Temperatuur is bereikt maar verwarming blijft doorgaan | Eneco Community

Temperatuur is bereikt maar verwarming blijft doorgaan

• 24 december 2012
  • 29 reacties
  • 16285 Bekeken

• Ontdekker (level 5)
  • 1 reactie
Ondanks dat de ingeschakelde temparatuur (via TOON) is bereikt blijft de verwarming het doen en de radiatoren blijven heel heet....
Wat is er te doen via TOON of anderszins?

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

29 Reacties

Badge
Dat doet ie bij mij ongeveer 20 minuten van te voren. Bij mij werkt dat goed.

Heb je toevallig wel eens problemen met wireless? Misschien zit er wel een bug in het foutgedag indien de buiten temp niet beschikbaar is. Bij mij zie ik.geen problemen.

Gelukkig is mijn verbinding met het web probleemloos.
Vooralsnog blijf ik de verdenking bij het klokprogramma leggen. Het LIJKT er op dat de klacht optreed als er iets ook maar een klein beetje is veranderd in het klok schema komt. Soms durf ik zelfs niet meer naar het klokscherm te KIJKEN. 
Ik wil, zodra het zaakje een dag en een nacht goed is doorgekomen, NIKS meer aan het prog. doen en dan kijken of er stabiliteit komt..
Reputatie 3
Badge
Fijn dat wij op 1 lijn liggen 😉 Nu eneco nog met een reactie.
Hmm... Ik denk dat het toch iets te maken heeft met fout gedrag... Of inleer gedrag.
Dit omdat ik nergens last van heb. Als het een software bug zou zijn in het normale gedrag dan zou iedereen er last van moeten hebben...

Wel lijkt het er op dat het inleer gedrag / ketel aansturing wat amateuristisch / simpel geimplementeerd is. Dit omdat bij elke buiten temp wijziging de Toon er behoorlijk naast zit. Wanneer er dan een dag gestookt is gaat het weer goed.
Reputatie 3
Badge
Ik heb even een centraal topic aangemaakt voor dit probleem.

https://forum.eneco.nl/storingen-problemen-112/toon-blijft-stoken-5307/#post25942
Reputatie 7
Badge +6
In dit topic kunnen we verder gaan hierover, ook is hier inmiddels een hotfix voor uitgebracht.
Reputatie 3
Badge
Beste maes,

Welkom op het forum. Direct met betrekking tot je eerste post. Welk merk CV ketel heb jij en is deze aan/uit of open therm aangesloten. Ik heb er geen verstand van maar de genoemde problemen heb ik eerder voorbij zien komen. Maak je ook gebruik van klokprogramma om de temp op een bepaalde tijd op x aantal graden hebt?
Beste maes,

Welkom op het forum. Direct met betrekking tot je eerste post. Welk merk CV ketel heb jij en is deze aan/uit of open therm aangesloten. Ik heb er geen verstand van maar de genoemde problemen heb ik eerder voorbij zien komen. Maak je ook gebruik van klokprogramma om de temp op een bepaalde tijd op x aantal graden hebt?
Hallo Jeroen, Het is een REMEHA HR ketel. Aangesloten op open therm (ook via TOON). Heb inderdaad een viertalprogramma's ingesteld qua tijd en temperatuur.
Reputatie 3
Badge
Ik kan het niet hard maken aangezien eneco niets bekend of ontkent maar het gebruik van klokprgrammas heeft in mijn ogen te maken met het probleem van de temp die blijft gaan. De berichten die voorbij zijn gekomen afgelopen dagen/weken kregen mijn vermoeden. Ik gebruik deze niet en ik heb dat probleem gelukkig nog niet gehad. Van de foutmeldingen weet ik helemaal niets. Mogelijk kan eneco hier antwoord op geven.
Reputatie 1
Badge
Resume en wellicht teveel, ik begrijp dat jullie het klokprogramma 1. Aan hebben gezet en hebben aangepast (Als in de standaard tijden hebben aangepast)
Ik heb ook het klokprogramma AAN maar heb de tijden niet aangepast, wel de temp. settings. Ik heb hier geen problemen met de klok namelijk.
Ik kan deze week deze wel eens aanpassen om te voelen wat er gebeurt.  Heeft iemand een voorbeeld van tijden? Dan probeer ik dat ook meteen.
Mijnes is al een flinke tijd ingeleerd, wellicht dat dat ook scheelt.
Reputatie 3
Badge
Graag horen we de uitkomst. Ik ga nu even een lijst maken met veel voorkomende problemen en hopelijk willen de moderators er antwoord op geven.
op mijneneco zie ik dat ik per januaro 2014 mijn eerstvolgende jaarnota ontvang. Krijg ik dan geen jaarnota in 2013?
Reputatie 3
Badge
Hallo topcistarter, ik denk dat dit niet het juiste sub-forum is voor jou vraag. Mogelijk wordt je komende jaarnota begin januari opgemaakt. enkele dagen voor deze datum is het niet meer zichtbaar op mijn eneco. mogelijk zit hier het probleem?
Ondanks dat de ingeschakelde temparatuur (via TOON) is bereikt blijft de verwarming het doen en de radiatoren blijven heel heet....
Wat is er te doen via TOON of anderszins?

Zou ook nog met het inleren te maken kunnen hebben. Bij mij is het andersom en bleef de kamer te koud. Met opentherm moet toon veel meer inleren dan met aan/uit. Laat em eens een dagdeel op de zelfde temperatuur staan en kijk of ie stabiliseerd.

Misschien heb je een huis dat erg goed geisoleerd is en met grote radiatoren ... Dan zou ik me kunnen voorstellen dat de fabrieksinstellingen iets te agressief zijn. Ik heb een wat verouderd huis met kleine radiatoren, dus bij was ie te tam.
volgens mij zit ik met een soortgelijk probleem....ik heb al een paar keer gehad dat het bijna 22 graden is in huis....terwijl mijn thermostaat op 19 stond. Ik heb een Intergas CV op open-therm..
Reputatie 3
Badge
Regel je de temepratuur ook met vooringestelde tijden?
ik heb bij mij ook een weekprogramma lopen, maar de laatste keer dat hij door bleef lopen stond hij tijdelijk ingesteld op een andere temperatuur
Reputatie 3
Badge
Zet deze is uit en doe eens aanpassen met de mobiele app. Ik verdenk Toon ervan dat deze de cv soms aanstuurt terwijl dit niet nodig is. Bij veel mensen hadden een weekprogramma aanstaan. Test het is een week. Eneco heeft namelijk nog niets erkent of ontkent betreffende dit probleem.
Ik gebruik Toon nu twee weken, waarvan de voorgaande week Toon was ingesteld op een vakantiestand. Ongeveer drie uur voordat ik thuis zou komen heb ik de verwarming met de app weer aangezet. Ik vind ook dat de radiatoren erg warm blijven, terwijl de temperatuur die Toon aangeeft wel constant blijft (19,5 graden). Ik denk dat ik nog even moet wachten met conclusies trekken omdat Toon wellicht nog aan het leren is.

Ik gebruik een weekprogramma met verschillende schakelmomenten per dag. Ik heb vrolijk zitten wijzigen in zowel temperatuur als tijdschakelingen.

Ketel: AWB ThermoElegance Advance (cw5), uit de Eneco aanbieding op de website.

Ik blijf dit topic uiteraard met belangstelling volgen.
@aaipad gewoon even vanaf blijven, ik denk dat hij nog niet ingeleerd is. Bij twijfel even zelf nameten. Er zat bij mij 1graad verschil tussen wat toon aangaf en wat de daadwerkelijke temperatuur was. Kan zijn dat je muur iets warmer is. toon heeft even de tijd nodig om te leren hoe snel het warm is. Echter blijft dit een vermoede. Want Eneco heeft hier nog niet officieel op gereageerd.
Badge
@aaipad gewoon even vanaf blijven, ik denk dat hij nog niet ingeleerd is. Bij twijfel even zelf nameten. Er zat bij mij 1graad verschil tussen wat toon aangaf en wat de daadwerkelijke temperatuur was. Kan zijn dat je muur iets warmer is. toon heeft even de tijd nodig om te leren hoe snel het warm is. Echter blijft dit een vermoede. Want Eneco heeft hier nog niet officieel op gereageerd.
@jeroen
En heb jij toen die graad verschil aangepast in menu/correctie temp meter?
Ik namelijk wel en misschien kan dat ook een oorzaak voor het eigenwijze gedrag van Toon zijn?!
Reputatie 3
Badge
Je bedoeld Jacob? 😉
Ik ga op zoek naar een thermometerje dat ik tijdelijk naast Toon zal plakken. Ik hou jullie op de hoogte van de verschillen.
Ja, heb de temperatuur daar 0,9 graad bijgesteld. Nu klopt de temperatuur als ik hem na meet.
Badge
Ja, heb de temperatuur daar 0,9 graad bijgesteld. Nu klopt de temperatuur als ik hem na meet.
ok, ik 0,7, klopt nu precies!
Reputatie 7
Badge +6
Beste Maes,

Hartelijk welkom op het forum! heb je nog steeds last van onverwacht stoken? Je kan proberen de ketelmodule en de ketel te resetten. Als dit het probleem niet verhelpt dan, kunnen wij telefonsich contact met je opnemen om te bekijken of er tussenkomst van een monteur nodig is.

Groet,

Folkert