Storing Toon-app | Eneco Community

Storing Toon-app

Reputatie 7
Badge +5
Door een storing kan het zijn dat je Toon-app geen verbinding heeft met Toon en daardoor een foutmelding afgeeft. We zijn op het moment druk bezig de oorzaak te achterhalen en dit op te lossen. Zodra er meer bekend is, plaatsen we een update. Sorry voor het ongemak!

Update 17 november 2017, 14:30 uur
Voor de groep Toon gebruikers die op dit moment niet in de Toon-app kan, loopt het onderzoek nog steeds. Een update volgt zodra er meer nieuws is.

Update 17 november 2017, 17:32 uur
Goed nieuws, de storing is opgelost! De Toon-app is weer naar behoren te gebruiken.

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

222 Reacties

Reputatie 7
Badge +4
Binnenkort een vacature bij Quby: QA manager
Reputatie 4
Badge +4
Inloggen op mijn iPad heb ik opgegeven. Inloggen op mijn iPhone lukt ook al niet meer: onbekende fout, request failed: gateway timed out (504), annuleren of probeer opnieuw. Wat een zooitje! De hele ICT afdeling moet eens goed worden doorgelicht. En dan durft Eneco ook nog -zonder met de ogen te knipperen- het abonnement te verhogen met € 1,00 naar € 4,50 onder het mom van er komen meer functionaliteiten. Ik heb ze nog niet gezien, behoudens de waarschuwing als je ketel moet worden onderhouden. Dat kan ik zelf ook nog wel onthouden.

Verder wil ik duidelijkheid van Eneco wat er met de app op tablet gaat gebeuren: komt deze helemaal te vervallen of wordt er aan een nieuwe app gewerkt? Ik heb hierover nog geen duidelijk antwoord gezien of gelezen.

Pa moest even mijn gal spuwen😡
Reputatie 1
Wat hadden we vroeger toch makkelijk... gewoon naar de lampen lopen om ze aan en uit te doen, een simpele kamerthermostaat met een bi-metaaltje of kwik-staafje erin.
Een telefoon met een snoer, waarmee je alleen maar kon bellen.... een paar zenders op tv met leuke programma`s waarover iedereen het had de volgende dag op de zaak.

Maar nu.!!!!! Iedereen loopt te zeiken wanneer er teveel reclame is, men moet lopen naar de lampen om ze te bedien... nog erger zelfs, we zijn te lui om uit de bank te komen om naar de thermostaat te gaan om deze te bedienen.
Alles moet tegenwoordig op afstand te bedienen zijn... waarom.???

Ik zeg, Remember the good old 1980's
When things were so uncomplicated
I wish I could go back there again
And everything could be the same 👴🏼

The good old? Weinig goeds aan, en heel veel ouds... 😉 We hebben het hier over de toekomst... Remote Control staat nog in zijn kinderschoenen. Mijn voorspelling is dat de helft van de huizen over 15 jaar volledig smart is. Voice activated verlichting, temperatuur, etc.

In mijn huis hangt in iedere kamer een tablet aan de muur, en alles is langzaam aan te bedienen met stem. Dat is pas 'good'. En als er dan, voor de zoveelste keer in een jaar, een storing voor komt waardoor ik vanuit mijn keuken op moet staan, de trap op moet, en in mijn woonkamer mn thermostaat een tikje hoger te zetten, dan word ik daar sacho van. Sacho, omdat ik een paar duizend euro geinvesteerd heb in een systeem waarvan ik mag verwachten dat het altijd werkt. Ja, een storing is mogelijk, maar zo veel storingen als Toon het laatste jaar heeft is simpelweg bizar.

Zoals ik eerder al zei: In totaal heb ik dit jaar al 19 dagen bij elkaar problemen met Toon gelogd op mijn domotica server. Dat is 456+ uren waar ik geen gebruik heb kunnen maken van hetgeen ik voor betaal. Dit is verdeeld over 65+dagen, dus ruim 2 maanden waarin er storingen plaats hebben gevonden. Hiervoor heb ik ook nog eens storingen gefilterd die korter dan een uur geduurd hebben. (Want, een server update is geen storing, maar wel downtime). Die nummers zijn bizar! Zeker als je je dan bedenkt dat men het lef heeft om het abbonement op de service ook nog eens duurder te maken.

Dus nee, geen goede oude tijd. Maar een goede nieuwe tijd... Mits alles werkt zoals het hoort... 😉
Reputatie 7
Badge +6
@Allen,

De storing is opgelost!
Dank voor jullie medewerking met het melden van de storing. 🙂
Reputatie 5
Badge +5
Misschien een idee voor de software ontwikkelaars om de updates in de zomer uit te voeren, zodat de uitloop naar de winter een stabiel geheel word....
Reputatie 1
Hier nog steeds problemenen, ben blij dat ik het Toon abo heb opgezegd.
@Brandje

Na gister eindelijk weer de iPhone app gebruikt te kunnen hebben (iPad app deed het nog steeds niet) werkt de iPhone app ook niet meer! 😡
Kom op Eneco!!! Hier betalen we toch niet voor. Graag zien we de prijsverhoging van dit jaar weer terug gedraaid worden.
Snap zelf dat er af en toe een korte storing kan zijn maar als het zolang duurt moet er toch struktureel iets aan de hand zijn bij Toon van Eneco.
Hoop dat er niet een slap excuus achteraan komt....
Reputatie 5
Badge +1
@Denise Dag Denise,
De klant zal een update over de stand van zaken erg op prijs stellen.
Je laatste bericht was,voorzover ik nu zie, dat alles weer stabiel draait.
Daarvan is allerminst sprake. Bij dit soort storingen willen mensen graag weten hoe de vlag ervoor hangt. Jullie leveren het product niet, dat kan overmacht zijn, dat kan gebeuren, maar informeer ons dan. Tenslotte vergeten jullie vast niet het abonnementsbedrag af te schrijven.
Mogen we vernemen?

Vriendelijke groet,
Raymond
Echt niet werken .. de app blijft een mooi oranje startscherm vertonen..sinds gisteren al
Ik zou Denise aanraden haar update van 16 nov weg te halen, want de app werkt niet (blijkbaar voor een heleboel mensen). Heb hier gisteren een account aangemaakt. Wat ik op de hele site mis is een technische storingen gedeelte met goede updates, kijk eens bij xs4all.nl hoe ze dat doen. Communiceren via een forum is niet de goede weg. Ik heb nu gewoon een vraag via het contactformulier gemaakt. Wacht het verder af.
Jammer weer dit dacht ik stap over een neem een toon. Heb er nog niet veel plezier van gehad. Na de eerste atoring van een dag of 4 nu de tweede storing die ook al weer enkele dagen duurt. Ook in enschede doet sie het nog steeds niet. Ben benieuwd hoe ze dit gaan oplossen. We betalen ja niet voor niks 4.50 in de maand
Wat ik wel grappig vind, wel de abonementskosten afschrijven..daar zal nooit een storing voorkomen..maar de service is altijd wel een storing..en een storing van paar uur ..oke..1 dag ook goed..maar ruim 1 week niet kunnen gebruiken maar wel het lef hebben om.mensen te laten betalen..dat zegt veel over eneco..ik wacht nog 2 dagen dan is het klaar met dit abonement.
Reputatie 7
Badge +5
@Allen

Voor de groep Toon gebruikers die op dit moment niet in de Toon-app kan, loopt het onderzoek nog steeds. Een update volgt zodra er meer nieuws is.
Reputatie 7
Badge +9
Lekker dan. Gisteravond kon ik al de lampen niet uitzetten. Wordt erg lastig als je steeds meer domotica gebruikt en je verbinding werkt niet.
Dit is niet de eerste keer beheerders van Toon...

Gebruik Domoticz en krijg meldingen als:
2017-11-15 09:07:53.079 Error: ToonThermostat: Error getting current state!
2017-11-15 09:13:23.344 Error: ToonThermostat: Invalid data received, or invalid username/password!

@tne7laa,

Domoticz word niet officieel ondersteund.
Domoticz koppeling liep via http://toonopafstand.eneco.nl, deze site is al enige tijd geleden offline gehaald.

Waarom Domoticz dan nogsteeds werk bij sommige, is een groot raadsel. Hier werk Domoticz overigens nogsteeds fantastisch! ?
Reputatie 7
Badge +5
De verbindingen zijn weer stabiel wat betekent dat de storing is opgelost. Onze excuses voor de onderbreking en bedankt voor jullie begrip!
Reputatie 7
Badge +9
@mAiden

Dat Domoticz niet officieel ondersteund word zegt helemaal niets. De API voor Toon is public, mits er minder dan 5 apparaten verbonden zijn. Aangezien Domoticz local draait is er, nomaliter, maar 1 Toon verbonden, en is dit dus geen probleem.

Daarom werkt de Toon-plugin nog steeds, en zal deze binnen de huidige regelset blijven werken.

Intussen is het probleem nog steeds gaande... :(

@MatMuilwijk,

Je heb wat denk fouten. De onderhandelingen tussen Domoticz en Quby om Domoticz over Toon API te zetten zijn spaak gelopen. Dit is ook de reden waarom Domoticz nogsteeds niet over de Toon API beschik. Daarbij komt dat Quby niet wil dat Domoticz gebruik maakte van de website http://toonopafstand.eneco.nl, vandaar dat de user agent van Domoticz was geblokkeerd, het belaste de server teveel.

Toon koppeling(script) van Domoticz heeft nogsteeds http://toonopafstand.eneco.nl inzich zitten, is ook nogsteeds niet aangepast.

ToonAPI kost overigens op den duur ook geld, is geen open source, maar close source. Je maak je verbindingen naar een virtuele Toon, indien het goedgekeurd word door Quby krijg je toegang om de verbinding naar een echte Toon te zetten.

(Quby is overigens de maker van Toon)

Mocht Toon nog niet benaderbaar voor jou zijn, kan het helpen om Toon eens opnieuw op te starten.
Badge
Ik krijg op m'n iPhone steeds de melding 'Request failed gateway timed out (504)'. Uit mijn hoofd. De laatste keer dat het wel lukte was volgens mij afgelopen zondagmiddag (12-11-2017).
Heb de app al een keer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.

Iemand een idee?

Groet,
Harry

Iemand een idee?

Groet,
Harry

Gewoon afwachten en rust bewaren, komt vast weer goed de komende uren/dagen/weken. (Kras door wat niet uw voorkeur heeft)

ToonAPI kost overigens op den duur ook geld, is geen open source, maar close source.

Hoezo? Betalen we al niet genoeg voor Toon. Abbo is laatst al opgehoogd omdat zogenaamd meer kosten in de ontwikkeling gaan zitten om nog meer functies (lees domotica) te gaan ondersteunen.
Reputatie 3
Badge +2
Bedankt brandje het werkt weer.
Reputatie 4
Badge +2
Ja doen we, hoop maar dat snel is opgelost.

Brandje groetjes, Ger
Toon app werkt nog steeds niet. Geeft alleen het Toon logo weer.
Graag een nieuwe update om het probleem op te lossen.
Reputatie 2
Badge +1
Geloof niet dat dat oplossing zou moeten zijn toch?
Badge
Toon App verwijdert opnieuw geïnstalleerd en ingelogd.
Ook dit doet het helaas niet!!! Blijft zeggen “geen verbinding met Servicecentrum”

Toon wordt het niet tijd dat het Service Centrum wakker wordt ???
Wederom connectie problemen.

Hebben jullie echt jullie netwerk op orde. De ene keer verbind de app wel, de andere keer niet. En als ik verbonden ben verlies ik weer verbinding.

Lijkt wel of jullie netwerk of server overbelast is!
Misschien eens investeren in meer en/of zwaardere apparatuur?

Dat de iPad app helamaal niet meer werkt is kwalijk, maar dat de iPhone app (die wel gedate wordt) ook steeds hapert is ronduit schandalig.

Dagen niet meer fatsoenlijk kunnen gebruik maken van toon. Geïnvesteerd in zon op toon en kan nu niks volgen of grafieken zien. Wat een rotzooi eneco!

FIX IT!