Storing verbruik op Toon | Eneco Community

Storing verbruik op Toon

• 22 april 2015
  • 8 reacties
  • 171 Bekeken

Ik heb sinds gistereavond weer geen verbruik op mijn Toon. 2 weken geleden is de meteradapter al vervangen en het leek toen goed te gaan maar nu is het weer mis.

Jammer wat ik vind Toon prima als het werkt..

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

8 Reacties

Hoever hangt Toon van je adapter af?
Ben je misschien gebaat bij een repeater?
Eneco is geweest om een repeater te plaatsen, dit was niet nodig. Ze hebben de meter adapter vervangen. Toon hangt 3 meter van de adapter af.
Inderdaad is 3 meter geen afstand om storing in het zWave signaal te hebben.
Heb je ook geprobeerd de adapter een andere positie in de werkkast te geven.
Heb je misschien andere storende zaken in de lucht die op de 868 Ghz frequentie werken en dus een storende werking zouden kunnen hebben? Denk aan alarm-installatie; draadloze weerstations; enz

Zet in ieder geval je externe klanten toegang even aan, zodat een moderator op afstand even mee kan kijken.
De adapter heb ik al ergens anders geprobeeerd en hij is ook al vervangen, het gaat vaak goed maar nu ineens zonder wijzigingen is het erg slecht.

De extrerne toegang staat aan..
Oké, dan zal er straks wel een moderator reageren en je probleem in dit topic oppakken.
Reputatie 7
Badge +6
@R. Huizenga

Ik zie dat ik zelf de monteur heb ingeschakeld omdat ik gezien heb dat je Zwave verbinding zwak is. Momenteel is deze maar 1 stip, vanaf 4 stippen kun je pas spreken van een stabiele verbinding. Het kan zijn dat de verbinding wisselt en dat de monteur een goed verbinding heeft gezien, maar om deze constanter te krijgen lijkt me dat een repeater noodzakelijk is. Vind je het goed dat ik nogmaals een monteur langs stuur en ze met klem vraag om aan mijn verzoek te voldoen?
Ja ik vind het prima.. ik hoop dat dit de oplossing is..
De meteradapter vervangen ging in het begin ook goed..
Reputatie 7
Badge +6
@R. Huizenga

Ik heb nogmaals een monteur ingeschakeld. heb je verder geen draadloze apparatuur hangen in de meterkast die de frequentie zou kunnen verstoren? Denk hierbij aan een draadloze deurbel, alarmsysteem of babyfoon?