Storing Toon-app | Eneco Community

Storing Toon-app

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

222 Reacties

Dat is meerdere topics al aan geven (mede door moderators en mensen zoals im die het herhalen voor de rest) dat de toon op tablet app niet meer wordt bijgewerkt en na het verlopen van de certificaat (die de telefoon app wel heeft gehad) werkt hij niet meer. En zoals je zelf al aan geeft heeft de tablet app die update niet gehad.
Eneco heeft ook al vaker aan gegeven dat er aan een nieuwe app wordt gewerkt dat dat nog niet vlekkeloos gaat heeft er ook mee te maken dat er een update moest komen ivm het verlopen van een certificaat.

Misschien moet eneco pas iets nieuws uitrollen als dat 100% werkt en niet de werkende systemen de nek eerder omdraaien. Ik vind dit toch heel slechte support hoor.

Ik werkte altijd met die iPad app. Dat kun je niet zomaar van een betalende klant afpakken. En een iPad app even updaten met een nieuw certificaat lijkt mij nou niet een groot probleem.
Reputatie 2
Badge +2
Ik heb hier ook last van de storing Toon app en Toon app beta,
Het is een flipper verbinding of helemaal niets
Hier werkte de app ook niet maar na de stroom van de ketelmodule eraf te hebben gehaald (dus restart Toon) werkt de app weer goed.
Hier werkt het ook niet. Ik gebruik de app toch weinig, maar vind het wel wonderlijk dat het oplossen zo lang moet duren, komt niet professioneel over. Ik werk zelf in de ict.
Ik heb gezien de voortgang in de avond van de oplossing, dat er dit weekend ook nog niets van gaat komen.

Ik weet wel dat als ik dat op mijn werk doe, een productie issue waarbij klanten gedupeerd worden laat liggen tot de andere dag, ik een probleem zou hebben op het werk.
Badge
@Denise helaas vanmorgen nog steeds geen werkende toon Apps, ik ga er vanuit dat het vandaag gaat werken? Sinds de toon update ontvang ik trouwens ook geen vergelijkings gegevens meer.

Bij mij werkt ie weer. Het is Eneco gelukt. Maar ik moet zeggen, de reacties van Eneco zijn ver beneden pijl.
Zelfde probleem niet kunnen inloggen. Zou handig zijn als ik per e-mail of whatsapp een bericht zou krijgen wanneer het hersteld is. Het volgen van een forum voor meldingen lijkt erg vorige eeuw.
Kijk daar is de informatie.
Zou het een combi zijn ivm het certificaat gedoe van 14 november??
Ik zou het prettig vinden als Eneco uit zichzelf meld dat er een storing is op de Toon app.
Ik ben al sinds gisterenavond bezig om in de app te komen.
Reputatie 1
De verbindingen zijn weer stabiel wat betekent dat de storing is opgelost. Onze excuses voor de onderbreking en bedankt voor jullie begrip!

Hier doet de app vrij weinig. Blijft hangen op het logo. In Domoticz blijf ik ook errors zien in de logs. Verbindingen zijn dus niet stabiel. 😉
Reputatie 2
Badge +3
De verbindingen zijn weer stabiel wat betekent dat de storing is opgelost. Onze excuses voor de onderbreking en bedankt voor jullie begrip!

Opgelost?..

Toon op tablet logt nog niet in en Toon kanaal in Triggi is verbinding verbroken en opnieuw verbinden lukt niet.......en de Eneco app heeft wind tegen........

Willem
Wat hadden we vroeger toch makkelijk... gewoon naar de lampen lopen om ze aan en uit te doen, een simpele kamerthermostaat met een bi-metaaltje of kwik-staafje erin.
Een telefoon met een snoer, waarmee je alleen maar kon bellen.... een paar zenders op tv met leuke programma`s waarover iedereen het had de volgende dag op de zaak.

Maar nu.!!!!! Iedereen loopt te zeiken wanneer er teveel reclame is, men moet lopen naar de lampen om ze te bedien... nog erger zelfs, we zijn te lui om uit de bank te komen om naar de thermostaat te gaan om deze te bedienen.
Alles moet tegenwoordig op afstand te bedienen zijn... waarom.???

Ik zeg, Remember the good old 1980's
When things were so uncomplicated
I wish I could go back there again
And everything could be the same 👴🏼
Reputatie 4
Badge +2
Vreemd kan nu wel inloggen met de app op de iphone maar nog niet met de app op de ipad,
Reputatie 2
Badge +1
Hier doet de app (Android) ook nog niks, hij blijft op het Eneco logo staan.
Reputatie 4
Badge +2
Met de toon op tablet moet ik ook steeds opnieuw mijn gebruikersnaam en wachtwoord invullen als ik de app weg veeg op de ipad en hem weer opent ook krijd ik direct de melding service centrum niet bereikbaar.
Wat hadden we vroeger toch makkelijk... gewoon naar de lampen lopen om ze aan en uit te doen, een simpele kamerthermostaat met een bi-metaaltje of kwik-staafje erin.
Een telefoon met een snoer, waarmee je alleen maar kon bellen.... een paar zenders op tv met leuke programma`s waarover iedereen het had de volgende dag op de zaak.

Maar nu.!!!!! Iedereen loopt te zeiken wanneer er teveel reclame is, men moet lopen naar de lampen om ze te bedien... nog erger zelfs, we zijn te lui om uit de bank te komen om naar de thermostaat te gaan om deze te bedienen.
Alles moet tegenwoordig op afstand te bedienen zijn... waarom.???

Ik zeg, Remember the good old 1980's
When things were so uncomplicated
I wish I could go back there again
And everything could be the same 👴🏼

The good old? Weinig goeds aan, en heel veel ouds... 😉 We hebben het hier over de toekomst... Remote Control staat nog in zijn kinderschoenen. Mijn voorspelling is dat de helft van de huizen over 15 jaar volledig smart is. Voice activated verlichting, temperatuur, etc.

In mijn huis hangt in iedere kamer een tablet aan de muur, en alles is langzaam aan te bedienen met stem. Dat is pas 'good'. En als er dan, voor de zoveelste keer in een jaar, een storing voor komt waardoor ik vanuit mijn keuken op moet staan, de trap op moet, en in mijn woonkamer mn thermostaat een tikje hoger te zetten, dan word ik daar sacho van. Sacho, omdat ik een paar duizend euro geinvesteerd heb in een systeem waarvan ik mag verwachten dat het altijd werkt. Ja, een storing is mogelijk, maar zo veel storingen als Toon het laatste jaar heeft is simpelweg bizar.

Zoals ik eerder al zei: In totaal heb ik dit jaar al 19 dagen bij elkaar problemen met Toon gelogd op mijn domotica server. Dat is 456+ uren waar ik geen gebruik heb kunnen maken van hetgeen ik voor betaal. Dit is verdeeld over 65+dagen, dus ruim 2 maanden waarin er storingen plaats hebben gevonden. Hiervoor heb ik ook nog eens storingen gefilterd die korter dan een uur geduurd hebben. (Want, een server update is geen storing, maar wel downtime). Die nummers zijn bizar! Zeker als je je dan bedenkt dat men het lef heeft om het abbonement op de service ook nog eens duurder te maken.

Dus nee, geen goede oude tijd. Maar een goede nieuwe tijd... Mits alles werkt zoals het hoort... ;)

Hier worden de lampen bediend door het klikaanklikuit systeem, een schakelklok werkend op een batterij stuurt het systeem aan... Werkt altijd en kost geen drol.
Mijn lampen in badkamer en wc, hal, bijkeuken en overloop en schuur werken met een bewegingsmelder. Werkt altijd en kost geen drol.
Ik gebruik Toon puur en alleen om te kijken wat mijn gas en stroom verbruik is.
Dat op afstand bedienen vind ik onzin, het programmeren van Toon via de app vind ik wel fijn werken en daar gebruik ik de app ook 99% voor.
Mijn Toon is ingeprogrameerd en draait daar ook 365 dagen op. Dus het op afstand bedienen heeft voor mij geen meerwaarde.
Ik krijg op m'n iPhone steeds de melding 'Request failed gateway timed out (504)'. Uit mijn hoofd. De laatste keer dat het wel lukte was volgens mij afgelopen zondagmiddag (12-11-2017).
Heb de app al een keer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.

Iemand een idee?

Groet,
Harry

Hoi Harry,@H.Tellegen

In principe zou de storing over moeten zijn.
Heb je je modem al even stroomloos gemaakt?
Dan kan je App wellicht je Toon wel bereiken, omdat er dan een nieuwe beveiligde verbinding wordt opgebouwd.
Reputatie 4
Badge +2
Volgens de moderator zou de storing voorbij zijn maar dit is helaas bij mij niet het geval ik heb 1 maal in kunnen loggen met de app toon en met de app toon op tablet lukt het nog steeds niet, steeds service centrum niet bereikbaar.
Ook hier zijn de problemen nog steeds niet opgelost, kan nog steeds niet inloggen met de app.
Blijf "Request failed/=: gateway timed out (504)" foutmelding geven.
Wil je nog verbinding maken met je Toon na 12 november 2017 moet je de nieuwe Toon app installeren... Althans dat was de tip die we kregen van Eneco.
Ik ben bang dat dit fake nieuws is en verstuurd is vanuit Rusland. 😂
Reputatie 3
Badge +2
hier doet de app op telefoon en tablet nog steeds niks enige sugestie.blijf alleen oranje scherm met toon houden.
Hoi selt42,

Als je thuis bent helpt het soms om je modem even stroomloos te maken.
Dan wordt de bekende beveiligde verbinding opnieuw ingesteld.
Dus zeker nadat de storing is opgeheven is dat zetje soms noodzakrlijk.
Reputatie 2
Badge +3
Ook hier nog steeds problemen.......! En ook met het Toonkanaal van Triggi is de verbinding verbroken.....
Reputatie 4
Badge +2
Ik heb al van alles geprobeerd nadat de storing zou zijn opgeheven modem stroomloos gezet, boven bij de ketel de stekker eruit gehaald zodat er geen verbinding was tussen ketel en Toon, app toon op tablet verwijderd en weer op de ipad gezet.
Dit alles heeft niet geholpen nog steeds geen verbinding met Toon service centrum.
Ik heb al van alles geprobeerd nadat de storing zou zijn opgeheven modem stroomloos gezet, boven bij de ketel de stekker eruit gehaald zodat er geen verbinding was tussen ketel en Toon, app toon op tablet verwijderd en weer op de ipad gezet.
Dit alles heeft niet geholpen nog steeds geen verbinding met Toon service centrum.

Perfect, dit hoef je maar 1 keer te doen, zodat je zeker weet dat na ophef algemene storing het daar niet aan kan liggen.
Helaas dan toch nog even verder afwachten.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen