Storing Toon-app | Eneco Community

Storing Toon-app


Reputatie 7
Badge +4
Door een storing kan het zijn dat je Toon-app geen verbinding heeft met Toon en daardoor een foutmelding afgeeft. We zijn op het moment druk bezig de oorzaak te achterhalen en dit op te lossen. Zodra er meer bekend is, plaatsen we een update. Sorry voor het ongemak!

Update 17 november 2017, 14:30 uur
Voor de groep Toon gebruikers die op dit moment niet in de Toon-app kan, loopt het onderzoek nog steeds. Een update volgt zodra er meer nieuws is.

Update 17 november 2017, 17:32 uur
Goed nieuws, de storing is opgelost! De Toon-app is weer naar behoren te gebruiken.

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

222 Reacties

Reputatie 7
Badge +8
@Denise,

Thanks voor de informatie! We wachten geduldig af. Succes vandaag!??
Kijk daar is de informatie.
Zou het een combi zijn ivm het certificaat gedoe van 14 november??
We wachten de update af.
Reputatie 5
Badge +1
Ha, informatie. Dat wordt op prijs gesteld.
We wachten nu geduldig en lijdzaam af 🙂
Reputatie 5
Badge +4
Brandje wrote:

Kijk daar is de informatie.
Zou het een combi zijn ivm het certificaat gedoe van 14 november??


Daar zat ik ook al aan te denken, maar dan als nog heeft een ict’er niet goed op gelet als dit inderdaad het geval is, want dit had niet zo fout mogen gaan.
Maar het vreemde is dat toon zelf wel verbinding heeft, maar zijn taken in de nacht niet heeft kunnen volbrengen (vergelijk met anderen).
Lekker dan. Gisteravond kon ik al de lampen niet uitzetten. Wordt erg lastig als je steeds meer domotica gebruikt en je verbinding werkt niet.
Dit is niet de eerste keer beheerders van Toon...

Gebruik Domoticz en krijg meldingen als:
2017-11-15 09:07:53.079 Error: ToonThermostat: Error getting current state!
2017-11-15 09:13:23.344 Error: ToonThermostat: Invalid data received, or invalid username/password!
Reputatie 4
Badge +2
Bedankt voor info.
Masterbas wrote:

Brandje wrote:

Kijk daar is de informatie.
Zou het een combi zijn ivm het certificaat gedoe van 14 november??


Daar zat ik ook al aan te denken, maar dan als nog heeft een ict’er niet goed op gelet als dit inderdaad het geval is, want dit had niet zo fout mogen gaan.
Maar het vreemde is dat toon zelf wel verbinding heeft, maar zijn taken in de nacht niet heeft kunnen volbrengen (vergelijk met anderen).



Idd, want ik vind het wel erg toevallig.
Kijk het wordt natuurlijk ook een rommeltje he?
We hebben nu die aankondiging gehad ivm 14/11; er lopen beta tests voor meerdere platforms; ze zijn bezig met uitbreidingen op de App bv VerspilChecker dus er is nog al wat gaande daar, denk ik.
Reputatie 5
Badge +4
Laten we hopen dat ze het kunnen fixen vandaag. Wens ze daar veel succes mee kunnen ze wel gebruiken 😜
Badge +1
Gaat niet helemaal goed de laatste tijd inderdaad. Maar laten we vooral opbouwende feedback geven. Je mag er van uitgaan dat niemand dit expres doet en z'n stinkende best doet. Ben je d'r klaar mee? Zeg dan gewoon lekker je abonnement op, kies een andere thermostaat of laat 'm rooten. Niemand verplicht je om een abonnement te nemen / houden.

Klinkt als een probleempje met (o.a.) de nieuwe API, aangezien bijvoorbeeld ook Triggi niet kan communiceren. Voor wat betreft de beta-app kunnen er in ieder geval ook een aantal foutmeldingen geschreven worden. Nu blijft alles grijs en vervolgens opnieuw inloggen geeft de melding dat gebruikersnaam & wachtwoord niet bekend zijn. En dat is natuurlijk ook niet correct. Dat moet zijn dat er niet gecommuniceerd kan worden met Toon vanwege een storing.
Ik zou het prettig vinden als Eneco uit zichzelf meld dat er een storing is op de Toon app.
Ik ben al sinds gisterenavond bezig om in de app te komen.
Reputatie 1
De zoveelste storing. Wanneer gaan we als klanten nu eens gecompenseerd worden voor de tijd dat we functionaliteit niet kunnen gebruiken?

Als ik in mijn Domoticz log kijk zie ik dat er dit jaar alleen al grofweg op 62 dagen problemen geweest zijn die langer dan een uur geduurd hebben. De totale storingsduur overschrijd 19 dagen als ik de tijd bij elkaar op tel. (Nu blijft dit natuurlijk enigzins natte vingerwerk, aangezien toon eens per 15 minuten communiceert vanuit Domoticz, maar het verschil zal geen 24 uur zijn)

Mijn mening is dat het hoog tijd word dat er capabele medewerkers op dit systeem gezet worden, en dat er eerst uitvoerig getest word voordat er updates doorgevoerd worden die wederom storingen veroorzaken. Feit is namelijk dat het aantal storingen extreem hoog is!
Reputatie 7
Badge +8
tne7laa wrote:

Lekker dan. Gisteravond kon ik al de lampen niet uitzetten. Wordt erg lastig als je steeds meer domotica gebruikt en je verbinding werkt niet.
Dit is niet de eerste keer beheerders van Toon...

Gebruik Domoticz en krijg meldingen als:
2017-11-15 09:07:53.079 Error: ToonThermostat: Error getting current state!
2017-11-15 09:13:23.344 Error: ToonThermostat: Invalid data received, or invalid username/password!



@tne7laa,

Domoticz word niet officieel ondersteund.
Domoticz koppeling liep via http://toonopafstand.eneco.nl, deze site is al enige tijd geleden offline gehaald.

Waarom Domoticz dan nogsteeds werk bij sommige, is een groot raadsel. Hier werk Domoticz overigens nogsteeds fantastisch! ?
Reputatie 7
Badge +8
Probeer de app weer eens, hier werkt hij weer!

Reputatie 5
Badge +1
Hier ook weer. Top!
Reputatie 5
Badge +4
Idd de toon app lijkt weer live ook de beta app kan weer inloggen, maar nog niet updaten naar de nieuwe versie.

Dit laat wel zien dat ze er druk mee bezig zijn 👍🏻
Reputatie 1
@mAiden

Dat Domoticz niet officieel ondersteund word zegt helemaal niets. De API voor Toon is public, mits er minder dan 5 apparaten verbonden zijn. Aangezien Domoticz local draait is er, nomaliter, maar 1 Toon verbonden, en is dit dus geen probleem.

Daarom werkt de Toon-plugin nog steeds, en zal deze binnen de huidige regelset blijven werken.

Intussen is het probleem nog steeds gaande... 😞
Reputatie 7
Badge +4
De verbindingen zijn weer stabiel wat betekent dat de storing is opgelost. Onze excuses voor de onderbreking en bedankt voor jullie begrip!
Reputatie 1
Denise wrote:

De verbindingen zijn weer stabiel wat betekent dat de storing is opgelost. Onze excuses voor de onderbreking en bedankt voor jullie begrip!



Hier doet de app vrij weinig. Blijft hangen op het logo. In Domoticz blijf ik ook errors zien in de logs. Verbindingen zijn dus niet stabiel. 😉
Reputatie 2
Badge +3
Denise wrote:

De verbindingen zijn weer stabiel wat betekent dat de storing is opgelost. Onze excuses voor de onderbreking en bedankt voor jullie begrip!



Opgelost?..

Toon op tablet logt nog niet in en Toon kanaal in Triggi is verbinding verbroken en opnieuw verbinden lukt niet.......en de Eneco app heeft wind tegen........

Willem
Reputatie 4
Badge +2
Het is bij mij nog steeds foute boel kan inloggen met de apps!
Wat hadden we vroeger toch makkelijk... gewoon naar de lampen lopen om ze aan en uit te doen, een simpele kamerthermostaat met een bi-metaaltje of kwik-staafje erin.
Een telefoon met een snoer, waarmee je alleen maar kon bellen.... een paar zenders op tv met leuke programma`s waarover iedereen het had de volgende dag op de zaak.

Maar nu.!!!!! Iedereen loopt te zeiken wanneer er teveel reclame is, men moet lopen naar de lampen om ze te bedien... nog erger zelfs, we zijn te lui om uit de bank te komen om naar de thermostaat te gaan om deze te bedienen.
Alles moet tegenwoordig op afstand te bedienen zijn... waarom.???

Ik zeg, Remember the good old 1980's
When things were so uncomplicated
I wish I could go back there again
And everything could be the same 👴🏼
Reputatie 4
Badge +2
Ik bedoel kan nog steeds niet inloggen met apps op ipad en iphone!
Reputatie 4
Badge +2
Vreemd kan nu wel inloggen met de app op de iphone maar nog niet met de app op de ipad,
Reputatie 2
Badge +1
Hier doet de app (Android) ook nog niks, hij blijft op het Eneco logo staan.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen