Technische storing bij Toon / Eneco | Eneco Community

Technische storing bij Toon / Eneco

Reputatie 7
Badge +8
Balk is waarschijnlijk door een ieder wel opgevallen, dat er een technische storing heerst bij Eneco..

Hier werken de Toon apps niet.. Ik heb de jackpot weer 😋

Ook het inloggen op Mijn Eneco was voor mij niet mogelijk..

Edit:

Raar detail: Mijn Eneco app geeft aan dat er onderhoud is...

Op Twitter spreekt Audrey ook over een storing 😉

7 Reacties

Reputatie 1
Badge +1
Komt vast goed
Reputatie 7
Badge +8
hanske wrote:

Komt vast goed

Komt het ook wel.. Maar zover ik hem nu ingeschat, is dit een pittige jongen.. Toon Forum heeft soms ook wat moeite namelijk.
Reputatie 1
Badge +1
Hij doet het alweer
Reputatie 7
Badge +8
hanske wrote:

Hij doet het alweer

Hier nog niet.. Mij pings naar Toon slaan nogsteeds dood, haha..

Nee, hard-reset gaan we even niet doen.. Als goed is pak mij Raspberry PI het op, als pings niet aankomen.. Dan restart PI Toon vanzelf. 😃
Reputatie 4
Badge +4
@allen,

We hadden inderdaad last van een storing. Erg vervelend! De problemen zijn nu verholpen en alles moet weer werken zoals het hoort. Mocht je toch nog tegen zaken aanlopen, laat dit dan aan ons weten.

Onze excuses voor het ongemak.
Reputatie 7
Badge +8
Eva wrote:

@allen,

We hadden inderdaad last van een storing. Erg vervelend! De problemen zijn nu verholpen en alles moet weer werken zoals het hoort. Mocht je toch nog tegen zaken aanlopen, laat dit dan aan ons weten.

Onze excuses voor het ongemak.

Is geen probleem @Eva..
Storingen horen er eenmaal bij bij alle technische hoogstandjes van deze tijd 😀
Reputatie 7
Badge +8
Was gelijk een goede argument voor mij om het zelf geschreven scriptje te testen.. Deze werkt perfect!

Pi Logfile wrote:

Jul 18 10:04:25 - Toon are not connected. Start ping. Trys left: 15
Jul 18 10:20:10 - Toon are not connected. Pings are dead. Trys left: 5
Jul 18 10:25:45 - Toon are not connected. Restart Toon.
Jul 18 10:25:45 - Restarting Toon started.
Jul 18 10:35:59 - Toon is a life 🙂.

Voor de technische mensen:

PI controleert 15 keer in totaal in een tijdsbestek van ongeveer 20min, of Toon alweer levend op het netwerk zit, dit controleert hij ook om te zien of Domoticz verbonden is met Toon.. Zoals jullie kunnen zien, was dit niet zo. Waardoor mij PI mij broadlink stekker de opdracht geeft om eerst uit te gaan voor 1min, om vervolgens weer aan te gaan..
Tussen het restarten en nogmaals controleren zit 10min.. Dit is express zo, zo weet ik zeker dat Toon dan volledig is opgestart.. Waardoor er weer een controleren plaats vind, deze geef dan als goed is aan, dat Toon weer levend is.. Dat gebeurde ook.. Anders begint het verhaaltje weer vanaf stap 1 😎

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen