Storingscode A01 | Eneco Community
beantwoord

Storingscode A01

Een paar dagen geleden heeft het flink geonweerd bij mij in de buurt, sinds die dag geeft mijn Toon aan dat er een storing is tussen Toon en de ketelmodule.
Storingscode A01.

Ik heb een aantal resets geprobeerd en alle kabels nog een keer nagekeken, maar de storing is er nu nog steeds.
Ik ben helaas bang dat de ketelmodule kapot is.

Wat moet ik nu doen?

Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door Urgel 2 mei 2018, 13:30

@Michael G

Hartelijk dank voor het aanzetten van je externe toegang. Voor zover ik kan zien is inderdaad je Ketelmodule dan defect geraakt.
Ik stuur je bij deze een nieuwe Ketelmodule toe. Lukt het je om deze zelf te plaatsen?
Bekijk origineel

15 Reacties

Ik denk dat de moderator @Urgel dan straks een monteur voor je gaat inplannen.

Heb je je klantnummer in je profiel opgenomen?
Anders weet hij niet wie jij bent.
Bedankt voor de snelle reactie.

Heb mijn profiel net even geüpdatet, het klantnummer van mijn energiemaatschappij moet voldoende zijn?
Reputatie 6
Badge
@Michael G

Welkom op de Toon community!

Ik lees dat je momenteel geteisterd wordt door een A01 storing, wat geen prettige gedachte is. Gelukkig gaan de weerberichten de betere kant op!
Nu heb je al een aantal resets geprobeerd, maar heb je ook via Toon de aansturing naar je ketel gecontroleerd?
Dit doe je door te drukken op Menu > Instellingen > Verwarming (linker rijtje) > Aansturing cv-ketel > knop met pijltjes indrukken.

Ook ben ik benieuwd of je de ketelmodule (wit/grijze module bij je cv-ketel) en de cv-ketel al voor 30 seconden stroomloos hebt gemaakt.
Zo niet, zou je dit dan nog even kunnen doen?

Ik zie dat @Brandje meteen al een mooi advies heeft gegeven wat betreft je klantnummer.
Graag dat je deze toevoegt aan je profiel op het Forum en op Toon via Menu > Toon Support > Externe toegang klantenservice op Aan zet, zodat ik nog even kan meekijken.

Groet, Urgel
@Urgel

Bedankt voor alle suggesties.
Ik ben alle stappen langs gegaan en heb alles gedaan wat u gesuggereerd heeft.
De knop "Vernieuwen" bij "Aansturing CV-ketel" kan ik NIET indrukken.

Stroom eraf halen voor 30 seconden, klantnummer toevoegen en toegang klantenservice op AAN zetten heb ik inmiddels gedaan.
Reputatie 6
Badge
@Michael G

Hartelijk dank voor het aanzetten van je externe toegang. Voor zover ik kan zien is inderdaad je Ketelmodule dan defect geraakt.
Ik stuur je bij deze een nieuwe Ketelmodule toe. Lukt het je om deze zelf te plaatsen?
Ik durf dat niet te zeggen om eerlijk te zijn, aangezien ik het nog niet eerder heb gedaan.

Zit er een handleiding bij de levering, en hoe ingewikkeld is het?

Alvast bedankt voor alle hulp!
Reputatie 6
Badge
@Michael G

Ingewikkeld is het niet. Je moet de Ketelmodule zien als een groot kroonsteentje.
De bedradingen gaan dus op dezelfde manier in de nieuwe ketelmodule, zoals ze nu in de oude zitten.
Wel is het belangrijk de ketelmodule en je cv-ketel vooraf stroomloos te maken.

Uiteraard kan ik ook een monteur voor je aansturen, maar hier zitten kosten aan verbonden (garantie kwestie).
Ik heb zojuist even een foto gemaakt van de huidige installatie, dus het zal wel lukken met het installeren!

Adresgegevens kunt u waarschijnlijk bij mijn klantnummer weghalen?

Nogmaals bedankt voor alle hulp.
Reputatie 6
Badge
@Michael G

Een back-up foto is altijd handig voor de administratie!
Ik stuur je de nieuwe Ketelmodule op en deze heb je spoedig binnen.
Let op dat er een kans op vertraging bestaat en je de ketelmodule in de loop van volgende week binnen hebt.
Voor nu zeg ik graag gedaan en geniet nog van deze mooie dag.

Groet, Urgel
Heb zojuist de nieuwe ketelmodule ontvangen en aangesloten en alles doet het weer!

Dus bedankt voor de snelle reacties.

Groet, Michael
Kijk, ook weer opgelost.
Vroeger stuurde Eneco altijd een monteur hiervoor.
Je ziet hoe makkelijk je het zelf ook af kan.
Voor mij geldt exact hetzelfde. Sinds twee dagen. Alles gereset, opnieuw ingesteld etc... geen enkel resultaat. Graag een nieuwe module of een monteur dus!
@rphlb

Welkom op het Toon Forum. Goed dat je hier jouw situatie vermeldt, maar het is vervelend dat je exact de zelfde storing ervaart als de Topic Starter.
De storing moet natuurlijk opgelost worden, hierbij kan ik je 2 opties aanbieden:

1: Ketelmodule zelf vervangen > De ketelmodule wordt kosteloos naar je toegestuurd.
2: Monteur aansturen > Hier zitten kosten aan verbonden (garantie kwestie).

Wil je laten weten wat jou het beste uitkomt 🙂.

Groet,
Dionne
Ik denk dat ik, met het zelf vervangen van de module, het probleem op kan lossen. Neem aan dat wanneer dit niet afdoende is er alsnog een monteur (tegen betaling zoals gemeld) ingezet kan worden. Met dank
@rplhlb

Gaan we in orde maken. De ketelmodule wordt nu voor je besteld, hier zijn geen kosten aan verbonden.Let op, de ketelmodule hoort naast de cv-ketel te hangen of liggen.Je ontvangt vandaag een e-mail met een DHL-link, via deze link kan je de bestelling volgen.

Tips:
-Maak een foto van de huidige situatie
-Het is belangrijk dat de ketelmodule en je cv-ketel vooraf spanningsloos zijn

Groet,
Dionne

Reageer