Toon | Eneco Community
vraag

Toon

  • 10 november 2013
  • 47 reacties
  • 1424 Bekeken

  • Komt hier vaker (level 8)
  • 16 reacties
Ik blijf sinds gisteren middag de melding krijgen dat toon niet online is, wel gewoon verbonden volgens de Toon zelf. Internet ook oke, Toon heeft vast IP adres in Router. Reeds reset uitgevoerd, toon een tijdje zonder stroom gezet en opnieuw, de keteladapter al stroomloos gehad en weer aangesloten na 5 minuten maar geen verbinding?

Iemand een idee 😕

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

47 Reacties

Gewoon je router nog even resetten!
Ook al meerdere keren gedaan :) 
Had je voorheen wel met de App verbinding?
Zit je met de iPhone/iPad op je eigen SSID binnen je netwerk via WiFi?

Tegenwoordig zit je zo op een hotspot; Ziggo bv
Ik heb tot vrijdag altijd alleen maar met de app gewerkt, vergeet namelijk standaard als ik ga slapen de verwarming terug te zetten, dus altijd even vanuit bed ding terug schroeven :) 

Zitten op het zelfde SSID via Wifi, maar ook gepaste regelmaat gebruikt via 3G
Reputatie 3
Badge +1
Kun je met de app wel Toon bedienen?
3G of Wifi maakt niet uit.
Zo ja, dan zal vermoedelijk het probleem liggen in de verbinding van Toon met het Eneco datacenter, en niet met de internetverbinding zelf.
Zodra ik de app open krijg ik direct het scherm Uw toon is niet online.... 
Ik heb tot vrijdag altijd alleen maar met de app gewerkt, vergeet namelijk standaard als ik ga slapen de verwarming terug te zetten, dus altijd even vanuit bed ding terug schroeven :) 

Zitten op het zelfde SSID via Wifi, maar ook gepaste regelmaat gebruikt via 3G


Even een ander onderwerp en dat is besparen.
Zonde om pas bij het daadwerkelijk naar bed gaan de verwarming uit te doen; dan heeft de CV een uur ongeveer voor Jan met de korte achternaam gewerkt.............

Ik zie dat je de App er nog niet heb afgegooid en opnieuw geinstalleerd hebt?
Wat betreft de SSID die heb ik beantwoord hoor 🙂 Zelfde SSID. 

Over het besparen? Ja ik weet het :rolleyes:
Reputatie 3
Badge +1
.............................................................................................

Zitten op het zelfde SSID via Wifi, maar ook gepaste regelmaat gebruikt via 3G


Volgens mij wel Ton:p.

Kun je verkeers en/of weersinformatie via Toon opvragen?
En als je via https://toonopafstand.eneco.nl/index_pc.html

Maar ik zie het al, er is weer storing dus niet verder proberen.
Gewoon even afwachten
Weer en verkeer doet het gewoon. 
Waar kan ik dat zien of er storing is?
Reputatie 3
Badge +1
En als je via https://toonopafstand.eneco.nl/index_pc.html

Maar ik zie het al, er is weer storing dus niet verder proberen.
Gewoon even afwachten


Wist geeneens dat dit zo via de bestond, niet goed gelezen ergens denk ik, weer wat geleerd. Thankx
Hier werkt inloggen via de appsite wel Ton.
dus zelfde als gisteren, niet iedereen wordt met deze storing geconfronteerd.
Reputatie 3
Badge +1
Waar kan ik dat zien of er storing is?

Ik neem even aan dat het inloggen via die site dan niet lukt.
Ze hebben bij Eneco al eens eerder verklaard, dat het per groepen op de server inderdaad kan verschillen.


Wist geeneens dat dit zo via de bestond, niet goed gelezen ergens denk ik, weer wat geleerd. Thankx



Daarom kunnen smartfones zonder App dan ook deze web-based versie gebruiken.
Ik moet dus denk ik gewoon geduld hebben, Hopelijk werkt het snel weer.... 
Net even de App op de iPhone geprobeerd en ook die is Off-line......................
Helaas nog steeds niets....
Klopt helemaal, maar nu even Ajax

Ook via https://toonopafstand.eneco.nl/index_pc.html  geen inlog mogelijk.
Reputatie 4
Badge
Helaas nog steeds niets....

Zal wel na het weekend zijn dat het weer zal werken. Nog even geduld dus.
Hier werkt het overigens wel.
Zoals ik zie op het forum ben ik niet de enigste met problemen met toon op afstand.

Sins een paar dagen werkt het niet meer hij geeft aan toon is online zelfs via internet is toon online wie weet de op lossing ??
Hoi Henk,

Er is geen oplossing die wij hier op het forum kunnen bewerkstelligen.

Morgen zal men bij Eneco hetzelfde vaststellen en ongetwijfeld het probleem op de server aanpakken!
Bij mij werkt alles gewoon, dus aan de server zal het niet liggen.
Dat klopt er zijn meer meldingen die geen enkel last hebben of wel alleen via Wifi dan wel 3G verbinding hebben.
In het verleden kwam dat meer voor.
Het schijnt dat op de server met groepen wordt gewerkt; dus ligt het m.i. wel degelijk aan de server.
Maar acht nog enekel uurtjes en in R'dan zullen ze het probleem ook wel ontdekken en zorgen dat we allemaal weer met Toon op afstand kunnen stoeien.