Storing Toon 15-03-2017 | Eneco Community

Storing Toon 15-03-2017

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

112 Reacties

Ik kan er natuurlijk naast zitten, maar het probleem is bij mij nog steeds niet verholpen. En het een Tele 2 probleem noemen kan, maar ik lees bij iedereen dat hij wel degelijk verbinding maakt. Ook bij mij geeft hij gewoon aan verbinding te hebben met WIFI alleen niet met jullie service centre.
Al doorgegeven welke provider etc. Telefonisch zei de persoon dat het nog wel eens een week kon duren (vorige week maandag). Ik snap dat mensen hard werken, maar er komt ook geen reactie over hoe en wat. Het is niet eens het feit dat het niet werkt. Het is het feit dat er geen info komt.
Reputatie 7
Badge +6
@E C Merkesteijn

We noemen het geen Tele 2 probleem, wel is het zo dat dit issue alleen voorkomt bij Toon gebruikers met Tele 2 als provider. Wel hebben wij contact gelegd met de technische afdeling van Tele 2 zodat zij het probleem ook van hun zijde kunnen analyseren. Ook worden er klanten bezocht om dit probleem verder uit te zoeken. Morgen hopen we met een update te komen hierover.
Reputatie 7
Badge +8
@E C Merkesteijn

We noemen het geen Tele 2 probleem, wel is het zo dat dit issue alleen voorkomt bij Toon gebruikers met Tele 2 als provider. Wel hebben wij contact gelegd met de technische afdeling van Tele 2 zodat zij het probleem ook van hun zijde kunnen analyseren. Ook worden er klanten bezocht om dit probleem verder uit te zoeken. Morgen hopen we met een update te komen hierover.

Even voor mij Folkert.. Er staat mij iets van bij, dat Tele2 IPV6 ips uitdeel, kan Toon daarmee wel overweg? Is dit niet het issue wat er nu speelt?
Hoi Ricardo,

Als ik kijk naar de modems, dan is het vaak het oude zwarte modem van Tele2, ik denk dat daar gezien de ouderdom het IPV6 gebeuren niet speelt.
Via de buurvrouw weet ik dat ze bezig zijn deze modems te vervangen.
Zie de foto die ik eerder plaatste.
HOERA. :D

Bij mij lijkt alles het weer te doen.
Is er toch een oplossing voor gevonden???
Reputatie 7
Badge +6
@Allen

We hebben het probleem in kaart gebracht en er is een fix uitgevoerd waardoor de helft van de klanten die dit raakt weer verbinding hebben. We werken hard aan een oplossing voor iedereen.
@Allen

We hebben het probleem in kaart gebracht en er is een fix uitgevoerd waardoor de helft van de klanten die dit raakt weer verbinding hebben. We werken hard aan een oplossing voor iedereen.

@ Folkert/Allen -- blijkbaar heeft die fix geholpen want mijn Toon heeft weer volle verbinding met het SC.... // en dat zonder de hele reset procedure van router/ketel modem en Toon....
Domoticz doet het bij mij gelukkig ook nogsteeds. Ondanks dat de webversie uit de lucht is.
Reputatie 7
Badge +6
@Allen

We zien dat het grootste deel weer verbinding heeft, mochten er klanten zijn die nog steeds geen verbinding hebben, dan hoor ik het graag dan kunnen we daar verder onderzoek naar doen.
Bij mij werkt het nog steeds niet kan geen verbinding maken service center
Reputatie 5
Badge +3
Hallo Stefan, wil je het volgende 'stappenplan' proberen en ons laten weten of het daarna opgelost is:

1. Schakel Toon uit, door deze van de muur te halen / of de ketelmodule uit het stopcontact halen. Let op doe deze nog niet aan.
2. Reset vervolgens het internetmodem (en eventueel router).
3. Pas als het internetmodem weer is opgestart (en je weer werkend internet hebt op een laptop / computer / tablet / telefoon, dan
4. Schakel Toon aan  Dus klik deze weer op de muur / of doe de stekker van de ketelmodule weer in het stopcontact.
5. Controleer of het correcte wifi wachtwoord in de Toon staat. Controleer of de Toon weer connectie heeft met internet.
6. Indien nu connectie met Service Center  Probleem opgelost

7. Indien geen connectie met Service Center  We willen graag 2 testen uitvoeren zodat wij analyse kunnen doen

8. Test 1: test of je via 4G hotspot wel een connectie kunt maken. Noteer uitkomst. Zet vervolgens je Toon weer op het standaard internet.
9. Dan ga via je PC of laptop naar het internet.
10. Test of je internet hebt (bijvoorbeeld ga naar www.nu.nl of een andere site).
11. Indien het werkt: ga naar https://enecovpn001.quby.nl  Er komt mogelijk een foutmelding. Maak een printscreen en stuur op.

We zien je reactie tegemoet!
Hallo Kelly

De toon werkt weer heb de reset knopje in de Internetmodem en van de router ingedrukt.

Wat ik eerst deed is stroom van de Internetmodem en router uitzetten met het aan en uit knopje om te resetten.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen