Temperatuur hoger dan ingesteld | Eneco Community

Temperatuur hoger dan ingesteld

Reputatie 1
Badge
  • Lekker op st(r)oom (level 13)
  • 182 reacties
Hallo,
gisteren was mijn kamertemperatuur steeds 2 graden hoger dan de ingestelde temperatuur. Kwam niet door zoninstraling, ook niet door een reset van TOON. Vandaag weer alles oké. Mijn vraag: kan het zijn dat de TOON spontaan gereset is en dat hij daarop weer is gaan inleren?

remy

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

9 Reacties

Reputatie 7
Badge +6
@Remy,

Bedankt voor de melding. Apart dat de ingestelde temperatuur soms overschreden wordt. Kan het de zon zijn die op Toon schijnt? We zien niet dat in die periode de ketel aan is geslagen. Ik verneem het graag, want dat kan eventueel de oorzaak zijn. Zeker omdat het 2 dagen achter elkaar is voorgekomen op ongeveer hetzelfde tijdstip.
Reputatie 1
Badge
@ Daniëlle, vandaag ging eerst goed. Daarna de zon  op Toon, daardoor liep temp op, maar ketel niet aangeslagen. Maw normale situatie. Maar nu op dit moment geen zon op Toon en temp toch weer 2 graden hoger hoger dan ingesteld. De ketel slaat ook echt aan. De hogere temp wordt echt veroorzaakt door de ketel. Tot overmaat van ramp geeft Toon op dit moment ook weer een internet storing.

remy
Reputatie 7
Badge +6
@Remy,

We kunnen helaas niet meekijken omdat er een storing in het Service Centre is. Vandaar ook dat je geen internetverbinding hebt. Als het weer werkt ben ik benieuwd wat we kunnen achterhalen, want als de ingestelde temperatuur lager staat dan de kamertemperatuur door de zon of niet, hoort de ketel uiteraard niet aan te slaan.
Reputatie 1
Badge
@ Daniëlle,
mijn externe toegangsgebouw staat al maanden aan. Ik ben benieuwd of je iets vind. Voor de duidelijkheid afgelopen woensdag aen vandaag vrijdag had ik dat probleem.
Reputatie 4
Badge

We kunnen helaas niet meekijken omdat er een storing in het Service Centre is. Vandaar ook dat je geen internetverbinding hebt.

Eigenlijk zou hier een melding van gemaakt moeten worden zodat we allemaal hiervan op de hoogte zijn.
Dan is een mededeling topic op het forum toch handig.
Reputatie 7
Badge +6
@Toontjelager,

Er was een sticky topic over de storing in het Service Centre. Ook met de update wanneer de storing was opgelost.
Reputatie 7
Badge +6
@Remy,

We zien inderdaad wanneer de ketel is aangeslagen terwijl dit niet nodig was. Ik kom er later op terug als we het verder hebben onderzocht en meer nieuws hebben.
Reputatie 7
Badge +6
Hey Remy,

Doordat in jouw geval de zon de temperatuur op Toon beïnvloedt, anticipeert Toon daarop. Als er een hevige daling in de kamertemperatuur plaatsvindt als de zon niet meer in de kamer schijnt, zorgt Toon dat er gecompenseerd wordt om de verdere daling tegen te gaan. De verdere daling blijkt eigenlijk niet meer te komen, waardoor de ketel soms te vroeg aanslaat, terwijl je ziet dat het eigenlijk niet nodig is. Zie ook hoofdstuk 1.3 in de gebruikershandleiding: Omgevingsinvloeden. Echter zal het in de loop van de tijd steeds beter gaan. We gaan ermee verder of het gedrag van Toon beter aangepast kan worden in een toekomstige softwareversie met omgevingsinvloeden.
Reputatie 1
Badge
Danielle,
dank je wel voor de uitleg, maar....
ik kan me voorstellen dat TOON hier het eerste- mogelijk tweede uur "last" van heeft. Maar bij duurt het een hele dag voordat TOON weer op orde is.
Ik wacht in spanning op het vervolg.
nogmaals dank,

Remy

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen