tegels op toon | Eneco Community
vraag

tegels op toon

• 3 augustus 2018
  • 17 reacties
  • 232 Bekeken

ik heb sinds deze week de tegels veranderd omdat dat kon dus gas en elektra van 3 dagen terug als tegel maar daar komt geen verbruik of kosten in € te staan

17 Reacties

Reputatie 7
Badge +9
Te zwak zwave signaal.. Dit zou je kunnen versterken met een repeater.
en wat denk je van morgen op eens op de vrijdag de % die ik verbruikt hebt
ben benieuwd morgen
bedankt zo ver voor de hulp
me wifi router staat er precies tussen in

Die bedoel ik niet.
Het gaat om het draadloze contact tussen je meetmodule en Toon, dat werkt op het zWave protocol.
Dat signaal kan soms ivm de afstand in het randgebied zijn, dan is daar ook een repeater voor.
Reputatie 5
Badge +1
@dippstick

Welkom op het Toon Forum! Dat is een hele goeie vraag!

Er zijn verschillende oorzaken waardoor er geen verbruik te zien is op Toon. Om een concreet antwoord te geven op jouw vraag, wil ik met je meekijken in Toon. Wil je je klantnummer toevoegen in je profiel en daarna de externe toegang aanzetten op Toon? Dit doe je door te klikken op het menu - Toon Support - externe toegang - aan.

Wil je het me laten weten als je dit hebt gedaan?

Groet,
Mitchel
waar vind ik het klant nummer ?
Kijk even op je vorige jaarnota of log even in op de site Mijn Eneco.
Reputatie 6
Badge +1
@dippstick

Bedankt voor je reactie op mijn pb. De kwaliteit van de verbinding tussen Toon en de meteradapter in de meterkast is erg slecht. Om de verbinding te verbeteren verzoek ik jou Toon en de meteradapter te resetten.

Rechts onderin van Toon druk je de resetknop in. In de tussentijd haal je de adapter voor 30 seconden uit het stopcontact. Haal ook de P1 kabel eruit. Na 30 seconden stop je de P1 kabel er weer in en met de kabel erin stop je de adapter weer in het stopcontact.

Laat je het weten of dit lukt?

Tina
beide gedaan maar tot nog toe geen effect
Hoi @dippstick

Dat is jammer!
Je kan ook proberen de meteradapter via het zwarte knopje aan de zijkant te resetten.
Druk dat knopje in en houdt het ongeveer 5 a 6 seconde ingedrukt. De ledjes flitsen heeeel even op en dan is de meteradapter gereset.
Maak dan opnieuw een koppeling met Toon®️

Probeer de lengte richting van deze adapter in de richting van Toon®️ te zetten. Scheelt in het signaal.
de meterkast zit wel ver weg gaat het morgen proberen
de meterkast zit wel ver weg gaat het morgen proberen

Prima, maar “ver weg” hoeveel meter is dat?
Zitten daar muren tussen?
meter kast onder aan de trap oud huis dus een etage rond de 4 mtr dat is tussen gasmeter en meter kast en ik denk tussen gas meter en toon 3 mtr en een muur duszit aan de andere kant van de muur
De meters worden door plaksensoren uitgelezen?

Gezien jouw omschrijving gok ik er op dat een repeater de enige mogelijkheid zal zijn om een voldoende sterk zWave signaal bij Toon®️ te krijgen.
Deze repeater verstrekt Eneco altijd gratis.
Suc6 morgen met “het proberen”
zijn nieuwe meters
Oke, slimme meters dus.
Graag gedaan!?
Maar houdt in gedachte dat een repeater wel wenselijk kan zijn. Uitval kan in randsituaties zo weer optreden.
Fijn weekend!?
me wifi router staat er precies tussen in

Reageer