Toon App. | Eneco Community
beantwoord

Toon App.

Alert, Voor deze Applicatie heeft uw Toon minimaal versie 2.2.0 nodig. 
Deze melding krijg ik op mijn Samsung Galaxy S4. Vandaag is de monteur langs geweest om de toon te installeren en alles geupdate. 
Wat is het probleem ? kan ik hier iets aan doen?
icon

Beste antwoord door Danielle 16 mei 2013, 16:42

@Martijnvanreuven,

Zoals in mijn vorige post en waar anderen in dit topic over praten is een reset. Heb je onderop Toon al op het knopje gedrukt zodat hij opnieuw gaat opstarten? En kan je mij dat aangeven zodat ik het verder na kan gaan?
Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

35 Reacties

Reputatie 4
Badge
Het kan even duren voor alles goed werkt. Probeer het morgen nog eens zou ik zeggen.
Mocht het dan nog niet lukken horen we je graag terug.
Bedankt voor je reactie ik zal geduldig afwachten en zal het morgen nog eens proberen.
Reputatie 6
Badge +1
Deze melding krijg ik op mijn Samsung Galaxy S4. Vandaag is de monteur langs geweest om de toon te installeren en alles geupdate. 

Even een aantal dingen. Heb je een mijn Eneco account aangemaak?
Dan het volgende: Samsung s4 geeft dezemelding wel aan, maar de software van je toon is hoger dan 2.2.0. Dus gewoon accepteren en app installeren.

Inloggen en dan moet het gewoon werken.  ( de s4 denkt slim te zijn, maar dat is hij niet.)
Om zeker te weten ofdat je de goede versie toon hebt, maar dat weet ik eigenlijk 100%zeker, kun je nog kijken in toon bij:
menu - systeem-software.  De bovenste waarde is je softwareversie
Bedankt voor uw reactie,
Ik heb enige tijd geleden een Eneco account aangemaakt. Het downloaden van de applicatie werkt en het opstarten van de applicatie werkt ook. Het inloggen is echter een probleem. Wanneer ik mijn gegevens heb ingevoerd krijg ik het volgende bericht. "Alert, Voor deze applicatie heeft uw Toon minimaal versie 2.2.0 nodig." Ik druk dan op de OK button en het inlogscherm verschijnt opnieuw. Het verwijderen van de applicatie en het opnieuw installeren is geen oplossing. Enigste mogelijkheid die ik zie is geduldig afwachten en eventueel contact opnemen met de klantenservice van Eneco. Indien iemand een oplossing heeft hoor ik dit graag.
Bedankt voor uw reactie.

Even een aantal dingen. Heb je een mijn Eneco account aangemaak?
Dan het volgende: Samsung s4 geeft dezemelding wel aan, maar de software van je toon is hoger dan 2.2.0. Dus gewoon accepteren en app installeren.

Inloggen en dan moet het gewoon werken.  ( de s4 denkt slim te zijn, maar dat is hij niet.)
Om zeker te weten ofdat je de goede versie toon hebt, maar dat weet ik eigenlijk 100%zeker, kun je nog kijken in toon bij:
menu - systeem-software.  De bovenste waarde is je softwareversie

Hè Jürgen,

Heb je bij een telefoonwinkel gewerkt?
Mijn vermoeden was ook meteen dat het aan z'n smartfone lag.
Maar tja ik heb de concurent. Dus was het wachten op jouw oplossing.

Goed hoor!!
Reputatie 6
Badge +1
. Het verwijderen van de applicatie en het opnieuw installeren is geen oplossing. Enigste mogelijkheid die ik zie is geduldig afwachten en eventueel contact opnemen met de klantenservice van Eneco. Indien iemand een oplossing heeft hoor ik dit graag.

Oke de app is goed en ik snap dat je een oplossing wilt. Wil ik eerst wat weten, wat ik in mijn vorige bericht ook schreef .
nogmaals kijk nu eerst eens in toon via
menu - systeem-software.  De bovenste waarde is je softwareversie wat staat daar ?

ik vraag dit explociet omdat vanaf versie  2.2.0 ( officieel release 2.2.18)  toon via de app kon worden aangestuurd. Op een of andere wijze ziet de centrale dat jou toon nog op een lagere versie draaid. Gelet op het feit dat er momenteel een hotfix uitrol bezig is, zou het mogelijk zijn dt jou systeem toch niet geüpdatet is. En dat je binnen nu en een paar dagen een update krijgt aangeboden.

@brandje ik denk dat het niet aan zijn smartphone ligt, gelet op het feit dat hij een software melding krijgt. De s4 heeft jellybean Android en die zit met zijn versies veel hoger.
Reputatie 4
Badge
monteur langs geweest om de toon te installeren en alles geupdate. 

Foutje van de monteur dan?
Ben je wel verbonden met de service center?
Reputatie 6
Badge +1
monteur langs geweest om de toon te installeren en alles geupdate. 

Foutje van de monteur dan?
Ben je wel verbonden met de service center?

wat dacht je hierr van:
Gelet op het feit dat er momenteel een hotfix uitrol bezig is, zou het mogelijk zijn dt jou systeem toch niet geüpdatet is. En dat je binnen nu en een paar dagen een update krijgt aangeboden.
Reputatie 4
Badge

wat dacht je hierr van:
Gelet op het feit dat er momenteel een hotfix uitrol bezig is, zou het mogelijk zijn dt jou systeem toch niet geüpdatet is.
Zit je toch al wel boven versie 2.2.0 die nu nodig is. Ook al zit hij nog op 2.2.29 moet het gewoon werken.
Reputatie 6
Badge +1

wat dacht je hierr van:
Gelet op het feit dat er momenteel een hotfix uitrol bezig is, zou het mogelijk zijn dt jou systeem toch niet geüpdatet is.
Zit je toch al wel boven versie 2.2.0 die nu nodig is. Ook al zit hij nog op 2.2.29 moet het gewoon werken.

Nee, nieuwe Toons, die uit de doos komen zitten nog op software 2.1.0 of zelfs nog lager. Vandaar dat een monteur ze normaliter update tijdens instalatie. Maar als er geen update is, bv tijdens een uitrol of omdat het niet klaar gezet is, dan word er dus niks geüpdatet. 
Reputatie 4
Badge

Nee, nieuwe Toons, die uit de doos komen zitten nog op software 2.1.0 of zelfs nog lager. Vandaar dat een monteur ze normaliter update tijdens instalatie. Maar als er geen update is, bv tijdens een uitrol, dan word er dus nis geüpdatet. 
Okee duidelijk, ik dacht dat hij automatisch dan b.v. 2.2.29 zou pakken, want dan val je nog buiten de uitrol. Zo is het hoe het zou moeten gaan teminste, maar ik kan de werkwijze van Eneco niet. Lijkt me trouwens wel het handigste.
Reputatie 6
Badge +1

Nee, nieuwe Toons, die uit de doos komen zitten nog op software 2.1.0 of zelfs nog lager. Vandaar dat een monteur ze normaliter update tijdens instalatie. Maar als er geen update is, bv tijdens een uitrol, dan word er dus nis geüpdatet. 
Okee duidelijk, ik dacht dat hij automatisch dan b.v. 2.2.29 zou pakken, want dan val je nog buiten de uitrol. Zo is het hoe het zou moeten gaan teminste, maar ik kan de werkwijze van Eneco niet. Lijkt me trouwens wel het handigste.

Maar vandaar dat ik erg benieuwd ben welke software versie zijn toon nu heeft. Maar dat aat hem vandaag niet meer worden. Ik hoop dat hij morgen een reactie geeft. Kunnen we dan verder kijken. Bespaard hem weer bellen naar een 0900 nummer 🙂
Reputatie 4
Badge

Maar vandaar dat ik erg benieuwd ben welke software versie zijn toon nu heeft. 
Mij lijkt of al de nieuwe of nog 2.2.29, maar we wachten af.
De nieuwe zou zo'n beetje bijna iedereen al moeten hebben vermoed ik.
Reputatie 6
Badge +1

Maar vandaar dat ik erg benieuwd ben welke software versie zijn toon nu heeft. 
Mij lijkt of al de nieuwe of nog 2.2.29, maar we wachten af.
De nieuwe zou zo'n beetje bijna iedereen al moeten hebben vermoed ik.

Als dat zo is omdat hij toch goed geupdate is bij de instalateur, dan is er iets verkeerd in de eneco service centrale of zijn toon heeft zijn nieuwe updategegeven nog niet in deze centrale geregistreerd, of goed geregistreerd door wifi problemen. Maar we wachten wel af op zijn reactie.
Reputatie 4
Badge

Als dat zo is, dan is er iets verkeerd in de eneco service centrale
Vandaar mijn vraag of hij wel verbonden was met de service centrale.
Reputatie 7
Badge +6
@Martijnvanruiven,

Jammer dat de App niet gelijk werkt. Ik ben net als @Jvp benieuwd wat voor softwareversie Toon aangeeft. In ons systeem sta je op 2.1.0, vandaar de melding als je in wilt loggen op de App. (Dit heeft niets te maken met het merk of type smartphone). Met een reset kan het probleem waarschijnlijk al verholpen worden. Mocht dit toch niet de oplossing zijn, kijken we verder waar het probleem vandaan komt.

We horen het graag!
Reputatie 6
Badge +1
 In ons systeem sta je op 2.1.0, vandaar de melding als je in wilt loggen op de App. (Dit heeft niets te maken met het merk of type smartphone). Met een reset kan het probleem waarschijnlijk al verholpen worden.

@danielle,
Is het niet wijs, om de juiste update alvast opnieuw naar zijn toon te sturen? Of kan dat conflicten geven?

@martijnvamruiven, kijk eerst even naar welke versie. ( menu -->. Systeem. -->  software  )
voordat je een reset geeft. Staat die op 2.1.0 dan kan daar ook  een vakje update achterstaan,of misschien dat danielle je een update heeft toegezonden. ( maar dat zie je dan in hetzelfde menu, vakje achter softwareversie met update en dat vakje kun je aanklikken) nade update herstart toon van zelf. Een reset is dan niet meer nodig. Staat er een hogere versie dan 2.1.0 dan lekker resetten.
Nogmaal mijn Toon heeft versie 2.3.36. Uiteraard heb ik het met andere telefoons ook geprobeerd. Het ligt niet aan mijn Samsung Galaxy S4 want met mijn iPhone 5 werkt het ook niet, zelfs via de toonopafstand werkt hij niet. Ik zal vandaag contact opnemen met Eneco.
Reputatie 4
Badge
Heb je wel contact met het service center? 
Reputatie 6
Badge +1
Nogmaal mijn Toon heeft versie 2.3.36. Uiteraard heb ik het met andere telefoons ook geprobeerd. Het ligt niet aan mijn Samsung Galaxy S4 want met mijn iPhone 5 werkt het ook niet, zelfs via de toonopafstand werkt hij niet. Ik zal vandaag contact opnemen met Eneco.

Toon al een keer gereset, zoals moderator danelle heeft aangegeven. En ik neem aan dat hij verbinding heeft met de eneco servicecentrale?

wat dacht je hierr van:

Nee, nieuwe Toons, die uit de doos komen zitten nog op software 2.1.0 of zelfs nog lager. Vandaar dat een monteur ze normaliter update tijdens instalatie. Maar als er geen update is, bv tijdens een uitrol of omdat het niet klaar gezet is, dan word er dus niks geüpdatet. 

De toon is door de monteur geupdate naar 2.3.36
Reputatie 6
Badge +1

wat dacht je hierr van:

heb je net ook gezegd in een bericht van een paar minuten geleden. Nu toon een keer resetten en kijken ofdat hij contact heeft het de service centrale. zo ja probeer dan nog eens met je app in te loggen. Ik wacht op je antwoord

Dan kan je Danielle toch een pb sturen, die heeft al eerder voor je gereageerd. 
Reputatie 6
Badge +1

wat dacht je hierr van:

heb je net ook gezegd in een bericht van een paar minuten geleden. Nu toon een keer resetten en kijken ofdat hij contact heeft het de service centrale. zo ja probeer dan nog eens met je app in te loggen. Ik wacht op je antwoord

ik ga wat anders doen. Het ligt niet aan zijn app. Het ligt aan Toon of de communicatie tussen toon en de servicecentrale. zijn toon geeft versie 2.3.36 aan en in de servicecentrale staat 2.1.0 geregistreerd en daardoor heeft zijn app een probleem. Met een reset, kan toon zich opnieuw aanmelden met de nieuwe versie en dan kan het gaan werken. Ik hoop dat hij dus nog eerst zijn toon reset en probeerd voordat hij gaat bellen!

Hopelijk horen we wel hoe het afloopt.