Storing Toon app | Eneco Community
beantwoord

Storing Toon app

App werkt niet van toon en toon is perfect ook internet is prima iemand anders ook dit probleem
icon

Beste antwoord door Rodney 11 april 2016, 11:07

Hi @QuickTime,

Fijn dat de app het inmiddels weer doet! Ik heb de titel iets aangepast naar 'Storing Toon app'. Mochten meer klanten hier problemen mee ervaren, dan kan dit bericht wellicht opnieuw een snelle oplossing bieden.

Groet,

Rodney
Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

10 Reacties

Als een App niet werkt ligt dat meestal aan het niet hebben van een statisch IP-adres van Toon in je router.
Vorige week was alles nog perfect das t vreemde
Reputatie 3
Badge
Als een App niet werkt ligt dat meestal aan het niet hebben van een statisch IP-adres van Toon in je router.
Dat maakt niet uit, want Toon krijgt gewoon een IP adres via DHCP. Toon bouwt zelf een VPN verbinding op naar de centrale server.
Als jij een DHCP reservatie geeft en vervolgens geen NAT porten instelt dan gaat dus echt geen verschil maken. De router geeft alsnog dat ip adres uit.

Waarom zou een reservatie het verschil maken?
Reputatie 7
Badge +8
Dat maakt niet uit, want Toon krijgt gewoon een IP adres via DHCP. Toon bouwt zelf een VPN verbinding op naar de centrale server.
Als jij een DHCP reservatie geeft en vervolgens geen NAT porten instelt dan gaat dus echt geen verschil maken. De router geeft alsnog dat ip adres uit.

Heel simpel.. Toon houdt niet van dynamisch ip adressen.. Hierdoor kan die in de war raken, wat dus ook veelvoudig gebeurd.. Door Toon een statisch IP te geven, tackel je dit probleem.. Moet er wel bij opmerken dat ik Toon wel een dynamisch IP heb gegeven, maar dit continue monitor (Kan mij Router uitlezen met een app..)
Stekker eruit gehaald en weer erin en klaar

Iig bedankt voor de reacties
Reputatie 5
Badge +3
Hi @QuickTime,

Fijn dat de app het inmiddels weer doet! Ik heb de titel iets aangepast naar 'Storing Toon app'. Mochten meer klanten hier problemen mee ervaren, dan kan dit bericht wellicht opnieuw een snelle oplossing bieden.

Groet,

Rodney

Heel simpel.. Toon houdt niet van dynamisch ip adressen.. Hierdoor kan die in de war raken, wat dus ook veelvoudig gebeurd.. Door Toon een statisch IP te geven, tackel je dit probleem.. Moet er wel bij opmerken dat ik Toon wel een dynamisch IP heb gegeven, maar dit continue monitor (Kan mij Router uitlezen met een app..)

Toch vreemd dat sommige leden het vreemd vinden dat het statisch maken nu eenmaal soms moet.
Niets bijzonders dat doe je met een draadloze netwerkprinter/NAS ook.
De ervaring leert nu eenmaal dat Toon dat ook wil en uiteraard zijn er die nergens last van hebben, nou prima toch.
Het statisch maken is uiteraard geen verplichting in ALLE situaties.
Stekker eruit gehaald en weer erin en klaar

Iig bedankt voor de reacties

Vaal biedt dat een tijdelijke oplossing, maar als het probleem terug komt dan weet je de oplossing; gewoon IPadres statisch maken!
Reputatie 7
Badge +8

Toch vreemd dat sommige leden het vreemd vinden dat het statisch maken nu eenmaal soms moet.
Niets bijzonders dat doe je met een draadloze netwerkprinter/NAS ook.
De ervaring leert nu eenmaal dat Toon dat ook wil en uiteraard zijn er die nergens last van hebben, nou prima toch.
Het statisch maken is uiteraard geen verplichting in ALLE situaties.

Is niet vreemd.. Bij een NAS/Netwerkprinter is dit zelfs een verplichting, anders loopt alles in de soep.. Dat is bij Toon dus ook zo..
Hoi mAiden,

Je bent te laat.......:P
Dat schreef ik hier voor ook al.

Ik blijf het vreemd vinden, dat ons advies (statisch maken) door anderen weer overbodig gevonden wordt.
Kijk werkt het bij je goed dan vooral zo laten, maar bij velen is de praktijk helaas anders!!