar verwachting brengt dit het nieuwe vlaggenschip naar Android N. 😉
Reputatie 3
@Folkert

Er is een software-update aan de gang voor de S7 en s7edge.. Naar verwachting brengt dit het nieuwe vlaggenschip naar Android N. ;)

Ik heb Android N als beta op mijn Nexus 5X draaien, maar daarop krijg ik de bijgevoegde error bij het opstarten van de Toon app.
Reputatie 7
Badge +8
@Folkert

Er is een software-update aan de gang voor de S7 en s7edge.. Naar verwachting brengt dit het nieuwe vlaggenschip naar Android N. ;)

Ik heb Android N als beta op mijn Nexus 5X draaien, maar daarop krijg ik de bijgevoegde error bij het opstarten van de Toon app.

Android N is al helemaal niet aan te raden voor Toon. Omdat dit 1: nog in Bèta verkeerd. 2: Toon daar helemaal niet op ingericht is.

Overigens heeft u zelf toestemming gegeven om Android N via Update binnen te krijgen. Dit krijg je niet automatisch van Google.
Reputatie 3

Android N is al helemaal niet aan te raden voor Toon. Omdat dit 1: nog in Bèta verkeerd. 2: Toon daar helemaal niet op ingericht is.

Overigens heeft u zelf toestemming gegeven om Android N via Update binnen te krijgen. Dit krijg je niet automatisch van Google.

Klopt helemaal. Ik gaf ook niet aan dat ik verwachtte dat het goed zou werken.
Mijn bericht was enkel ter info en mogelijk helpt het bij de ontwikkeling van de app.
Reputatie 7
Badge +8

Klopt helemaal. Ik gaf ook niet aan dat ik verwachtte dat het goed zou werken.
Mijn bericht was enkel ter info en mogelijk helpt het bij de ontwikkeling van de app.

Ontwikkelaars kunnen Toon pas inrichten op Android N zodra de source code is vrijgegeven door Google. Google is nogal voorzichtig met vrijgegeven..
Inmiddels al weer een aantal maanden verder, en ik heb nog steeds geen oplossing voor de Galaxy S7 v . Toon app oplossing.?
Ik weet niet precies sinds wanneer, maar op mijn S7 Edge werkt de Toon app weer uitstekend. Ik zou beginnen met de app te verwijderen en opnieuw te installeren en kijken of dat het oplost.
Ik weet niet precies sinds wanneer, maar op mijn S7 Edge werkt de Toon app weer uitstekend. Ik zou beginnen met de app te verwijderen en opnieuw te installeren en kijken of dat het oplost.

Reeds een aantal malen gedaan, zonder resultaat.
Net weer gedaan, en blijkbaar werkt het nu wel......zucht
Bedankt Hans