Temperatuurweergave niet juist | Eneco Community
beantwoord

Temperatuurweergave niet juist

Toon geeft 20 graden aan ,als ik toon op 22 graden zet is het ineens nog maar 19 graden. Als ik toon reset geeft hij weer 20 graden aan . Hoe kan dit ?
icon

Beste antwoord door ChantalS 7 mei 2019, 20:01

@B.heijmen

Ik heb geen bijzonderheden gevonden. Toon stookt zoals het hoort. Zoals @Brandje en @Emel eerder hebben aangegeven komt het voor dat Toon bij aanraking tijdelijk een lagere temperatuur laat zien. Dit heeft verder geen invloed op het stoken.

Groeten Chantal
Bekijk origineel

21 Reacties

Toon nu van de muur gehaald, gas verbruik met oude thermostaat is aanzienlijk lager. Jammer dat zo n duur apparaat niet naar behoren functioneert

ieder zijn eigen keuze. Elk zelflerende thermostaat werkt op dezelfde manier als toon. Het verschil zit vaak binnen het algoritme, maar deze verschillen zijn zo klein tussen de onderlinge fabrikanten. Alleen een niet zelflerende model zou in jou geval het beste zijn

PS: had deze week een bezoek van mijn installateur en iemand van wasco aan huis ivm vervangen radiatoren. Beide waren vol lof over toon en noemde het zelf 1 van de beste thermostaten die er op de markt is
Ben het geheel met je eens Mark.
Er zijn oplossingen en verklaringen aan de ts gegeven.
Maar ik heb het idee dat hij al een vooringenomen mening had mbt het “niet naar behoren werken”
Op de reacties regeerde de ts dan ook niet; tja dan houdt het natuurlijk op, ja toch?
Hoi @Emel
Neem svp in je bevindingen ook even mee, dat volgens mijn gegevens Folkert al eens eerder heeft uitgelegd, dat een tijdelijk temperatuur verlaging bij aanraking wel meer voorkomt.
Na aanpassing temp wordt vrij snel daarna de juiste temperatuur weer getoond.
Reputatie 5
Badge
@B.heijmen

De externe toegang staat niet aan. Deze kan je aanzetten via Menu> Toon Support> Aan. Wat @Brandje aangeeft klopt helemaal. Zie voor meer info dit topic.

Groet, Emel
Top @Emel !!👍👍
Dat is het topic wat ik bedoelde en niet kon vinden.
Reputatie 7
Badge +2
@B.heijmen

Ik kan Toon niet bereiken. De toegang lijkt uit te staan. Kan je een foto maken van het scherm bij menu - Toon support - externe toegang ?

Groeten Chantal
Reputatie 7
Badge +2
@B.heijmen

Ik heb geen bijzonderheden gevonden. Toon stookt zoals het hoort. Zoals @Brandje en @Emel eerder hebben aangegeven komt het voor dat Toon bij aanraking tijdelijk een lagere temperatuur laat zien. Dit heeft verder geen invloed op het stoken.

Groeten Chantal
Toon nu van de muur gehaald, gas verbruik met oude thermostaat is aanzienlijk lager. Jammer dat zo n duur apparaat niet naar behoren functioneert

Tja als je je prettig voelt bij deze oplossing dan houdt het op!
Toon geeft niet de juiste temperatuur aan , temperatuur blijft heen en weer springen en onnodig stoken, hoe gaan we dit oplossen
Reputatie 7
Badge +2
@B.heijmen

Zo op het eerste oog lijkt het stoken goed te gaan. Kan je een tijdstip aangeven wanneer je dit ervaart ?

Groeten Chantal
Hoi Chantal nu constant te lage temperatuur, het is nu volgens toon 18.5 graden terwijl 2 andere thermometers 20.5 aangeven .
Reputatie 7
Badge +2
@B.heijmen

Dat maakt het voor mij duidelijk. Je kan de kamertemperatuur aanpassen in Toon. Ga naar menu - instellingen - verwarming - correctie temperatuur. Pas vervolgens de temperatuur aan naar de temperatuur op de andere thermometers.

Groeten Chantal
Ok maar dit is noot geweest, vreemd denk dat ik mijn oude thermostaat terug plaats vertrouw toon niet meer
Hoi @B.heijmen ,

Heb je de temperatuur correctie wel uitgevoerd?
Ik zou Toon®️ even de tijd gunnen hieraan te wennen. Wellicht dat het vertrouwen weer terug komt.
Ook is er nog een mogelijk om Toon®️ via de softwareontwikkelaars opnieuw te laten inleren.
Dat doet soms wonderen.
Reputatie 7
Badge +4
Ok maar dit is noot geweest, vreemd denk dat ik mijn oude thermostaat terug plaats vertrouw toon niet meer
Is het soms de nieuwe Toon model 2? Die heeft een nogal gevoelige (of nerveuze) temperatuursensor die hogere uitslagen geeft dan de oude toon 1 (of iedere andere willekeurige thermometer). Je moet er maar aan wennen 🙂 helaas. Gemiddeld genomen moet ik wel een flinke temperatuurcorrectie toepassen op de Toon 2 via het instellingenmenu, soms wel rond de 1,5 graad.
Reputatie 5
Badge
@B.heijmen

Ik begrijp dat het niet helemaal goed gaat met de temperatuurweergave. Wil je je klantnummer toevoegen in je profiel? Ook wil ik je vragen om de externe toegang op Toon aan te zetten zodat ik er naar kan kijken.

Groet, Emel
Emel, klantnummer toegevoegd , toegang staat open
Toegang staat toch echt aan.
Na enige tijd wordt de toegang automatisch beëindigd.
Advies: zet de toegang even uit en daarna via menu/toonsupport weer even op Aan.
Ok ik zie het al zou nu aan moeten staan

Reageer