Storingscode D01 na laatste update. | Eneco Community
vraag

Storingscode D01 na laatste update.

• 8 oktober 2017
  • 32 reacties
  • 1604 Bekeken

• Reageert regelmatig (level 9)
  • 6 reacties
Goedenavond,

Na de laatste update is het mij niet gelukt om mijn TOON met het internet te verbinden. TOON meldt dat het wachtwoord onjuist is.
Wat heb ik tot nu dus geprobeerd:
-Harde reset TOON (stekker 1 min eruit)
-Modem ziggo Ubee harde reset
-Hotspot gemaakt via mijn laptop
-Gecontroleerd of mijn SSID op 2.4GHz staat.
-Netwerk zonder wachtwoord (en toch ww is onjuist melden!)

Tot op heden geen succes gehad.

Van de week was het me heel even gelukt om TOON met het internet te verbinden, echter had ik toen een D03 storings code. Helaas snel daarna geen verbinding meer.....

32 Reacties

Probeer eens deze volgorde:

Maak je modem stroomloos.
Geef Toon een harde reset.
Als je de stekker van de Toon module terug hebt geplaatst, zet pas dan het modem weer onder stroom.

Overigens controleer je je WiFi deel van Toon het best door met je smartphone een hotspot te maken en daar Toon mee te verbinden.
Wordt er wel dan verbinding met het Service Center gemaakt.?

Heb je ook geprobeerd met een Lan/utp-kabel Toon met je modem te verbinden?
Brandje, bedankt voor de zeer snelle reactie,

Ik heb jou advies opgevolgd en was heel even verbonden met het internet en dacht dat het was opgelost.
Echter kreeg ik nadat ik verbonden was en alles leek te werken eerst een D03 storing, toen een D02 storing en heb nu zelfs een D01 storing...
Graag gedaan!
Maar in mijn vorige reactie staan nog een paar tips.
Heb je zin om die ook even te proberen?
Ja ik heb zojuist een WI-FI hotspot aangemaakt met mijn smartphone, ook hier was ik met het internet verbonden en het service center. Echter na nog geen 30 sec is de verbinding verbroken en heb ik weer een D01 storing.

Ik ga even kijken of ik een UTP kabel heb die lang genoeg is...

Bedankt
Perfect, maar met deze melding van jou ben ik bang dat jouw WiFi deel van je Toon beschadigd is.
Ik wacht je test met utpkabel even af.
Reputatie 5
Badge +1
Ik hoop dat het bij jou is opgelost. Ik heb dit verschijnsel ook gezien, bij mijn Experiabox (had mijn oude router uitgeschakeld en het SSID veranderd). Na een reset van mijn router en soft resets van Toon, en het opnieuw aanmelden was dit verholpen. Nu werkt Toon weer uit de kunst.
Zelf hier na een week geen storingen ook hier ineens weer de wachtwoord problemen. Dus ik kijk uit naar de tips hier, alle opties hier reeds geprobeerd zonder resultaat. Krijg geen mac adres bij een nieuwe verbinding maken...
Krijg geen Mac-adres?
In je router van Toon?
Toon z’n Mac-adres is toch bekend.
Zelfs op de achterzijde vanToon staat het op de zilveren stikker!
Ook op de Toon verpakking trouwens.

Maar ik denk dat je een IPadres bedoelt.
Zojuist de TOON rechtstreeks aangesloten op een utp kabel en heb al ruim een half uur een stabiele internet verbinding. Ik ben inderdaad bang mijn wifi module in de TOON overleden is...
Hoi leime86,

Precies, die conclusie had ik ook getrokken.
Heb je inderdaad nu ook verbinding met het Service Center?
Ja ik had ook contact met het Service Center..
Hoi @leime86

Oké, dan werkt de beveiligde verbinding Toon versus SC ook goed dus.

Dan heb je nu 2 mogelijkheden, of afwachten tot een moderator reageert of het Toonteam even bellen 088 895 59 59

Die kan je mooi de genomen maatregelen/tests vertellen, dan is het voor hen ook makkelijk een afweging te maken, hoe nu verder......

Ik denk dat jij en ik het al weten; stuur de monteur maar.
Ja ik weet voldoende.

Ik wil jou zeer bedanken voor de genomen moeite om dit op te lossen.
Hoi @leime86,

Graag gedaan; altijd leuk om mee te denken en te horen dat het gewaardeerd wordt.
Reputatie 7
Badge +6
@leime86

Welkom op het Toon forum. Ik zorg er voor dat er contact wordt opgenomen met je door ons installatiebedrijf, zodat er een afspraak met je gemaakt kan worden.
Gisteravond is er een monteur langs geweest en heeft de TOON vervangen.
Top service ?
Oké, dat was te verwachten.
Fijn dat het is opgelost.
Reputatie 4
Badge +1
Ook ik heb na de eerste TOON-installatie eind november direct na de update naar 4.9.23 problemen gehad met de WiFi. (Direct tijdens de installatie verliep alles soepel incl. WiFi verbinding) Vervolgens ALLE tips gebruik/uitgeprobeerd die ik in deze fora voorbij heb zien komen, maar niets hielp. TOON sercice center zou mij binnen een aantal dagen terug bellen. Ik wacht nog steeds....Maar door vriendelije tussenkomst van een moderator had ik binnen een aantal dagen een monteur die na 5 min. concludeerde dat een nieuwe TOON de enige oplossing was. En inderdaad: direct WiFi verbinding. Alles werkt dus ik ben zeer tevreden nu en draai inmiddels op 4.10😉
Hoi Rob,

Goed om te horen.
Jammer dat het uiteindelijk in je Toon zat.
Ook weer bewijs dat er verder met versie 4.9/10 zelf niets aan de hand is.
Reputatie 4
Badge +1
Je hebt (voorlopig ?) gelijk !
Beste maar van hopen.
Vraag : Als ik mijn modem herstart (doe ik regelmatig) verbindt Toon dan autmatisch weer met mijn netwerk ?
Reputatie 7
Badge +9
Beste maar van hopen.
Vraag : Als ik mijn modem herstart (doe ik regelmatig) verbindt Toon dan autmatisch weer met mijn netwerk ?

Ik wilde bijna antwoord : Nee, Toon vergeet je netwerk. ?

Ja, Toon zal gewoon weer verbinden met het gekoppelde SSID netwerk wat hem bekend is.

Overigens hoef een UTP kabel te geprobeerd te worden, althans hier niet. Toon verbind dan niet met Servicecenter.
Beste maar van hopen.

Hoi Rob,@RobW

Waarom herstart je dan regelmatig?
Je meldde dat Toon prima werkte.
Dus daar zal je de herstart dus niet voor doen.
Reputatie 4
Badge +1
Herstart modem heedt niets met TOON te maken, maar dit doe ik al jaren om de week ongeveer omziggo-modem weer even te refreshen. Daarna is mijn WiFi (tablet en mobieltjes) weer een streepje meer ..??
Vandaar mijn vraag over Toon weer automatisxh verbinden met modem
Oké duidelijk en inmiddels weer je dat Toon gewoon weer met het laatst bekende netwerk SSID contact maakt.
Ook weer opgelost!
Heb je nu nog problemen of doet alles het weer?
Ik heb hetzelfde!

Reageer