Storing Toongegevens vrijdag-zondag na zomertijd? | Eneco Community

Storing Toongegevens vrijdag-zondag na zomertijd?

  • 31 maart 2013
  • 67 reacties
  • 2268 Bekeken

Reputatie 1
Badge
  • Lekker op st(r)oom (level 13)
  • 58 reacties
Sinds vanmorgen (zondag 31-3) heb ik een storing met de weergave van de daggegevens van de afgelopen vrijdag tot nu.
Kort na 0:00 uur heb ik nog gekeken, maar heb deze fout niet gezien.

Het ziet er nu (18:00 uur) als volgt uit:
1. De daggegevens stroom van vrijdag hebben nog maar een kleine hoeveelheid hoogtarief en veel laagtarief verbruik en komen niet overeen met de sommatie van de uurgegevens
2. De daggegevens van zaterdag stroom en komen niet overeen met de sommatie van de uurgegevens
3. De daggegevens zondag lijken op zaterdag te worden getoond en zondag is en blijft leeg
Zie ook de gegevens in de bijgevoegde screenshots.
Zijn er meer mensen met dit probleem? Natuurlijk ben ik benieuwd van Eneco te horen hoe dit gefixed kan worden.

Roel

Softwareversie: de laatste update zit er op.

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

67 Reacties

Reputatie 7
Badge +6
@Toon Econoom,

Nog bedankt dat jij en @Aaipad alle mogelijke informatie ter beschikking hebben gesteld. Dat waarderen we enorm. Aangezien er soms uitzonderlijke situaties naar boven komen, is het lastig te zeggen wanneer een bug verholpen wordt. Om die reden kan het wel eens stil blijven totdat er meer duidelijkheid is, bijvoorbeeld wanneer de oplossing gereed is. Goed dat je je mening geeft, maar jammer dat je wat zaken suggereert die niet juist zijn, aangezien je bijvoorbeeld zegt dat we klanten negeren en pas weer aan de slag gaan als de klant ernaar vraagt. Dit is uiteraard niet zo.
We zijn overigens erg blij dat er issues gemeld worden door jullie, om zo alle bugs eruit te halen. Alleen je kan je misschien ook voorstellen dat na een melding het probleem niet binnen een paar dagen is opgelost. Daarnaast zijn er meerdere issues dat ons en de softwareontwikkelaars bezighoudt. Het neemt niet weg dat wij ook streven naar een perfect werkende Toon bij iedereen, we doen er in ieder geval ons uiterste best voor.
Reputatie 4
Badge

Truste @Toontjelager,
:)
Jij ook weltrusten 🙂
Reputatie 7
Badge +7


@Jvp,
In mijn vorige reactie bedoelde ik @Jvdl, sorry voor de verwarring.



He...........gelukkig ben ik niet de enige..........:)


hihihi ik maak me er ook schuldig aan :D
Dat krijg je als je jvp of jvdl heet :)



Truste @Toontjelager,
🙂
Reputatie 4
Badge


@Jvp,
In mijn vorige reactie bedoelde ik @Jvdl, sorry voor de verwarring.



He...........gelukkig ben ik niet de enige..........:)


hihihi ik maak me er ook schuldig aan :D
Dat krijg je als je jvp of jvdl heet 🙂
Reputatie 7
Badge +7
Zeker weten Jan. 
Prettige nacht en welterusten.!!


truste Ton
Zeker weten Jan. 
Prettige nacht en welterusten.!!
Reputatie 7
Badge +7
hihihi ik maak me er ook schuldig aan :D

Hoi Jan,

Ja dat was een goeie hè. 
Ik kon het natuurlijk niet nalaten om even over deze voornaam wisseling te reageren. 
Nu gebruik ik een spiekbriefje. 
jvdl = Jan 
jvp = Jürgen


Hoi Ton,
Ja zo raken we allemaal wel eens in de bonen.
moet kunnen ook .
en we reageren van zelf wel , niks mis mee.:D
hihihi ik maak me er ook schuldig aan :D

Hoi Jan,

Ja dat was een goeie hè. 
Ik kon het natuurlijk niet nalaten om even over deze voornaam wisseling te reageren. 
Nu gebruik ik een spiekbriefje. 
jvdl = Jan 
jvp = Jürgen
Reputatie 7
Badge +7


@Jvp,
In mijn vorige reactie bedoelde ik @Jvdl, sorry voor de verwarring.



He...........gelukkig ben ik niet de enige..........:)


hihihi ik maak me er ook schuldig aan :D
Reputatie 7
Badge +7
@Jvdl,

De bug waarbij Toon zich niet aan het programma houdt en naar 6 graden gaat, wordt in de eerstvolgende software update verholpen. Naar verwachting is dit medio juni. De workaround kan je nog even aanhouden. De externe toegang kan uitgezet worden.


Oke Danielle,
dan zet ik de toegang weer uit .
bedankt voor de  terugkoppeling.
Reputatie 7
Badge +7
hoi danielle
bij mij staat die klanten service toegang ook al 1,5 a 2 maanden aan.
dus ik zou graag ook wel op de hoogte gehouden worden dank u wel a.u.b.


@danielle,

Ik zit dit topic nog eens na te lezen, maar ik heb hier geen probleem mee en ook nooit aangegeven, Ik denk dat je me met een andere verward. Mijn updates en storingen wintertijd/zomertijd zijn gewoon goed binnen gekomen en verspringen niet en zondagen zijn bij mij gewoon gevuld, zoals de storing die aaipad heeft aangegeven. Daarbij heb ik mijn laaste update 2.3.29 gewoon snel en zonder problemen binnen gekregen (het probleem van Toon econoom). Ik zit nu alleen op de nieuwste update te wachten. maar dat kan nog dus niks aan het handje.


@Jvp,
In mijn vorige reactie bedoelde ik @Jvdl, sorry voor de verwarring.


Kan gebeuren Kelly:)
oeps foutje Danielle 🙂
en jij denkt dat er nu wel iemand gaat kijken? Ik heb wel bewondering voor je geduld.
Nog geen oplossing, maar ik hoor in meerdere topics dat met de update van juni alle problemen worden opgelost. 🆒
Danielle, hij staat weer aan.


@Jvp,
In mijn vorige reactie bedoelde ik @Jvdl, sorry voor de verwarring.



He...........gelukkig ben ik niet de enige..........:)
Reputatie 7
Badge +6
Hey Aaipad,

We willen je vragen om toch nog de externe toegang aan te zetten voor het issue van het gasverbruik wat soms op nul springt. Ik heb navraag gedaan hoe het precies zit en omdat het redelijk complex is en er veel tijd in gaat zitten, heb je even niets gehoord. Sorry daarvoor. Naar verwachting is dit issue hooguit eind van deze maand opgelost.

Het issue met de ontbrekende zondagen is ook nog niet ondervangen. We gaan er hard voor aan de slag zodat de fix voor deze bug in de nieuwe software update 2.4 meegenomen wordt.

Zo komt het allemaal in orde, alleen vergt het nog even je geduld.
Reputatie 7
Badge +6
@Jvdl,

De bug waarbij Toon zich niet aan het programma houdt en naar 6 graden gaat, wordt in de eerstvolgende software update verholpen. Naar verwachting is dit medio juni. De workaround kan je nog even aanhouden. De externe toegang kan uitgezet worden.
Reputatie 7
Badge +6
hoi danielle
bij mij staat die klanten service toegang ook al 1,5 a 2 maanden aan.
dus ik zou graag ook wel op de hoogte gehouden worden dank u wel a.u.b.


@danielle,

Ik zit dit topic nog eens na te lezen, maar ik heb hier geen probleem mee en ook nooit aangegeven, Ik denk dat je me met een andere verward. Mijn updates en storingen wintertijd/zomertijd zijn gewoon goed binnen gekomen en verspringen niet en zondagen zijn bij mij gewoon gevuld, zoals de storing die aaipad heeft aangegeven. Daarbij heb ik mijn laaste update 2.3.29 gewoon snel en zonder problemen binnen gekregen (het probleem van Toon econoom). Ik zit nu alleen op de nieuwste update te wachten. maar dat kan nog dus niks aan het handje.


@Jvp,
In mijn vorige reactie bedoelde ik @Jvdl, sorry voor de verwarring.
... Ik wil je wel wat opbeuren hoor, want dit is wel een klaagzang hoor.............
Je zegt dat je niet serieus genomen wordt, maar dat valt toch wel mee?
Je schijnt volgende week antwoord te krijgen toch??
Je hoeft me niet op te beuren en een klaagzang is het al helemaal niet.
Ik reageer alleen ondersteunend op Aaipad die in zijn Toon hetzelfde probleem heeft gesignaleerd. Dit probleem speelt al maanden. Op het forum is er voor het eerst melding over gemaakt op 31 maart. Op 2 april meldt Folkert "Het probleem is bekend bij de softwarebeheerders en wordt momenteel onderzocht."
Op 3 april heb ik het probleem zichtbaar gemaakt met foto's. Aaipad heeft op zijn Toon hetzelfde gesignaleerd en heeft op verzoek op 4 april de Klantenservice toegang aangezet. Daarop is door Folkert nogmaals gemeld dat het probleem wordt onderzocht.

Drie weken geleden heeft Aaipad nog eens gevraagd.
Hallo Folkert, er zijn inmiddels al wat weekjes voorbij! Is er enig zicht op de termijn waarbinnen teruggekoppeld gaat worden en/of de bug opgelost wordt? Druk zetten van jullie kant is net zo eenvoudig als mijn constante reminders denk ik. Hoe vaak vindt ruggespraak met de software ontwikkelaars plaats? Is één en ander vastgelegd in een tool met termijnbewaking?
Meteen daarop heb ik nog bericht
De nieuwe update 2.3.29  is nu binnengekomen en inmiddels zonder problemen geïnstalleerd.
Het probleem uit dit topic is er overigens niet mee opgelost.
Ik heb het nog even nagegaan in mijn Toon.
Het is begonnen in week 44 van 2012 (29 okt t/m 4 nov) en geëindigd in week 12 van 2013 (18 mrt t/m 24 mrt).
Vanaf dat moment wordt het goed weergegeven.

Aaipad en ik hebben alle mogelijke informatie m.b.t. dit probleem aan Eneco ter beschikking gesteld en Aaipad heeft al weken zijn Klantenservice toegang open staan.

Als Aaipad dan gisteren reageert met
@Folkert, ik heb de moed opgegeven dat e.e.a. hersteld wordt! Jammer....
Klantenservice toegang heb ik maar uitgezet aangezien ik geen enkele reactie meer ontvang.
komt er eindelijk een reactie dat er volgende week iets gaat komen. Daniëlle richt die reactie aan Aaipad en aan Jvp. Deze laatste heeft wel in het topic gereageerd, maar heeft geen probleem.
Jvdl meldt ook dat hij voor een ander probleem ook al 1,5 maand de Klantenservice toegang aan staan en krijgt ook geen reactie.
Net als ik wordt ook hij genegeerd door Daniëlle. Reden voor hem om verder in het topic ook expliciet om een reactie te vragen.

Ik vind deze manier van omgaan met klanten die al het mogelijke doen om te helpen een probleem in de software van Toon op te lossen, niet bepaald netjes.
Zoals ik al eerder heb gezegd, stoort het probleem mij niet en ik denk Aaipad ook niet, maar het is gewoon een bug in de software die zich ook op andere momenten en/of op andere wijze zou kunnen voordoen. Als je software voor complexe applicaties ontwikkelt, moet je dit soort gesignaleerde fouten altijd onderzoeken en oplossen. Het (verder) ontwikkelen van software valt of staat met de medewerking van gebruikers om fouten die zij tegenkomen zo gedocumenteerd mogelijk te melden.
Als de ontwikkelaar dan op deze wijze reageert, ontgaat je de moed wel om je nog eens in te spannen om fouten te melden.
Zeker als medegebruikers op het forum dat ook nog eens gaan opvatten als gezeur of klaagzang.
Reputatie 6
Badge +1
@Jvp omdat ik wacht op antwoord over jullie situaties.


@danielle,

Ik zit dit topic nog eens na te lezen, maar ik heb hier geen probleem mee en ook nooit aangegeven, Ik denk dat je me met een andere verward. Mijn updates en storingen wintertijd/zomertijd zijn gewoon goed binnen gekomen en verspringen niet en zondagen zijn bij mij gewoon gevuld, zoals de storing die aaipad heeft aangegeven. Daarbij heb ik mijn laaste update 2.3.29 gewoon snel en zonder problemen binnen gekregen (het probleem van Toon econoom). Ik zit nu alleen op de nieuwste update te wachten. maar dat kan nog dus niks aan het handje.
Reputatie 7
Badge +7
@Aaipad,

Sorry voor het ongemak dat we je niet op de hoogte houden. Begin volgende week weet ik meer over de status, wat ook geldt voor @Jvp omdat ik wacht op antwoord over jullie situaties.


hoi danielle
bij mij staat die klanten service toegang ook al 1,5 a 2 maanden aan.
dus ik zou graag ook wel op de hoogte gehouden worden dank u wel a.u.b.
Reputatie 4
Badge
Ik denk niet dat Eneco onderscheid maakt tussen klanten.

Sommige dingen liggen wat ingewikkelde dan bij anderen.
Is dat zo?
Volgende week krijgt hij uitsluitsel toch......
Reputatie 6
Badge +1
Aaipad en Jvp, jullie worden nog serieus genomen. Ik allang niet meer.
Nou ja, wekenlang hoor je niks meer en als je er dan naar vraagt, krijg je ineens volgende week antwoord.
Kortom, ze gaan er nu binnenkort mee aan de slag. Het is in ieder geval weer wat.


Toon econoom, ik weet niet ofdat ik serieus word genomen, maar ik heb geen problemen van dusdanige aard dat ik er wakker van lig om ze opgelost te willen hebben. Ik kaart het alleen aan ( correctie temp) om een mogelijke bug uit Toon te halen. niet meer niet minder. Dit is voornamelijk in hun belang, dan een beetje in het belang van de klant. maar hoeveel klanten zullen die funtie gebruiken. Ik denk weinig ;)

maar ik geloof dat jij ook wel serieus word genomen, alleen is jou klacht / probleem veeeel moeilijker oplosbaar.
Hoi Toon Econoom,

Ik wil je wel wat opbeuren hoor, want dit is wel een klaagzang hoor.............
Je zegt dat je niet serieus genomen wordt, maar dat valt toch wel mee?
Je schijnt volgende week antwoord te krijgen toch??
Aaipad en Jvp, jullie worden nog serieus genomen. Ik allang niet meer.
Nou ja, wekenlang hoor je niks meer en als je er dan naar vraagt, krijg je ineens volgende week antwoord.
Kortom, ze gaan er nu binnenkort mee aan de slag. Het is in ieder geval weer wat.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen