Storing Toon verbruik stroom | Eneco Community
vraag

Storing Toon verbruik stroom

• Anonymous
  • 0 reacties
Ik heb sinds enkele weken geen inzicht meer in het verbruik stroom in Toon.
De sensor en Toon al verschillende keren van stroom gehaald maar storing blijft zich aanhouden.

3 Reacties

Dan zal je toch de sensor opnieuw moeten positioneren. Komt op 1 millimeter aan.
Heb je ook voor de zekerheid Toon een harde reset gegeven?
Wat is een harde reset. Ik heb hetzelfde probleem
Reputatie 6
Welkom op het forum @erwinolt

Ik kijk graag even met je mee. Zou je op Toon via Menu > Toon Support > Externe toegang klanten service > "Aan" kunnen klikken. Dan kijken we even mee wat de oorzaak en de oplossing is.

Welkom terug @Lombard
Een harde reset is de Toon spanningsloos maken door de stroom van de ketelmodule af te halen. (Dit is dit witte kastje naast je cv-ketel waar 'CV-Ketel & Thermostaat' op staat.)
Echter is het in de meeste gevallen voldoende om de Toon te resetten via Menu > Instellingen > Software > Herstart > Herstart. Dan start Toon in zo'n 3 minuten opnieuw op. Tijdens deze 3 minuten adviseer ik je dan ook even naar je meterkast te lopen en de meteradapter (witte adapter waar Eneco op staat) even 20 seconden uit het stopcontact te halen en weer terug te steken. Mocht dit niet werken, geef dan even een gil. Voeg je klantnummer in je profiel toe en zet de externe toegang open zoals ik hier boven heb uitgelegd. Dan help ik 2 vliegen in 1 klap:D

Groet Vinny

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen