Storingen Wifi/Adapter/Rode kruizen | Eneco Community

Storingen Wifi/Adapter/Rode kruizen

• 7 november 2013
  • 38 reacties
  • 1839 Bekeken

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

38 Reacties

Je kan altijd wat leren van elkaar!
Ik zie ook 2 vinkjes bij de netwerken, de één met 5 streepjes en de ander met 1streepje (de repeater op zolder). Toon pakt het ene streepje zo lijkt het.
Ik krijg net een uitnodiging voor een enquete, gelijk mooi mijn ervaringen delen!
Hier is het ook raak. Geen internetverbinding, terwijl de signaalmeter vol uit slaat.
Hierdoor werkt ook de app niet.
Signaalsterkte rond toon ligt op -60dBm en dat is volgens de erbij gehouden laptop "uitstekend"

Draait die server op benzine? Dan wordt het tijd dat ze de tank eens bijvullen 😉
Ook ik heb dat Toon geen verbinding heeft met internet terwijl alles in huis verder goed werkt op internet.
Al een keer gereset maar zonder resultaat. Ook de app toon op afstand laat regelmatig de melding zien dat Toon niet online is.
Ook als hij wel online is. Na een paar keer de app opstarten is het weer goed.
Maar nu helaas geeft Toon de storing geen contact met internet en ook buienradar werkt niet.

En met dat ik dit type spring het weer spontaan aan!
Server is zeker bijgevuld, hier draait hij ook weer :o
Ik zal mij ook maar even melden.
Het gasverbruik kan ik nu eindelijk zien.

Maar gelijktijdig had ik geen verbinding met internet via toon.
Laptop en Smartphones wel.

Wist nog niet van deze topic dus reset van Toon en router en modem.
Lukt allemaal niet.

Even later deed hij het wel weer.
Alleen de App werkt niet meer. Vreemd.

Ik laat het maar rusten. Gaat het vanzelf wel weer doen.
Nou hier doet de app het ook niet hoor.
Krijg iedere keer de melding toon niet online.
Na 3 keer op nieuw opstarten doet hij het even en dan begint alles opnieuw.
Reputatie 6
Badge +1
Aan allen die problemen ondervinden met de app,

Hebben jullie toevallig al in dit topic gekeken. Daarin heeft een moderator een mogelijke oplossing gegeven en heeft hij ook aangegeven dat er toch nog het een en ander niet goed zit. Hij zal ook eenieder via dat topic informeren over het verloop van de storing m.b.t. De communicatie app-Toon en visaversa

Voor het  rode kruis, wegvallende wiffi en storing in Toon aan de storingsmodule, is dit een bug en zal z.s.m via een software update hersteld worden.
Ik heb gisteren een poging gedaan om Toon te herstarten. Daar liep hij volledig op vast.
Na de spanning volledig eraf te hebben gehaald, werkte de zaak weer. Ik wacht de update wel af.....
Reputatie 7
Badge +7
:rolleyes: het lijkt wel een eerste levens behoefte.
Toon / wifi / toon op afstand enz.
geduld en het forum lezen , geeft al snel duidelijkheid .
dat er bepaalde problemen waren  en mss nog zijn.

zolang de verwarming nog werkt , geen paniek.🆒
Nou, ik vind wel dat we na ruim een jaar werken met Toon nu langzamerhand een probleemloos functionerend product mogen verlangen.
Op alle mogelijke manieren hebben wij gebruikers via het forum mee geholpen bij het oplossen van kinderziektes/problemen.
Bovendien betalen we maandelijks fors voor het weer, de files en de app. Zorg dan op zijn minst dat we er ongestoord bij kunnen.
Dat is geen paniek, maar gewoon recht op de service waar we voor betaald hebben en betalen.
Reputatie 7
Badge +7
Nou, ik vind wel dat we na ruim een jaar werken met Toon nu langzamerhand een probleemloos functionerend product mogen verlangen.
Op alle mogelijke manieren hebben wij gebruikers via het forum mee geholpen bij het oplossen van kinderziektes/problemen.
Bovendien betalen we maandelijks fors voor het weer, de files en de app. Zorg dan op zijn minst dat we er ongestoord bij kunnen.
Dat is geen paniek, maar gewoon recht op de service waar we voor betaald hebben en betalen.

Ben ik ook helemaal met je eens ,
we hebben denk ik ook wel recht op vermindering cq kwijtschelding van de abbo kosten van afgelopen jaar .
omdat het product nog steeds niet goed werkt.

maar paniek is niet noodzakelijk , het is als de verwarming werkt geen eerste levens behoefte .
Reputatie 6
Badge +1
Ik ben het er grotendeels mee eens, maar als ik de parralel trek met windows, dan is het na iedere update ook nog de vraag ofdat het produkt nog fatsoenlijk werkt. Ook dan kan ik geen kosten claimen.
Echter hebben we daar niet te maken met maandelijkse kosten en bij Toon wel. Ik zou een korting voor stellen,want er zijn ook veel momenten dat Toon en de diensten wel geleverd worden zoals het hoord( of is overeengekomen).

Want weet iemand precies hoeveel dagen, ten opzichte van het jaar, toon niet heeft gefunctioneerd? Ik niet, maar ik geloof voor mijn gevoel nooit dat dit meer dan 50% op dit jaar is geweest. Dus volledige kwijtschelding staat dan ook niet in verhouding.:rolleyes: