Toename gebruik met 200% op Toon na installatie slimme meter | Eneco Community
vraag

Toename gebruik met 200% op Toon na installatie slimme meter

• 11 oktober 2017
  • 5 reacties
  • 252 Bekeken

Sinds de plaatsing van de slimme meter door Stedin is ons verbruik op de Toon toegenomen met 200%.
We wonen al 21 jaar op dit adres en gaan zuinig om met energie..
Ons wekelijks verbruik ligt tussen 12-15 kw. Na plaatsing van de slimme meter is dit 42-45 kw.
Op Toon is exact het moment van toename te zien.
Als ik naar de dag en tijdstip van plaatsing van slimme meter ga is de toename gelijk zichtbaar.
Terwijl wij zelf niet meer zijn gaan gebruiken en er ook geen verandering in apparatuur is geweest. Ook als ik op Toon kijk bij “ stroom nu “ staat er geen hoog verbruik.
We willen niet betalen voor energie die wij niet verbruiken.
Graag zo spoedig mogelijk een reactie.

5 Reacties

Reputatie 7
Badge +9
Wanneer is de plaatsing geweest? Liet Toon hoge toename zien bij de dag dat de slimme meters zijn geplaats?
Zou zeggen kijk even naar het langere termijn, in beginsel wil het nog wel eens voorkomen dat er een hoog verbruik word gemeten door Toon..

Je kan altijd je externe toegang open zetten, zodat Eneco op afstand het 1 en ander kan onderzoeken.. Naar mij mening niks om je zorgen over te maken! 🙂
Logisch dat je bij je leverancier aan klopt, maar ik zou los hiervan meteen contact zoeken met je Netbeheerder omdat die nu eenmaal eigenaar is van je meters.
Ook zou je je bij Radar kunnen melden.
Die zijn bezig dit soort klachten te verzamelen.
De meter is op 21 september geplaatst en sindsdien elke dag hoog verbruik.
Dus ik maak me toch wel zorgen
Reputatie 7
Badge +6
@Deltaromeo

Welkom op het forum en bedankt voor je bericht. Wanneer ik naar je verbruik kijk sinds de plaatsing van de slimme meters, dan wijkt dat niet af van het verbruik op je oude meters. Wel is het vaak zo dat de eerste keer dat er verbruik doorkomt dat je een hoog verbruik kan zien op die dag. Wanneer je de externe toegang klantenservice aanzet via Menu > Toon Support, dan kijken we graag het een en ander na voor je.

Groet,

Folkert
De meter is op 21 september geplaatst en sindsdien elke dag hoog verbruik.
Dus ik maak me toch wel zorgen

Ohhhh dat stelt dus nog niets voor!
Eerst het gevraagde door Folkert regelen, dat zal wel een verklaring opleveren.

Reageer