Temperatuur wordt niet gehaald | Eneco Community

Temperatuur wordt niet gehaald

• 23 november 2015
  • 58 reacties
  • 1428 Bekeken

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

58 Reacties

Badge
Gistermiddag is een cv monteur geweest.
Ketel zou volgens hem het probleem niet zijn maar Toon, daar gaan we weer......:@

Toon temp op 28C gezet en ketel blijft vol gas stoken totdat de temp is bereikt, zodoende dat hij aangeeft dat de ketel oke zou zijn.

Hij zocht een monteurs menu waar je de inschakeltijd en hoeveelheid kunt instellen, dit heeft hij niet gevonden. Ik heb hem gevraagd weer terug naar Opentherm aan te sluiten en hem gewezen op de handmatige instelling in menu-verwarming.

De volgende wijzigingen zijn nu aangebracht:

* Terug naar Opentherm
* Antipendel programma naar 0 min, stond op 3 min
* In Toon-menu-verwarming het handmatige menu gekozen i.p.v. radiatoren.
* Instelling in dit menu op 90C keteltemp en 8C verschil gezet, zelf in de gaten houden of dit terug kan.(experimenteren)

De bevindingen van 16:00 tot 20:00 uur waren in die zin positief dat de keteltemp regelmatig de 60-65C aantikte hetgeen vooraf max 50C werd.

We gaan dit weekend de cv monitoren en laat maandag mijn bevindingen horen.

@Moderator

Na het weekend zou 3.2.18 Toon en Zo beschikbaar zijn, helaas is dit voor mij nog niet mogelijk.

Meekijken staat aan!, mocht een moderator willen meekijken dan graag.
Reputatie 7
Badge +6
@Pierre

Je kan de update binnenhalen. We kijken graag met je mee, waar wil je dat we naar kijken?
Badge
@ Folkert

Ik zou inderdaad graag willen dat jullie mijn instellingen in Toon controleren.

Mocht het gedrag van Toon en de aansturing naar de cv ketel correct zijn dan ben ik hierin gerust gesteld.
Afgelopen vrijdag is een cv monteur langs geweest en zoals ik verwachte begon het welles nietes spelletje omdat Toon nieuw voor hun is.
Reputatie 7
Badge +6
@Pierre1958

Wanneer ik kijk naar de laatste dagen gaat het netjes. Mocht je toch iets opvallen dan hoor ik het graag dan kijken we er weer naar voor je.
Badge
@ Folkert bedankt !

Terug komend op mijn bevindingen kan / wil ik het volgende melden.

Het stook en afkoel gedrag van 5/15 is verdwenen, de cv ketel temp gaat nu weer > 50C en de opwarmtijd van de woning is gehalveerd.

Twee dingen zijn veranderd, t.w. antipendeltijd stond op 3 min en is door cv monteur naar 0 min gezet en in Toon menu-verwarming is i.p.v. radiatoren gekozen voor handmatige instelling 90C / 8C (beide waarden op max.)
In de loop van de tijd zal ik moeten kijken of de 8C terug kan.

Vooralleerst zijn we zeer tevreden over het comfortabel opwarm gedrag welk met deze instellingen is gerealiseerd.
Reputatie 7
Badge +6
@Pierre1958

Mooi dat het nu comfortabel werkt!