Storing Toongegevens vrijdag-zondag na zomertijd? | Eneco Community

Storing Toongegevens vrijdag-zondag na zomertijd?

• 31 maart 2013
  • 67 reacties
  • 2294 Bekeken

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

67 Reacties

Reputatie 1
Badge
Dat is een heel andere verbinding, namelijk vanuit Toon naar een vast IP-adres, de server van het Service Center.
Met het openzetten van klantenservice gaat Toon roepen: "ik ben er klaar voor, kom maar binnen." Dat roepen wordt ook gehoord door niet-gemachtige medewerkers van Eneco.

De beeldspraak gaat niet op. Toon roept niet. Toon/jijzelf haalt alleen het schuifje van de deur en tevens hangt Toon in een beveiligd VPN netwerk.  Tevens zit er nog een authorisatie/rechten laag op het management systeem van de Toon. Als het goed is kunnen niet-gemachtigde medewerkers dus geen toegang krijgen.
Ik zeg express als het goed is aangezien dit een aanname is en er geen bewijs is dat dit inderdaad zo is.

Het is een beetje kip en ei. Stel dat de medewerkers van Toon niet iets op afstand kunnen fixen en dus toegang moeten hebben. Hoe groot is dan voor jou het probleem en vind je dat het waard om eventuele ongemachtigde medewerkers toegang tot jou Toon te geven. En eventueel je netwerk...

Ik deel je zorg wel aangezien er een wel wat bugs in Toon zitten en niemand het kan controleren en verifieren. Maar het topic ging volgens mij over iets anders.
Reputatie 6
Badge +1
Heel simpel, als je Toon klantenservice niet aanzet, is je probleem dus ook niet op te lossen.

Een vergelijking: Als ik geld wil hebben uit de geldautomaat, maar ik wil mijn pincode niet invoeren, omdat ik bang ben dat ze mijn pincode zouden kunnen afkijken, of schimmen, zal ik nooit geen geld krijgen. Hoe hard ik dan ook roep dat ik een probleem heb!

Ik ga er vanuit dat Eneco dit aardig heeft dicht getimmerd en dat je weinig tot geen noemenswaardige gevaren loopt.:)
Reputatie 7
Badge +7
Heel simpel, als je Toon klantenservice niet aanzet, is je probleem dus ook niet op te lossen.

Een vergelijking: Als ik geld wil hebben uit de geldautomaat, maar ik wil mijn pincode niet invoeren, omdat ik bang ben dat ze mijn pincode zouden kunnen afkijken, of schimmen, zal ik nooit geen geld krijgen. Hoe hard ik dan ook roep dat ik een probleem heb!

Ik ga er vanuit dat Eneco dit aardig heeft dicht getimmerd en dat je weinig tot geen noemenswaardige gevaren loopt.:)

Dit is het juiste antwoord.:) 

Anders was deze Toon allang geupdate.
Maarja als je ramen en deuren dicht timmerd voor de grote boze wolf eee ik bedoel de.
buiten wereld .
Dan komt er niets binnen , ook geen update van Toon.
Mvg,
jan
Ach, ik probeer alleen wat te helpen. Voor mij hoeft het niet persé opgelost te worden, want ik heb er geen last van. Het is alleen slordig. Bovendien, vanaf week 13 werkt het wel weer correct.
Zelf gebruik ik het terugkijken in de grafieken van Toon vrijwel nooit. Alle data uit de slimme meter worden rechtstreeks verstuurd naar een server in mijn netwerk en daar kan ik op alle mogelijke manieren naar kijken, in tabellen, grafieken, of gewoon reeksen data.

Met mijn foto’s heb ik het probleem zichtbaar gemaakt. Ook anderen hebben dat ervaren.
Daarvoor hoeft er niemand in Toon te kijken.

Wees niet ongerust. Ik zelf lig er niet wakker van.

Wat het openzetten van Toon betreft weet ik ook wel dat je dat zelf moet doen bij de desbetreffende instelling. Hoe het verder in zijn werk gaat, weet ik niet. Met aannames kan ik niet zoveel.
Overigens heb ik niet zoveel moeite met het feit dat er al dan niet geautoriseerd  in Toon gekeken kan worden.
Al willen ze – van de directeur tot de telefoniste - er de hele dag naar gaan zitten kijken. Zo veel interessants staat er niet in, alleen het gas- en elektriciteitsgebruik en de temperatuurinstellingen van de thermostaat. Het is mijn kluis niet.

Mijn probleem is alleen dat ze om bij Toon te komen, eerst mijn netwerk binnenkomen en daar hangt meer in dan alleen Toon. In die andere apparaten in het netwerk bewaar ik wel dingen die ik graag voor mezelf hou. Dan ga ik toch echt niet het slot van de voordeur halen.
Wie weet wie er allemaal nog meer mee naar binnenglippen.
Meer ga ik er niet over zeggen. Iedereen moet daarin maar zijn eigen afwegingen maken.
Bovendien, vanaf week 13 werkt het wel weer correct..

Kan er software gepushed zijn naar Toon en geïnstalleerd om dit te herstellen zonder dat we er van afweten? Bij jou staat de toegang dicht en bij mij open.  Bij mij laat de daggrafiek ook weer zijn normale gedrag zien.
Nou Eneco kan/wil nog niet eens een normale update naar mij pushen. Ik wacht nog steeds op die laatste update.
Ze kunnen vanaf hun server in het Service Center van alles naar Toon toesturen. Alleen denk in dat ze in dit geval nog steeds het probleem niet hebben gevonden.
Ze hebben het allemaal veel te ingewikkeld gemaakt. Waarden in Toon. Waarden in Mijn Eneco die achterlopen op de werkelijke waarden bij Stedin.
Een volstrekt ondoorzichtig algoritme om via Toon te laten weten of je verbruik positief of negatief is t.o.v. het verbruik zoals vermeld in je laatste jaarrekening. Alleen zit er verschil tussen die in Toon en die in Mijn Eneco. Streefwaarden die kunnen worden ingesteld.
Kortom, ik weet niet meer wat ik moet geloven. Het zou mij heel wat liever zijn, als ik de waarden die in Toon worden opgeslagen, gewoon kan uitlezen.
Dan zorg ik zelf wel dat ik die kan vergelijken met gegevens die ik van belang vind voor inzicht en/of bijregelen van mijn energieverbruik.
Reputatie 6
Badge +1
Nou Eneco kan/wil nog niet eens een normale update naar mij pushen. Ik wacht nog steeds op die laatste update.
Ze kunnen vanaf hun server in het Service Center van alles naar Toon toesturen. Alleen denk in dat ze in dit geval nog steeds het probleem niet hebben gevonden.

Als ik het zo lees, heb jij je netwerk te goed dichtgetimmerd. Misschien is het verstandig om het groen adviesteam te bellen, zodat zij, terwijl jij aan de foon zit, het problem proberen op te lossen. Jij kunt dan de deur open zetten en zodra je de foon ophangt, de deur weer sluiten.

ik weet alleen natuurlijk niet ofdat ze daar de tijd voor hebben, maar vragen staat vrij. Anders ben ik bang dat er nooit een oplossing gaat komen en dat zou jammer zijn.

😕Ik weet nog een oplossing, als je goede buren hebt of een mobiel. Of toon tijdelijk laten verbinden met het netwerk van je buren, of als Thetering via je mobile telefoon. Je hebt dan geen probleem met je netwerk en kunt gewoon klantenverbinding aanzetten.

Het is maar een idee 🙂
Nogmaals, er hoeft wat mij betreft niet zo nodig  een oplossing te komen voor het hier door TS en anderen gesignaleerde probleem.
Ik heb het alleen zichtbaar gemaakt met foto's. Ik leef er wel mee.

Alleen meld ik keer op keer dat ik de laatste software update nog steeds niet gekregen heb en daarvoor hoeft de klantenservice niet aangezet te worden.
Dat heeft niemand van de duizenden Toon-bezitters hoeven doen, waarom ik dan wel?
Reputatie 7
Badge +6
@Toon Econoom

Ik heb je een pb gestuurd, zodat we het een en ander kunnen controleren.
Gereageerd op PB.
Reputatie 7
Badge +6
@Toon Econoom

Ik zie dat je Toon inmiddels van de laatste update is voorzien.

@Aaipad @ Toon Econoom

Het probleem dat jullie aankaarten wordt op dit moment onderzocht, de foto's van Toon Econoom hebben we doorgestuurd naar de software ontwikkelaars en zodra we meer horen hierover laten we dit weten in dit topic.

Hallo Folkert, er zijn inmiddels al wat weekjes voorbij! Is er enig zicht op de termijn waarbinnen teruggekoppeld gaat worden en/of de bug opgelost wordt? Druk zetten van jullie kant is net zo eenvoudig als mijn constante reminders denk ik. Hoe vaak vindt ruggespraak met de software ontwikkelaars plaats? Is één en ander vastgelegd in een tool met termijnbewaking? 
@Folkert
Klopt, heb je net daarover een PB gestuurd.

De nieuwe update 2.3.29  is nu binnengekomen en inmiddels zonder problemen geïnstalleerd.
Het probleem uit dit topic is er overigens niet mee opgelost.
Ik heb het nog even nagegaan in mijn Toon.
Het is begonnen in week 44 van 2012 (29 okt t/m 4 nov) en geëindigd in week 12 van 2013 (18 mrt t/m 24 mrt).
Vanaf dat moment wordt het goed weergegeven.
@Folkert, ik heb de moed opgegeven dat e.e.a. hersteld wordt! Jammer....
Klantenservice toegang heb ik maar uitgezet aangezien ik geen enkele reactie meer ontvang.
Ik vrees ook dat je geen antwoord meer krijgt. Je verstrekt ze alle mogelijke informatie en levert zelfs bewijs in de vorm van foto's.
Vragen ze als formaliteit om je Klantenservice toegang open te zetten, maar vervolgens doen ze er helemaal niks mee.
Ze beloven van alles en hopen er dan maar op dat je het vergeet.
Ik heb diverse vragen open staan waar nooit meer op is gereageerd. Alleen als je heel nadrukkelijk, vet gedrukt met grote letters herhaaldelijk om een reactie vraagt, wil het nog wel eens lukken.
Meestal verdwijnt het gewoon in het grote aantal berichten op het forum.
De enige vragen waar je vaak wel antwoord op krijgt, zijn die in de trant van "wanneer komt mijn jaarnota". Onschuldige vragen dus.
Je zult er mee moeten leren leven, het is niet anders.
Reputatie 7
Badge +7
Klantenservice toegang heb ik maar uitgezet aangezien ik geen enkele reactie meer ontvang.

Hier ook de klantenservice toegang al een kleine 1,5 maand aanstaan.
maar ook geen terug koppeling.
of reactie.
zit er ook aan te denken om hem op uit te zetten.
mits er nadrukkelijk om gevraagt word om hem nog een poosje aan te laten staan.
en het nut heeft .
dus dat er wat mee gedaan word en ik een regelmatige terug koppeling krijg.
Reputatie 7
Badge +6
@Aaipad,

Sorry voor het ongemak dat we je niet op de hoogte houden. Begin volgende week weet ik meer over de status, wat ook geldt voor @Jvp omdat ik wacht op antwoord over jullie situaties.
Aaipad en Jvp, jullie worden nog serieus genomen. Ik allang niet meer.
Nou ja, wekenlang hoor je niks meer en als je er dan naar vraagt, krijg je ineens volgende week antwoord.
Kortom, ze gaan er nu binnenkort mee aan de slag. Het is in ieder geval weer wat.
Hoi Toon Econoom,

Ik wil je wel wat opbeuren hoor, want dit is wel een klaagzang hoor.............
Je zegt dat je niet serieus genomen wordt, maar dat valt toch wel mee?
Je schijnt volgende week antwoord te krijgen toch??
Reputatie 6
Badge +1
Aaipad en Jvp, jullie worden nog serieus genomen. Ik allang niet meer.
Nou ja, wekenlang hoor je niks meer en als je er dan naar vraagt, krijg je ineens volgende week antwoord.
Kortom, ze gaan er nu binnenkort mee aan de slag. Het is in ieder geval weer wat.

Toon econoom, ik weet niet ofdat ik serieus word genomen, maar ik heb geen problemen van dusdanige aard dat ik er wakker van lig om ze opgelost te willen hebben. Ik kaart het alleen aan ( correctie temp) om een mogelijke bug uit Toon te halen. niet meer niet minder. Dit is voornamelijk in hun belang, dan een beetje in het belang van de klant. maar hoeveel klanten zullen die funtie gebruiken. Ik denk weinig ;)

maar ik geloof dat jij ook wel serieus word genomen, alleen is jou klacht / probleem veeeel moeilijker oplosbaar.
Is dat zo?
Volgende week krijgt hij uitsluitsel toch......
Reputatie 4
Badge
Ik denk niet dat Eneco onderscheid maakt tussen klanten.

Sommige dingen liggen wat ingewikkelde dan bij anderen.
Reputatie 7
Badge +7
@Aaipad,

Sorry voor het ongemak dat we je niet op de hoogte houden. Begin volgende week weet ik meer over de status, wat ook geldt voor @Jvp omdat ik wacht op antwoord over jullie situaties.

hoi danielle
bij mij staat die klanten service toegang ook al 1,5 a 2 maanden aan.
dus ik zou graag ook wel op de hoogte gehouden worden dank u wel a.u.b.
Reputatie 6
Badge +1
@Jvp omdat ik wacht op antwoord over jullie situaties.

@danielle,

Ik zit dit topic nog eens na te lezen, maar ik heb hier geen probleem mee en ook nooit aangegeven, Ik denk dat je me met een andere verward. Mijn updates en storingen wintertijd/zomertijd zijn gewoon goed binnen gekomen en verspringen niet en zondagen zijn bij mij gewoon gevuld, zoals de storing die aaipad heeft aangegeven. Daarbij heb ik mijn laaste update 2.3.29 gewoon snel en zonder problemen binnen gekregen (het probleem van Toon econoom). Ik zit nu alleen op de nieuwste update te wachten. maar dat kan nog dus niks aan het handje.
... Ik wil je wel wat opbeuren hoor, want dit is wel een klaagzang hoor.............
Je zegt dat je niet serieus genomen wordt, maar dat valt toch wel mee?
Je schijnt volgende week antwoord te krijgen toch??
Je hoeft me niet op te beuren en een klaagzang is het al helemaal niet.
Ik reageer alleen ondersteunend op Aaipad die in zijn Toon hetzelfde probleem heeft gesignaleerd. Dit probleem speelt al maanden. Op het forum is er voor het eerst melding over gemaakt op 31 maart. Op 2 april meldt Folkert "Het probleem is bekend bij de softwarebeheerders en wordt momenteel onderzocht."
Op 3 april heb ik het probleem zichtbaar gemaakt met foto's. Aaipad heeft op zijn Toon hetzelfde gesignaleerd en heeft op verzoek op 4 april de Klantenservice toegang aangezet. Daarop is door Folkert nogmaals gemeld dat het probleem wordt onderzocht.

Drie weken geleden heeft Aaipad nog eens gevraagd.
Hallo Folkert, er zijn inmiddels al wat weekjes voorbij! Is er enig zicht op de termijn waarbinnen teruggekoppeld gaat worden en/of de bug opgelost wordt? Druk zetten van jullie kant is net zo eenvoudig als mijn constante reminders denk ik. Hoe vaak vindt ruggespraak met de software ontwikkelaars plaats? Is één en ander vastgelegd in een tool met termijnbewaking?
Meteen daarop heb ik nog bericht
De nieuwe update 2.3.29  is nu binnengekomen en inmiddels zonder problemen geïnstalleerd.
Het probleem uit dit topic is er overigens niet mee opgelost.
Ik heb het nog even nagegaan in mijn Toon.
Het is begonnen in week 44 van 2012 (29 okt t/m 4 nov) en geëindigd in week 12 van 2013 (18 mrt t/m 24 mrt).
Vanaf dat moment wordt het goed weergegeven.

Aaipad en ik hebben alle mogelijke informatie m.b.t. dit probleem aan Eneco ter beschikking gesteld en Aaipad heeft al weken zijn Klantenservice toegang open staan.

Als Aaipad dan gisteren reageert met
komt er eindelijk een reactie dat er volgende week iets gaat komen. Daniëlle richt die reactie aan Aaipad en aan Jvp. Deze laatste heeft wel in het topic gereageerd, maar heeft geen probleem.
Jvdl meldt ook dat hij voor een ander probleem ook al 1,5 maand de Klantenservice toegang aan staan en krijgt ook geen reactie.
Net als ik wordt ook hij genegeerd door Daniëlle. Reden voor hem om verder in het topic ook expliciet om een reactie te vragen.

Ik vind deze manier van omgaan met klanten die al het mogelijke doen om te helpen een probleem in de software van Toon op te lossen, niet bepaald netjes.
Zoals ik al eerder heb gezegd, stoort het probleem mij niet en ik denk Aaipad ook niet, maar het is gewoon een bug in de software die zich ook op andere momenten en/of op andere wijze zou kunnen voordoen. Als je software voor complexe applicaties ontwikkelt, moet je dit soort gesignaleerde fouten altijd onderzoeken en oplossen. Het (verder) ontwikkelen van software valt of staat met de medewerking van gebruikers om fouten die zij tegenkomen zo gedocumenteerd mogelijk te melden.
Als de ontwikkelaar dan op deze wijze reageert, ontgaat je de moed wel om je nog eens in te spannen om fouten te melden.
Zeker als medegebruikers op het forum dat ook nog eens gaan opvatten als gezeur of klaagzang.