Toon App activeren | Eneco Community
vraag

Toon App activeren

• 18 februari 2019
  • 8 reacties
  • 146 Bekeken

• Reageert regelmatig (level 9)
  • 7 reacties
Ik heb sinds zaterdag een Toon thermostaat (van iemand overgenomen) en hier een abonnement voor afgesloten. Nu wordt ik ook klant bij Eneco, maar dit contract gaat pas begin april in.

Volgens de medewerker van de klantenservice kan ik om die reden ook pas begin april een account aanmaken voor Mijn Eneco en dat zou inhouden dat ik dan tot die tijd zou moeten wachten voor ik de Toon App kan gebruiken.

Beetje vreemd, tenslotte is de Toon geactiveerd en het bijbehorende abonnement gestart. Volgens de juffrouw van de klantenservice zou er toch een mogelijkheid moeten zijn, maar wist zij die zelf niet en heeft ze mij doorverwezen naar dit forum.

Is er iemand die dit probleem ook heeft gehad? Alvast bedankt voor je/jullie reactie.

8 Reacties

Reputatie 4
Badge
@Niekie64

Wat leuk om te lezen dat je klant wordt van Eneco en dat je gebruik gaat maken van Toon. Welkom 🤗 ! Ondanks dat je levering niet is ingegaan, kan je wel een Mijn Eneco account aanmaken. Met de gegevens die je hebt aangemaakt kan je vervolgens inloggen op de Toon app. Op Mijn Eneco kan je daadwerkelijk inloggen wanneer je levering ingaat.

Groet, Emel
Zelfs als Eneco niet je leverancier is dan nog kan je een Toon®️ hebben met een abo en werkt de zaak gewoon.
Heb je wel een activatiecode gehad en na een fabrieksherstel heeft Toon®️ toen om de code gevraagd?
Als Toon®️ ontkoppeld is van de oude eigenaar dan pas kan Toon®️ goed werken.
Allereerst bedankt voor jullie snelle reactie!

Ik heb de Toon inderdaad geactiveerd nadat een medewerker van de klantenservice de oude eigenaar had ontkoppeld. Toon werkt nu prima.

Alleen het account voor Mijn Eneco om bij de Toon app te kunnen registeren blijft een probleem. Ik ga als eerste naar 'Inloggen of registeren', in dat scherm vul ik mijn e-mailadres in gevolgd door 'Volgende'.

In dat volgende scherm wordt om mijn wachtwoord gevraagd wat ik nog niet heb en kan daarnaast alleen kiezen voor 'Inloggegevens vergeten' en 'Gebruikersnaam vergeten'.

Als ik net doe of ik gek ben en mijn e-mailadres in dat veld vermeld en daarnaast de opties 'Gebruikersnaam vergeten' en 'Wachtwoord vergeten' aanvink, dan krijg ik gelijk de melding dat mijn e-mailadres onbekend is. Nergens een knopje te vinden om aan te geven dat het om een nieuwe registratie gaat.😓
Reputatie 4
Badge
@Niekie64

Raar dat het niet lukt om in te loggen. Wil je het klantnummer toevoegen in je profiel zodat ik het voor je kan nakijken?

Laat je het me weten zodra je het hebt toegevoegd?

Groet, Emel
Hallo Emel,

Ik zou graag het klantnummer toe willen voegen, maar ik heb op 31-01-19 alleen nog meer het contract toegestuurd gekregen, maar hierin wordt zover ik kan achterhalen nog geen klantnummer vermeld.
Reputatie 4
Badge
@Niekie64

Ik heb je klantnummer aangevuld in je profiel. Vreemd dat het inloggen of registreren niet lukt. Vind je het goed als ik hier morgen op terugkom? Ik zal kijken wat het probleem is en uiteraard op zoek gaan naar een oplossing.

Groet, Emel
Dat is prima hoor, graag zelfs. Bedankt tot zover en fijne avond toegewenst.

Groet, Nico
Reputatie 6
Badge +2
@Niekie64

Je kan onderstaand topic doornemen. Daar worden een aantal stappen benoemd en wat je kan doen als het daarna niet gelukt is.

https://forum.eneco.nl/mijn-eneco-en-eneco-app-129/problemen-met-inloggen-in-mijn-eneco-eneco-app-of-toon-app-lees-dit-topic-eerst-20468

Groeten Chantal

Reageer