Storingen Wifi/Adapter/Rode kruizen | Eneco Community

Storingen Wifi/Adapter/Rode kruizen

• 7 november 2013
  • 38 reacties
  • 1839 Bekeken

Wat mij nu ongeveer 1 week opvalt is dat het melden van rode kruizen in het WifI en Energiemeters gedeelte niet meer voorkomt.
Ik heb voor m'n gevoel al 10 dagen geen enkele storing op dat gebied gezien.
Wat is jullie gevoel/idee daar over?

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

38 Reacties

Reputatie 3
Badge +1
Wie weet is het geen probleem in Toon zelf, maar ligt (lag) de oorzaak in een server waar Toon regelmatig in contact mee moet blijven.
Dit zal dan intern opgelost worden neem ik aan.
Aan deze zijde heb ik geen verbindingsprobleempjes meer gezien.
Reputatie 6
Badge +1
Ik heb het nog wel meegemaakt, maar sinds de laaste update is hij tot op heden niet uitgevallen, maar we zijn nog geen week verder.
Nou, hier was hij weer "het rode wifi kruis", terwijl alles gewoon werkte. Even de details van het weer opvragen en daarna verdween het kruis.
Waarschijnlijk een software foutje.
Wat ik niet begrijp is dat in een ander topic door Eneco is gemeld dat de oorzaak bekend was en dat het in een update zal worden gerepareerd, maar dat dit in de laatste update niet is meegenomen. Temeer omdat zoveel mensen er last van hebben. Als je er hier over hebt gelezen, weet je dat je het kunt negeren omdat alles gewoon werkt. Toon- bezitters die niet op het forum zitten, gaan waarschijnlijk op zoek, gaan Toon resetten, de modem/router resetten en wat al niet meer met alle risico's van dien.
Jammer gemiste kans (laatste update) en niet bepaald klantvriendelijk.
Helemaal mee eens, vandaar dat ik dacht ik begin maar in ieder geval een nieuw topic.

Nieuwe bezoekers zouden dan meteen kunnen lezen hoe de vlag ervoor staat en bestaande forummers kon ik dan de ervaringen van de laatste weken vragen.

Kennelijk is het repareren van de storingsmodule in Toon toch ingrijpender om het e.e.a. in de laatste update mee te nemen.
Maar er werd bij de laatste update ook gemeld, dat die even snel werd uitgerold voordat een nieuwe maand begon!
Voor mij te vroeg gejuigd.
5 Minuten geleden weer voor 20 seconden een roodkruis voor de adapter.
Uiteraard is er niets aan de hand!
Ik had ook last van een rood wifi kruis. Dat probleem doet zich nu niet meer voor. Ik weet niet of deze vraag in dit topic thuishoort, maar weet iemand waarom Toon alleen het zwakke wifi signaal lijkt op te pikken van de repeater die ik op zolder heb hangen en niet mijn sterke signaal 'beneden' oppikt? Ik zie wel twee keer mijn modem staan bij beschikbare netwerken. Ze hebben allebei dezelfde naam, alleen een verschillend signaal.
Maar dan kan je toch proberen de repeater te verwijderen en rechtstreeks met het wifi signaal beneden te verbinden?
En het IP-adres van Toon vast te leggen in je router...
Vanmorgen 5 minuten geleden gelijktijdig een driehoek en een rood kruis in het WiFi. 
Ook nu weer snel weg, duurde 10 seconden. 
Maar dan kan je toch proberen de repeater te verwijderen en rechtstreeks met het wifi signaal beneden te verbinden?
En het IP-adres van Toon vast te leggen in je router...

Ik heb een repeater nodig op zolder, dus verwijderen is voor mij geen optie, anders had ik dat zeker gedaan.
Spraakverwarring dus. Je bedoelt dus je router die niet gekoppeld zit aan je Toon. 
Ik had het over statisch maken van het IP adres; daar reageer je niet op........
Spraakverwarring dus. Je bedoelt dus je router die niet gekoppeld zit aan je Toon.
Ik had het over statisch maken van het IP adres; daar reageer je niet op........

Nee, niet de router gekoppeld aan Toon. De vraag over het statisch maken die had ik niet gelezen.....  Heeft Toon een eigen IP adres? Bij mijn internetprovider heb ik een dynamisch IP adres, maakt dat nog uit?
Je IP adres van je provider heeft hier niets mee te maken. 
Je router deelt via DHCP een IPadres uit aan Toon. 
Als je dat IP statisch maakt is je WiFi verbinding met Toon veel stabieler. 
Je IP adres van je provider heeft hier niets mee te maken.
Je router deelt via DHCP een IPadres uit aan Toon.
Als je dat IP statisch maakt is je WiFi verbinding met Toon veel stabieler.

Ok, duidelijke uitleg. Hoe pak ik dat concreet aan? Dan moet ik het IP adres achterhalen en op 1 of andere manier statisch maken in Toon? (we komen er wel:o)
Nou achter halen hoef je niet. Inloggen op je router en je vindt het IP adres. 
Een klip en klare uitleg krijg je niet, want er zijn 10 tallen routiers op de markt. 
Ook moet je toch wel enige kennis van de materie hebben. 
Zo niet haal er een buurman/kennis bij. Het is een simpel instelwerkje. 
Een klip en klare uitleg krijg je niet, want er zijn 10 tallen routiers op de markt.

Ik weet wel hoe ik in kan loggen op mijn router. Het IP adres is daar dus te vinden. En dan dus invoeren in Toon?

Ik weet wel hoe ik in kan loggen op mijn router. Het IP adres is daar dus te vinden. En dan dus invoeren in Toon?

Ik hoop dat ik het goed gedaan heb: Net heb ik even verbinding gemaakt met mijn router en in mijn router heb ik 'eneco' gevonden en het IP adres daar vast gezet. Kwestie van een vinkje.
Als het zo simpel is dan heb je het misschien meteen goed gedaan. 
Nu gewoon 24 uur Toon even rust geven en kijken hoe Toon met het statisch IPadres om gaat!
Reputatie 3
Badge +2
Allen,

Het fenomeen met WiFi kwam vanmorgen bij mij voor het eerst voor.
Toon was ook niet meer te benaderen via internet, dus in dit geval was er echt een probleempje.
Netwerk functioneerde normaal, internetverbinding is up en een reset van Toon deed wonderen.
Na de reset moest ik wel Wifi opnieuw koppelen. Die instelling was hij kwijt.

Wat mij daarbij opviel was dat Toon mijn eigen netwerk nu 2x zag (en ik heb geen gastLAN oid).
Na het ingeven van mijn WiFi wachtwoord kwamen er ook bij beide SSID's vinkjes te staan.
De hele handel werkt weer, maar de dubbele SSID staat er nog steeds in !

Weird?
Peter
Kan je via de App Toon nu wel benaderen?
Er zijn anmelijk veel storingen gemeld, zou bij het Service Center zitten.
Ik kan bv via de App en toonopafstand Toon niet benaderen.
Update: terwijl ik het schrijf; werkt Toon op afstand wel weer!
Reputatie 3
Badge +2
Terwijl ik bovenstaande bericht inklopte bleek Toon wederom de verbinding kwijt.
Heel vreemd is dat ik wel in staat ben om de Toon te 'pingen'. (vanuit interne LAN)
Daarmee lijkt de netwerkverbinding dus in orde !

Peter
Reputatie 3
Badge +2
@Brandje

(VOlgens mij tikken we een beejte door elkaar ;-))))

Gezien mijn ervaring van zojuist lijkt er nu inderdaad een extern (server?) probleem te zijn !

Peter
Tja dat zit 'm soms in de snelheid van tikken.
Geeft niks toch?

Met de externe server (Servicecenter) zijn nu sinds een paar dagen problemen.
Sommige hebben last; sommige niet; ze zijn er mee bezig.
Peter,

Dat probleem heb ik ook. Ik heb een wifi repeater op zolder hangen. Toon ziet nu 2 zelfde netwerken, als ik het wachtwoord invoer bij het sterkste netwerk, maakt hij verbinding met allebei de netwerken. Ik zie dus twee vinkjes staan, bij twee dezelfde netwerknamen. Het ene netwerk heeft een sterk signaal, het andere een zwak signaal. Toon lijkt het zwaktste signaal te pakken, want rechtsboven in het scherm zie ik maar een zwak bereik, meestal 1, hooguit 2 streepjes.
Op advies heb ik het IP adres van Toon statisch gemaakt, maar dit heeft bij mij niet geholpen. Ik kan natuurlijk mijn repeater uitschakelen, maar die wil ik juist behouden om een goede internet ontvangst te hebben op zolder.

Ketel.
Reputatie 3
Badge +2
Hallo Ketel,

Dat is een zinnige opmerking !
Ik heb er nooit bij stilgestaan, maar ik heb achter in de tuin in de schuur een extra accesspoint hangen zodat we ook daar in de zomer
van internet gebruik kunnen maken. Dit is echter zo ver, dat een repeater het niet haalde en ik bedraad naar de schuur ben gegaan om daar vervolgens
een WiFi AP te plaatsen. Ik heb deze dezelfde SSID gegeven als mijn router binnen, zodat het roamen wat makkelijker gaat (bij heen en weer lopen met smartphones enzo.) Al mijn  apparatuur ziet daardoor de beide Wifipunten als één netwerk, maar Toon kan dit blijkbaar niet.
Meest verwonderlijke is nog dat het AP achterin de tuin zeker 40 meter verwijderd is van Toon.
Dus het is wel weer knap dat Toon eea van zo ver weg ziet.

Vreemde is wel dat bij het kiezen van een Wifi netwerk er in het lijstje 5 dikke streepjes staan bij de signaalsterkte van mijn netwerk, de router
staat er immers nog geen 3 meter vandaan, maar terug in de hoofdscherm laat Toon in de statusbalk maar 1 streepje zien.
Maakt niet uit, als hij maar iets ziet.

Peter