Thermostaat Toon werkt niet | Eneco Community

Thermostaat Toon werkt niet

  • 8 oktober 2012
  • 44 reacties
  • 6309 Bekeken


Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

44 Reacties

Reputatie 3
Badge
Zou jij niet gewoon even een monteur laten langskomen? Valt binnen de garantie en lijkt me toch wel heel normaal als je cv niet werkt?
Zou jij niet gewoon even een monteur laten langskomen? Valt binnen de garantie en lijkt me toch wel heel normaal als je cv niet werkt?


klopt heb net weer voor de derde keer gebeld en er kom zo nog een monteur maar heb er geen vertrouwen meer in en een cursus klantvriendelijkheid zou ook niet verkeerd zijn daarbij het callcenter van TEMPUS instalatiebedrijs wat zijn deze onbeschoft zeg !!!! 
Zo monteur is geweest heeft gelijk dat opentherm converter het zwartekastje er tussen uit gerukt en nu moet hij het doen 
dus Toon werkt niet zo als het moet werken misschien een idee dat ENECO even hun klanten op de hoogte houden dat TOON nog in ontwikkeling is 
Reputatie 3
Badge
Dat toon in ontwikkeling is, geeft eneco zelf ook aan. Toon is pas net op de markt. Ik neem aan dat bij het aanvragen van toon is bekeken of je cv moet samenwerken met Toon? zo ja dan moet eneco het probleem oplossen en zo nee dan hadden ze dat wellicht moeten doen. Je kunt dus nu alleen aan/uit aansturen? is toch niet wat je wilt?
Dat toon in ontwikkeling is, geeft eneco zelf ook aan. Toon is pas net op de markt. Ik neem aan dat bij het aanvragen van toon is bekeken of je cv moet samenwerken met Toon? zo ja dan moet eneco het probleem oplossen en zo nee dan hadden ze dat wellicht moeten doen. Je kunt dus nu alleen aan/uit aansturen? is toch niet wat je wilt?


toen de monteur de toon kwam monteren keek hij eerst of dit kon met deze nefit ketel en vertelde dat dit geen probleem was na ruim twee uur bezig geweest te zijn kreeg hij het eindelijk voor elkaar dat de cv communicerde met de toon
na een paar weken werd het wat kouder maar de cv sloeg niet aan
gebeld en er monteur nummer twee heeft een kastje vervangen onder de cv omdat deze niet goed werkte paar dagen later sloeg de cv weer niet aan 
weer gebeld en monteur nummer drie vertelde me dat deze ketel helemaal niet geschikt was voor toon en heeft de opentherm kastje er tussen uit gehaald om hem maar via de aan/ uit te laten schakelen deze monteur vertelde dat de toon nog in ontwikkeling was maar waarschijnlijk nooit met deze nefit ketel ooit zal communiceren en bedankt

eneco heeft mij overgehaald met de toon om geld te besparen en vertel dat de aanschaf van 120,00 euro + wat is het 3,50 ex btw per maand er uit te halen is maar voorlopig zie ik steeds de gas display vol omhoog schieten omdat hij op aan/uit sta ipv opentherm 
Reputatie 3
Badge
Waarom laat je hem niet verwijderen? Als je verhaal is gegaan zoals je zelf zegt kan je toon laten retourneren  lijkt mij
Waarom laat je hem niet verwijderen? Als je verhaal is gegaan zoals je zelf zegt kan je toon laten retourneren  lijkt mij


ja dat denk ik ook ben ook erg benieuwd of eneco zelf nog contact met me opneem dit zouden ze nog doen dus wacht wel af voor en een oplossing anders moeten ze maar weer me ouwe termostaat ophangen deze was wel opentherm aan gestuurd 
Reputatie 2
Badge +1
@DennisTuitel

Ik begrijp dat je ketel niet geschikt is voor de OpenTherm module. Vervelend dat dit niet de eerste keer geconstateerd is, dat had een hoop frustratie gescheeld denk ik. Excuses hiervoor.
Helaas is er geen oplossing om je ketel via het OpenTherm protocol te laten werken.

Vandaag heeft mijn collega contact gehad met je partner. Wil je dat ik nog telefonisch contact met je op neem? Zo ja, stuur me even een PB met je telefoonnummer.
Beste Joep .. Ook mijn ketel kan kennelijk achteraf NIET communiceren met toon via het Opentherm systeem . zelfs niet met de zwarte module die er meegeleverd is. ik heb nu de module er tussenuitgehaald en de boel werkt nu op het aan / uit systeem .. natuurlijk is dit niet wat ik wil maar dit is in elk geval beter als een ketel die het helemaal niet doet. 
echter afgelopen vrijdag kreeg ik de rekening van toon . samen met een aparte rekening van de module a 53 euro ... Deze ga ik natuurlijk NIET betalen. dit is een fout van Eneco en of het installatie buro .. dus OF ik verwacht een monteur die mijn ketel aan de gang krijgt met de module OF ik ga er vanuit dat ik die rekening voor de module niet hoef te betalen. 

Hoe wordt dit doorgaans opgelost ? 

Jeroen 
Beste Joep .. Ook mijn ketel kan kennelijk achteraf NIET communiceren met toon via het Opentherm systeem . zelfs niet met de zwarte module die er meegeleverd is. ik heb nu de module er tussenuitgehaald en de boel werkt nu op het aan / uit systeem .. natuurlijk is dit niet wat ik wil maar dit is in elk geval beter als een ketel die het helemaal niet doet. 
echter afgelopen vrijdag kreeg ik de rekening van toon . samen met een aparte rekening van de module a 53 euro ... Deze ga ik natuurlijk NIET betalen. dit is een fout van Eneco en of het installatie buro .. dus OF ik verwacht een monteur die mijn ketel aan de gang krijgt met de module OF ik ga er vanuit dat ik die rekening voor de module niet hoef te betalen. 

Hoe wordt dit doorgaans opgelost ? 

Jeroen 

Waaaaatt krijg je een rekenning van 53 euro voor dat losse module die er helemaal niet tussen hoor ????? Ik heb nog niets ontvangen maar heb al de P in dus als eneco mij ook de module apart door rekenen heb ik een verassing voor ze dan kunnen ze de TOON weer op halen de monteurs hadden gelijk moeten zegen dat het niet ga werken met een nefit 
Sta ook in de vereenkomst dat er eerst wordt gekeken of de toon op de installatie kan en dan pas de verpakking wordt geopend en dan verplicht ben tot betaling maar als de monteurs niet eens weten dat het niet kan hoe moet ik dit dan weten 
Reputatie 7
Badge +6
@Jeroentune

Ik zie een rekening van € 53.55 deze is voor het plaatsen van een wandcontactdoos, de module is niet in rekening gebracht door ons.
In het geval er onterecht kosten door ons in rekening worden gebracht dan kan dit natuurlijk altijd opgelost worden.
Beste Folkert , bedankt voor  de snelle reactie. Ik begrijp nu uit juopw verklaring dat er dus een stopcontact is geplaatst . DIT is niet het geval . Ik heb alle locaties bekeken en overal is er gebruik gemaakt van de bestaande stopkontacten. Wel is er tijdens de installatie gevraagd aan mijn vrouw of er ook een verleng doos aanwezig was. Deze heeft ze aan de monteur gegeven maar is achter af niet eens gebruikt.  Deze rekening is dus niet conform de werkzaamheden. De factuur is intussen automatisch afgeschreven dus ik verwacht een credit daarvoor .

PS , Toon bevalt nog steeds erg goed , ook al is het via het aan/uit systeem. 

Jeroen 
Reputatie 3
Badge
Je bent niet de eerste bij wie het fout gaat JeroenTune,

Waarom zouden monteurs zo lax zijn af en toe? al kan ik niet beoordelen of het wel of niet ontterecht is afgeboekt. Heb je zelf al contact gezocht met tempus om te vragen wat ze bij jou berekend hebben? tel moet te vinden zijn in dit forum.
Ik verwacht ook op zeer korte termijn een credit, het is namelijk ongekeerde wereld als ik zelf moet uitzoeken wat de monteur wel of niet gedaan heeft . dan komt men van Eneco maar hier controleren en zelf een conclusie trekken . kunnen ze gelijk kijken of mijn ketel het toch wel doet op opentherm ! 

Jeroen 
Reputatie 3
Badge
Had je nog toevallig contact gezocht met tempus?
Reputatie 7
Badge +6
@Jeroentune

Excuses voor de late reactie, ik ga er meteen achteraan voor je!

@Jeroen

We weten op dit moment nog niet of dit een fout van de monteur is of een fout van onze administratie, dit wordt uitgezocht, zodat we onze processen kunnen verbeteren.
Reputatie 7
Badge +6
Beste Folkert , bedankt voor  de snelle reactie. Ik begrijp nu uit juopw verklaring dat er dus een stopcontact is geplaatst . DIT is niet het geval . Ik heb alle locaties bekeken en overal is er gebruik gemaakt van de bestaande stopkontacten. Wel is er tijdens de installatie gevraagd aan mijn vrouw of er ook een verleng doos aanwezig was. Deze heeft ze aan de monteur gegeven maar is achter af niet eens gebruikt.  Deze rekening is dus niet conform de werkzaamheden. De factuur is intussen automatisch afgeschreven dus ik verwacht een credit daarvoor .

PS , Toon bevalt nog steeds erg goed , ook al is het via het aan/uit systeem. 

Jeroen 


@Jeroentune

De kosten voor het plaatsen van een wandcontactdoos zijn afgeboekt.
ik heb vandaag contact gehad met nefit en nu blijkt dat de converter uit de handel is genomen omdat hij niet goed functioneert, ze zijn er mee aan het onderzoeken. Aan mijn ketel was er ook een aangesloten. Na een dag dezelfde kuren als hier vermeld is. Monteur van eneco heeft hem er tussen weg gehaald. Werkt  nu wel goed alleen aan uit, Jammer niet modulerend.
Reputatie 3
Badge
Mocht er een nieuw type komen is deze misschien gemakkelijk zelf te instaleren? laten we ook naar de toekomst kijken. wel jammer aangezien je iets koopt met diee dat dit meteen werkt.