Support TOON laat te wensen over | Eneco Community

Support TOON laat te wensen over

• 27 mei 2019
  • 1 reactie
  • 247 Bekeken

Badge +1
Het probleem
Begin maart jl. ontdekte ik dat er geen registratie van het stroomverbruik en de zonnecellen op TOON
werd weergeven, support gebeld en werd mij een nieuwe meetmodule + P1 kabel toegezonden. Dit loste het probleem echter niet op, weer met support gebeld, hier wist men echter niets van mijn probleempje (er was geen info opgeslagen en geen ticket aangemaakt) na wat controle testje bleek dat mijn slimme meter was uitgestapt, moest zelf contact op met Liander, deze maakte met mij een afspraak en een maand later, werden er nieuwe slimme meters (Gas en Elektra) geplaatst. Na een dag bleek echter dat er wel Gasverbruik werd geregistreerd maar geen Elektra, dus maar weer support gebeld, weer geen ticket aangemaakt, maar nu werd er op mijn naam toch wat info teruggevonden, en werd er geopperd dat Liander de verkeerde slimme (Elektra) meter had geplaatst (???) een week later (het was nu begin april) Monteur Liander op de stoep met een ander meter (zelfde type) en de monteur vertelde dat de meter goed was, met een of ander slim apparaatje liet hij mij zien dat inderdaad alle info
uit de slimme meter kwamen, en zij hij dat er een nieuwe P1 kabel moest komen (6 polig ???) weer met
support overlegd, weer een nieuwe P1 kabel ontvangen, echter geen oplossing, dus maar weer met support gebeld, deze ging het probleem nu voorleggen aan de software ontwikkelaar (tussen 3-5 dagen terugkoppeling), na ruim een week nog geen antwoord, dus maar weer support gebeld, deze zouden het uitzoeken (weer 3-5 dagen in wacht) eindelijk een e-mail waarin stond dat TOON niet correct was ingesteld, juiste instelling moest zijn:
Druk de TOON aan > Druk op menu > Druk op Instellingen > druk op Energiemeting > druk op potloodje achter Metermodule > druk op potloodje achter Metermodule 1 > Druk op het potloodje achter Energiebronnen > selecteer Stroom, Gas en Zon. > druk op het pijltje naar rechts > selecteer P1 verbinding > druk op het pijltje naar rechts > selecteer P1 verbinding > druk op het pijltje naar rechts > selecteer analoge verbinding > druk op opslaan.
Wat mij nu verbaasde dat de laatste instelling (analoge vebinding) nergen in de setup van de meetmodule staat en ook niet door de medewerkers van support werd gemeld, en ja hoor er verscheen een registratie op de TOON, van zowel elektra als de zonnecellen, echter was het nog niet volmaakt, de grafiekbalk bleef op maximaal staan en aantal Watt was ook nog niet, je dat. (sprong van laag naar hoog en terug) weer support gebeld, die gaven de schuld aan de P1 kabel, en stuurde weer een nieuwe (ik het er nu inmiddels 4 liggen) ik melden dat dit het probleem niet zou oplossen, daar ik reeds een nieuwe kabel had geplaatst. Weer met support gebeld (het was nu inmiddels half mei) daar viel het de medewerker op dat in de meetdata gaten zaten, waardoor niet alle dagstanden zijn verwerkt, dit zou worden gemeld bij Liander zodra hiervan een een terugkoppeling (3-5 dagen) zou mij een e-mail worden toegestuurd, maaaar wat scherts mij verbazing een uur later werkt alles naar behoren (Magisch ??) dit was op 16 mei jl. tot op heden wacht ik nog steeds op een antwoord.

Punten van kritiek
  • Laat automatisch een ticket genereren en meld (e-mail) aan de gebruiker.
  • Pas handleiding(en) aan, en instrueer de mensen die de klachten aannemen met de juiste info.
  • Indien periode langer word (kan natuurlijk) stuur even een mailtje.
Ondanks deze lichte frustratie blijf ik TOON toch nog een goed apparaat vinden.

mv.gr.

1 Reactie

Reputatie 5
Badge
@cofrasoft

Dat is geen beste ervaring die je hebt gehad 😓. 4 nieuwe P1-kabels dragen inderdaad niet bij aan het oplossen van het probleem die bij aanvang aan de slimme meter lag. Dit stukje service had beter gekund wat we intern gaan aankaarten.

Wat betreft de haperingen in je verbruik, er is een reactie gekomen vanuit de softwarebeheerders. Bij onderzoek is gebleken dat bij energiebronnen het gedeelte voor Zon nog ingesteld moet worden. Deze kan je instellen via Menu> Instellingen> Energiemeting> Meetmodules> Meetmodule1> Energiebronnen. Wil je dit nog instellen en je verbruik/ opwek voor een aantal dagen monitoren?

Groet, Emel

Reageer