Storingscode A03 na update TOON | Eneco Community
beantwoord

Storingscode A03 na update TOON

• 22 januari 2019
  • 12 reacties
  • 139 Bekeken

• Reageert regelmatig (level 9)
  • 6 reacties
Sinds de "TOON" update vanmiddag 22 jan verschijnt op het display de storingsmelding A03.
Als zou er geen verbinding zijn met de WarmteWinner. De WW staat gewoon aan en functioneerd naar mijn idee normaal.
Hoe krijg ik deze melding nu weer weg?

Edube
Klanrnummer: ********
icon

Beste antwoord door Folkert 23 januari 2019, 10:07

@Edube

Dank daarvoor. Om de storing te verhelpen, willen we je vragen om inderdaad de warmtewinner uit te doen. Daarna ook de ketelmodule van Toon voor minstens 2 minuten. Daarna kun je de ketelmodule weer terug plaatsen en daarna kun je de warmtewinner weer aan doen. Hierna is als het goed is de storingsmelding verdwenen. 400 watt is met deze temperaturen een normaal verbruik voor de warmtewinner. Mocht je na deze handelingen het nog steeds een koude luchtstroom hebben laat het dan even weten, dan ga ik dit intern aankaarten.

Groet,

Folkert
Bekijk origineel

12 Reacties

Reputatie 7
Badge +6
@Edube

Dank daarvoor. Om de storing te verhelpen, willen we je vragen om inderdaad de warmtewinner uit te doen. Daarna ook de ketelmodule van Toon voor minstens 2 minuten. Daarna kun je de ketelmodule weer terug plaatsen en daarna kun je de warmtewinner weer aan doen. Hierna is als het goed is de storingsmelding verdwenen. 400 watt is met deze temperaturen een normaal verbruik voor de warmtewinner. Mocht je na deze handelingen het nog steeds een koude luchtstroom hebben laat het dan even weten, dan ga ik dit intern aankaarten.

Groet,

Folkert
OK, even dan.............
Reputatie 7
Badge +6
@Edube

Wanneer je deze nog even aan wil laten staan graag!
Storing nog steeds aanwezig.

Zet de WW nu uit om onderstaande redenen:
  • De WW gebruikt constant zo'n 400W.
  • Maar meer nog vind ik van belang dat het sinds het plaatsen van de WW echt onbehagelijk in huis is.
  • Er is, vooral nu het wat kouder is, voortdurend een koude luchtstroom waar te nemen.
  • Als gevolg daar van slaat de CV steeds opnieuw weer aan. Iets wat voor het plaatsen van de WW niét het geval.
Het lijkt mij niet ideaal om op deze manier net opgewarmde lucht uit de woning te halen om d.m.v. de WW de CV-ketel 'te helpen' zuiniger met gas om te gaan.

Met deze ervaring vraag ik mij serieus af of de op deze manier voorgestelde besparing wel van toepassing is. Zowel qua gasverbruik als wel financieel gezien.

Een ander punt is dat de op TOON aangegeven temperatuur zo'n 1,5 - 2 graden te hoog blijkt te zijn.
OK,
Support aan laten staan?
Reputatie 7
Badge +6
@Edube

Dank voor het aanzetten van de support. We komen hier morgen op terug, is dat goed?

Groet,

Follkert
Heb je de WW ook stroomloos gehad?
Wellicht dat de onderbreking stroom ook de WW beïnvloed heeft?
Support staat nu aan
PS.
Misschien ook van belang te vermelden is dat door werkzaamheden aan het elektra de spanning op de zolder er even af is geweest. Dus ook van de CV-installatie én WW........
Jazeker, dat heb ik begrepen!

Jammer dat dat geen resultaat opgeleverd heeft.
Folkert is nu online; dus zet je support even Aan.
Bedankt voor je reactie Brandje,
Voor alle duidelijkheid ik heb dus wél een WW!
Om de boel te ressetten heb ik eerst de stekker van de CV uitgenomen en vervolgens de module bij de CV-ketel. Na ca. 1 minuut eerst de stekker van de CV teruggeplaatst, daarna de module.
Zonder resultaat dus.
Helemaal vreemd😳
Deze melding zou nou juist als je geen WW hebt niet meer voorkomen.....

Heb je in ieder geval Toon®️ even een harde reset gegeven?
Dus de ketelmodule bij je CV 1 minuutje stroomloos gemaakt?

Reageer