Temperatuurmeting Toon | Eneco Community

Temperatuurmeting Toon

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

29 Reacties

Badge
Hopelijk lossen ze het dan heel snel op.

Ik hoorde van nefit dat de toon in tegenstelling van de moduline de ketel pomp niet modulerend kan aansturen, misschien is dat toch wel een verbeterpunt voor de toon. Of misschien gewoon alles kopieren van de moduline en dit gewoon in de toon proppen aangezien een grootdeel van de nederlanders toch een nefit gebruiken.
Ben ik ff blij dat ik een Intergas heb. De module is met de pomp vast verbonden. En de ketel is op moduleren gezet.
Werkt perfect.....
Ook het tapwater is zichtbaar in de Toon. Ik zou alleen het tapwater op de Toon willen veranderen en dat de ketel dat overneemt.
Volgens mij lukt dat niet.
Reputatie 7
Badge +6
@Hmay

Allereerst excuses voor het late antwoord, we hebben je topic over het hoofd gezien.
Als Toon gereset wordt duurt het heel even voordat de temperatuurmeting in orde is er wordt dan een temperatuurcorrectie uitgevoerd.

Bij een Open Therm ketel kan gebeuren dat er gestookt wordt wanneer de temperatuur hoger is dan het ingestelde setpoint. Als er een afkoeling waargenomen wordt kan de ketel besluiten om heel zacht te gaan branden.

In de toekomst wordt het mogelijk om te zien hoe hard je ketel stookt.
Reputatie 2
Badge
 Kijk, dat gaat de goede kant op:

| In de toekomst wordt het mogelijk om te zien hoe hard je ketel stookt.

Als dat ook bijgehouden wordt, samen met het temperatuurverloop in de ruimte (in een grafiek bijvoorbeeld), dan kunnen we echt actie ondernemen en het energieverbruik (gas) verminderen.

@Folkert, wat zit er nog meer in de roadmap van Toon?

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen