Storing Toon Service Center, D03 storingsmelding OPGELOST 30-09-2018 11:33 uur | Eneco Community

Storing Toon Service Center, D03 storingsmelding OPGELOST 30-09-2018 11:33 uur

Toon geeft storing code DO3 aan , heb al gereset maar andere apparaten doen het gewoon met wifi.
Mvg ria

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

58 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hier dus ook prima connectie.

Als je goed leest zie je dat het nu niet mogelijk is een nieuwe connectie op te zetten, bestaande connecties blijven gewoon intact. Dus als jij je Toon een reset heeft zal je ook de foutmelding krijgen.
Zolang je dat niet hebt getest is het zinloos te vermelden dat het bij jou goed werkt.
Reputatie 5
Badge +1
@all

De storing is opgelost.

Fijne zondag !
Zie het andere topic met de naam Service Center.
D03 meldingen zijn er al sinds gisteravond.
Gewoon verder afwachten.
Ook D03 storing sinds gister avond. Afwachten dus

Bij ons hetzelfde. Ketel reageert wel, dus afwachten maar
Zo is dat! Je kan de kachel gewoon gebruiken en hopelijk krijgen we van de moderator van dienst van vandaag nog nadere info!
Reputatie 6
Badge +2
Ik zie het ook. De VPN wil niet meer verbinding maken.

(voor de geinteresseerden, verbinden lukt wel maar wordt er daarna snel uitgegooid met de melding AUTH: Received control message: AUTH_FAILED)
Vanochtend een D03 storing op Toon. Internet werkt prima, router gereboot, Toon gereboot, Toon stuurt ketel zonder probleem aan, alleen geen contact met sercie center. Versie 4.19.10 draait op Toon, bij mijn weten de meest recente
Wij hebben de foutcode D03 ook sinds 2 dagen, neem aan dat het bij Eneco ligt
Wij hebben de foutcode D03 ook sinds 2 dagen, neem aan dat het bij Eneco ligt
Sinds 2 dagen?
Dan zou er iets meer aan de hand kunnen zijn. Maar ik zou eerst de algemene meldingen even afwachten.
Is het bij de anderen dan over, dan zou ik het nader laten onderzoeken.
Ik kreeg de storingsmelding gisteravond nadat het stroom er even af was geweest. Dacht dat er bij mij thuis iets niet goed was, maar blijkbaar is het probleem breder. Had alle tips al geprobeerd maar zonder resultaat. Bij een storing zou dat toch ook op deze site moeten staan? Anyway, ben benieuwd of het wordt opgelost.

Ik ben geen klant van eneco, maar de Toon hangt van de vorige bewoners. Volgens mij moet het daarmee wel gewoon (kunnen blijven) werken toch?
Heb sinds gisterenavond ook geen verbinding met service center (storingscode D03). Ik heb ook alle oplossingen van de video uitgeprobeerd. Ik zie geen reactie van het service center. Betekent dat dat ze er mee bezig zijn? Ik kan me niet voorstellen dat ze ons negeren.

Op zondag komt een moderator meestal pas rond 12:00 uur online.
Hoi Brandje?

Waar kan ik de eventuele reactie terug zien?
Hier op het forum?

Dat zal straks in 1 van deze topic’s gebeuren.
Misschien voegt een moderator de topic’s met het zelfde onderwerp samen.
Want zo als vaak gaan er meerdere topic’s lopen en wordt het steeds lastiger de voortgang te volgen.
Ook wordt er soms een topic hier op het forum gestart met de kop “ Storing”. Het is gewoon even afwachten, helaas?
Okeeejjj, we wachten af.

Greetz Roy
Reputatie 1
Ook geen verbinding meer sinds gisteravond nadat ik mijn wifi accesspoint herstart heb. Dacht in eerste instantie dat het iets in mijn netwerk was maar alles dubbelgechecked en aan mijn kant geen probleem. Waarschijnlijk een probleem met het opzetten van nieuwe verbindingen met het servicecenter. Denk dat elke toon die vanaf nu even offline raakt geen verbinding meer krijgt. Probleem zal dus langzaam aan wat groter gaan worden. 😋
Ik denk dat je dat zo niet kan stellen.
De vele Toons zijn verdeeld in groepen over verschillende servers. Soms is er dus maar een gedeeltelijke uitval en hebben anderen nergens last van.
Of het een algemene storing is zal straks ongetwijfeld bekend worden via een moderator. Zelf heb ik bv nergens last van. Geen D03 dus!
Reputatie 6
Badge +2
Als je nog verbinding hebt blijft het werken. Het lijkt namelijk een authenticatie probleem op de VPN (bij het opnieuw maken van een verbinding moet de toon zich aanmelden, en dat gaat nu mis). Die theorie kan dus best wel kloppen @kwinten

En het kan prima zijn dat inderdaad maar een deel van het platform er last van heeft. @Brandje zou het kunnen testen door zijn toon eens een reset te geven. Kijken of hij dan ook een D03 krijgt of gewoon blijft werken. Hoewel hij natuurlijk een veldtester is en wellicht hierdoor op een andere platform terecht komt dan anderen.
Reputatie 1
Ik geloof best dat ze over verschillende servers verdeeld zijn of iets dergelijks. Echter bij mij treedde het probleem pas op nadat toon even geen netwerk meer had. Vandaar het idee dat het een probleem is met opzetten van nieuwe verbindingen.

Ik zou zeggen, herstart je toon eens en kijk of hij het dan nog steeds online komt. 🙂
Reputatie 6
Badge +2
Ik kan met enige redelijkheid je wel vertellen dat allen toons er last van hebben hoor. Ik heb toegang tot een flink aantal toons en die kunnen nu allemaal geen VPN verbinding meer maken (authentication error). Dat kan geen toeval zijn.
Zoals gezegd levert dit alleen een probleem op als de VPN opnieuw wordt opgebouwd (bijv. bij korte stroomstoring, reset van de toon, reset van je router of wifi etc). Bestaande verbindingen blijven werken.
Gezien @Brandje veldtester is kan het zijn dat zijn Toon wel blijft werken. Er is namelijk nog een lost platform waar sommige test toons op zitten. Geen idee of dat platform ook voor veldtesters wordt gebruikt.
Reputatie 1
Herstarten, omdat je een D03 hebt is vrij zinloos als blijkt dat er vele meer met een D03 melding zijn.
Gewoon even afwachten en het herstelt zich vanzelf.

Ja ik snap het, ik heb op zich een redelijke kijk op de techniek.

Ik bedoelde dat jij je toon herstart om te testen. Als blijkt dat hij niet online komt na een herstart dan duidt dat op een algemene storing mbt het opzetten van nieuwe verbindingen zoals ook thehognl aan geeft.
Reputatie 6
Badge +2
@kwinten het is zinloos hoor. In het verleden heeft hij ook al vaak genoeg aangetoond dat hij zijn eigen toon niet in een storing wil forceren om aan te tonen dat er een algehele storing is. Hij vind het leuk om anderen te helpen maar heeft er geen zin in zichzelf in de nesten te werken 😉
Reputatie 5
Badge +1
Mod heeft inmiddels de D03 storing gemeld. Je hieft dus niet te zoeken.
Reputatie 6
Badge +2
Hier is er niks aan de hand.

Klopt Pedro,
Is bij mij ook zo!
Grappig dat er dan gedacht wordt dat als je de SC kapt, dat je fan ook in de storing vakt??
Uiteraard test ik dat ook natuurlijk.
Hier dus ook prima connectie.

Heb je nu al je toon een keer gereset, dan zal je het zien? Achja, dat ga je toch niet doen. Ik weet het wel... en zoals gezegd zit jij als veldtester wellicht zelfs op een ander platform dus ben je niet representatief.

😡
Hier werkt de Toon weer!
Eneco, bedankt!

Gr Roy
Hoi,
Toob geeft aan dat hij verbonden is met internet maar geen verbinding heeft met het service center. Is er soms onderhoud of een storing bij Eneco?
Heb Toon al 2x opnieuw opgestart en ook stroomloos gemaakt. Helaas geen resultaat.

Gr Roy
Reputatie 6
Badge +7
Heb je ook al geprobeerd om je router te rebooten ?

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen