Temperatuur hoger dan ingesteld | Eneco Community
vraag

Temperatuur hoger dan ingesteld

• 15 oktober 2013
  • 4 reacties
  • 870 Bekeken

Onze Toon verwarmt 1graad meer dan de ingestelde waarde .
De temperatuur in het home scherm klopt wel als ik die vergelijk met een andere digitale thermometer. het probleem bij ons is dat als ik de waarde voor thuis op b.v. 19C instel , dat de toon door verwarmt tot 20C of soms zelfs tot 20,5C.
De waarde bij Comfort staat bij ons ingesteld op 19,5C , de Toon verwarmt dan tussen de 20,5 en 21C.
De Toon hangt al een maand of 3 op de zelfde plek , dus neem ik aan dat hij nu wel ingeleerd is. 
Ik heb inmiddels ook lopen spelen met temp. correctie , maar dit heeft volgens mij alleen invloed op wat de temp. aangeeft (huidige temperatuur)

de laatste update heb ik ook uit gevoerd .

graag tips om dit goed te krijgen

gr.
Rob

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

4 Reacties

Reputatie 7
Badge +7
Onze Toon verwarmt 1graad meer dan de ingestelde waarde .
De temperatuur in het home scherm klopt wel als ik die vergelijk met een andere digitale thermometer. het probleem bij ons is dat als ik de waarde voor thuis op b.v. 19C instel , dat de toon door verwarmt tot 20C of soms zelfs tot 20,5C.
De waarde bij Comfort staat bij ons ingesteld op 19,5C , de Toon verwarmt dan tussen de 20,5 en 21C.
De Toon hangt al een maand of 3 op de zelfde plek , dus neem ik aan dat hij nu wel ingeleerd is. 
Ik heb inmiddels ook lopen spelen met temp. correctie , maar dit heeft volgens mij alleen invloed op wat de temp. aangeeft (huidige temperatuur)

de laatste update heb ik ook uit gevoerd .

graag tips om dit goed te krijgen

gr.
Rob

beste @ okiedokie ,
je heb al wat lopen spelen met de temperatuur correctie.
maar je geeft niet aan of je de zoek functie al hebt gebruikt op het forum ?
er word n.l. links en rechts wel het een en ander over dit probleem  geschreven op het forum.
dus mijn tip eerst zoeken op het forum.
Ik zal er naar zoeken, ik had het idee dat die andere problemen gingen over de gemeten waarde en niet over de ingestelde waarde.
Maar goed ik ga een blik werpen en kijken of ik iets vind
Ik zal er naar zoeken, ik had het idee dat die andere problemen gingen over de gemeten waarde en niet over de ingestelde waarde.
Maar goed ik ga een blik werpen en kijken of ik iets vind

Hoi okiedikie,

Je kan natuurlijk ook handmatigeven de temperatuur met kleine stappen corrigeren.
Dat zal je met zoeken vermoedelijk ook wel vinden.
Probeer het eens uit en kijk hoe Toon daarop reageert
Reputatie 7
Badge +6
@Okiedokie,

Ik heb dit topic naar de categorie Toon verplaatst, zodat het beter terug te vinden is.

Apart dat Toon tot een hogere temperatuur verwarmt dan ingesteld.
Tips kan ik je niet direct geven. Ik ben benieuwd of kunnen achterhalen waarom Toon tot een hogere temperatuur verwarmt dan je hebt ingesteld. Kan je daarvoor de externe toegang op Toon aanzetten? Dan kunnen wij meekijken. De functie vind je bij Menu > Klantenservice.
Ik hoor graag als je dit hebt gedaan, dan gaan wij er verder mee.