Storing zon op Toon | Eneco Community
vraag

Storing zon op Toon

Badge +1
S

inds gisteren

13 Reacties

Mooi hè en juist nu we zonnige dagen krijgen.
Hier is gisteren ook de hoogste opbrengst sinds 1 januari 2019 gehad😎
Hier nuook een mooie strakke curve:

Badge +1
Mooi
maar februari is de opbrengst verdwenen
En was het maar waar dat ik zoveel terug lever
Tja dan is het simpel!
Zet de menu/support klantentoegang aan en laat een moderator ok afstand even de zaak beoordelen.
Reputatie 3
Badge
@Kaipo0411

Excuses voor de late reactie. Ik kan het me voorstellen dat je juist nu met zonnige dagen je opbrengst wil zien. Ik kijk graag voor je na wat de reden is dat het opwek niet doorkomt. Wil je het klantnummer toevoegen in je profiel en de externe toegang op je Toon aanzetten?

Laat je het me weten?

Groet, Emel
Badge +1
Zou ook graag de terug lever vergoeding op de normale 9 cent willen zien
30 cent is wel veel
Badge +1
Volgens support moet ik er mee leven
Maar externe toegang staat aan
Vergis je je niet met de standaard teruglever vergoeding van ongeveer €0,21 gelijk aan het tarief wat je betaalt bij levering vanuit het Net.

Pas op de jaarnota, nadat alle teruglevering is gesaldeerd met alle verbruiken en er dan nog een overschot is, dan pas wordt er beoordeeld hoeveel Eneco aan terugleververgoeding ad €0,092 moet uitkeren.

Komt nog bij dat Toon®️ kalenderjaar gestuurd is en je jaarnota vrijwel altijd een afwijkende periode van ongeveer 366 dagen beslaat.
Badge +1
Veel te veel was eergisteren normaal

Wat bedoel je?
Badge +1
Als je rekent levert 525kwh teruglevering 257 € op
Dat zegt toch niets, want er loopt een onderzoek door Eneco.......
Dus NU conclusies trekken is zinloos.
Reputatie 5
Badge +1
@Kaipo0411

Bedankt voor het aanzetten van de externe toegang. Achter de schermen is niets vreemds te zien. Er loopt op dit moment inderdaad een onderzoek op dit moment over de Qubino zonmodules. Volgens de gegevens is hier sprake van een module waar een sensor op geplakt is. Klopt dat? Bij twijfel kan je altijd een foto van de module sturen.

Heb je al een reset uitgevoerd door de meetmodule 30 seconden uit het stopcontact te halen? Controleer of de sensor nog goed gepositioneerd is in de houder.

Ik hoor graag of het gelukt is.

Groet,
Tina
Toen ik reageerde op @Kaipo0411 ging ook ook uit van Qubino.
Zo zie je maar weer als er te weinig nadere info wordt gegeven.
Hij heeft dus een kWh-verbruiksmeter met een plaksensor.
Dan zou ik juist nu met de vele zon en opwek een herpositionering proberen.
Ik gok nu op een sensor die onjuiste data genereert.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen