Storing Toon 15-03-2017 | Eneco Community

Storing Toon 15-03-2017

Reputatie 4
Badge +4
We constateren dat een gedeelte van de displays geen verbinding met het Service Center krijgt. We hebben dit probleem in onderzoek en werken aan de oplossing. Mocht je problemen ervaren, dan willen we je vragen de volgende stappen te doorlopen:

Reset Toon, door de ketelmodule 30 seconden stroomvrij te maken.
Reset de modem.

We hopen dat dit het probleem oplost. Als dit niet het het geval is, wil je ons dan van de volgende gegevens voorzien:

Wat is het merk en type van jouw modem?
Wie is jouw internetprovider?
Welke softwareversie draait er op Toon? (Die vind je via 'Menu', 'Instellingen', 'Software'.)

Update 27-03-2017
De storing is bij een deel van de klanten nog van kracht helaas. Het is niet meer nodig om informatie aan te leveren, zoals het type modem of de internetprovider. Verder hoeft er ook geen actie ondernomen te worden.
We werken hard aan een oplossing. Excuses voor het ongemak.

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

112 Reacties

Badge
Modem:Davolink DV-2020
Provides:Tele2
Versie: 3.7.9 (volgens mij)
Heeft dit er ook mee te maken dat de toon app totaal geen verbinding maakt. Alles heeft verbinding behalve de app. Heb hem al verwijderd en op nieuw geïnstalleerd maar geen verbinding.
Reputatie 3
Badge +2
Alweer geen verlijkings waardes van vrienden en andere mensen te was ee goed onderhoud van gisteren jammer.
Reputatie 4
Badge +4
@mansie,

Erg fijn dat je deze gegevens aan ons hebt doorgegeven. We nemen het mee in het onderzoek.
Reputatie 4
Badge +4
@Petrabode3,

Goed dat je de weg naar onze Community hebt gevonden. :)

Dit probleem kan met de eerder genoemde storing verbonden zijn. Heb je de stappen al doorlopen die ik mijn openingsbericht omschrijf?
Reputatie 4
Badge +4
@selt42,

Balen dat de vergelijkfunctie niet werkt. Ervaar je ook problemen met de verbinding met ons service center, of is dat niet het geval?
EvavdZ
Ja dit werkt niet. Internetprovider is tele2. Software versie is 3.6.3
Reputatie 3
Badge +2
Heb wel verbinding met het service center op app en tablet.
Is de storing nog steeds gaande. mijn toon apparaat is helemaal zwart en ook nadat de stroom er een minuut is afgehaald en reset is ingedrukt nog geen beeld op toon
Is de storing nog steeds gaande. mijn toon apparaat is helemaal zwart en ook nadat de stroom er een minuut is afgehaald en reset is ingedrukt nog geen beeld op toon

Een 'zwarte' Toon®️ bij jou staat los van of het Service Center wel of niet goed werkt.
Bij jou kan de Toon®️ module bij je CV ook defect zijn, want die injecteert 24 volt op de thermostaat leiding om Toon®️ te voeden.
Nog steeds geen verbinding met Eneco -- inmiddels weer div. malen ketel module en router van stroom gehaald -
maar geen verbinding met service center:

Internet provider = Tele2
modem / router is Davolink DV2020
software versie: 3.7.9

Een 'zwarte' Toon®️ bij jou staat los van of het Service Center wel of niet goed werkt.
Bij jou kan de Toon®️ module bij je CV ook defect zijn, want die injecteert 24 volt op de thermostaat leiding om Toon®️ te voeden.

Hoi Ton de Koning,

Je hebt net gequote, maar wat is je bericht nu?
Badge
Allemaal mensen met Tele2. !?!
Zou nog wel eens aan de provider kunnen liggen.
Allemaal mensen met Tele2. !?!
Zou nog wel eens aan de provider kunnen liggen.

Misschien - had Eneco service gebeld en die konden zijn dat in mijn geval het signal wel bij Eneco aankwam, maar niet werd verwerkt/geaccepteerd...Het schijnt dat eea. is veranderd nadat de server bij Eneco ''in de cloud''is geplaats...
Dat laatste klopt inderdaad dinsdag is het Service Center verhuist/gemigreerd naar The Cloud.
Inmiddels ziet het er naar uit dat het SC veel stabieler is, zo meldde een moderator.
Jammer genoeg geldt dat dus niet voor iedereen en vandaar dat die nafere info nu wordt gevraagd, want dat moet een reden hebben.
Zelf verdenk ik eerder het Tele2 modem, want het modem speelt nu eenmaal een grote rol bij de afwikkeling van de VPN-achtingen verbinding die Toon®️ met het SC heeft.
Overigens valt mij het aantal gerichte klachten nu nog mee, maar dat kan natuurlijk komen door verspreiding in andere topic's
Dat laatste klopt inderdaad dinsdag is het Service Center verhuist/gemigreerd naar The Cloud.
Inmiddels ziet het er naar uit dat het SC veel stabieler is.
Jammer genoeg geldt dat dus niet voor iedereen en vandaar dat die nafere info nu wordt gevraagd, want dat moet een reden hebben.
Zelf verdenk ik eerder het modem, want het modem speelt nu eenmaal een grote rol bij de afwikkeling van de VPN-achtingen verbinding die Toon®️ met het SC heeft.
Overigens valt mij het aantal gerichte klachten nu nog mee, maar dat kan natuurlijk komen door verspreiding in andere topic's

Internet provider = Ziggo
modem / router is Ubee/ Apple
software versie: ?

Hoi Ton de Koning,

Je hebt net gequote, maar wat is je bericht nu?

ook ik heb al de hele avond een zwart scherm en dat ligt niet aan tele 2 want ik heb kpn
Sinds de start gisteren morgen van de migratie is hier de verbinding TOON / Eneco verbroken....

Ja..ook na meerdere keren modem en toon te hebben ge-reset.

Bij elke herstart van toon en modem is er wifi verbinding, internet verbinding , maar GEEN verbinding met het SC.

Provider= Online.nl
software versie = laatste
Router is Zyxel
Inmiddels ziet het er naar uit dat het SC veel stabieler is.
Zelf verdenk ik eerder het modem, want het modem speelt nu eenmaal een grote rol bij de afwikkeling van de VPN-achtingen verbinding die Toon®️ met het SC heeft.

Internet provider = Ziggo
modem / router is Ubee/ Apple
software versie: ?

Hij doet het weer na restten en stroom eraf
Badge
Ik heb gewoon verbinding met het sc.
Dit is een veelvoorkomend en terukerend probleem. Diverse malen gemeld bij Eneco, maar ze doen er niets aan of reageren niet eens.

Resets, stekkers eruit, modem/router resetten, niets helpt.
Badge
Is er inmiddels al wat bekend. Zit nu al een week zonder app...
Wordt een beetje vervelend.
Bij mij zit Toon gekoppeld aan Domoticz voor tijdsturingen/scenes. Maar dat werkt nu ook allemaal niet.
Reputatie 5
Badge +3
Helaas nog niet! We houden het in de gaten en informeren je zo snel mogelijk.
Toon op afstand werkt sinds maandag niet meer, wordt hier nog iets aan gedaan?
Helaas nog niet! We houden het in de gaten en informeren je zo snel mogelijk.

Heb ook nog steeds geen verbinding met het SC..,/ wel gewoon Internet... Vlgs. de Service dienst ligt het
geheel aan Eneco... en zijn er veel mensen die bellen met hetzelfde euvel / alles na de verhuizing vd.server
naar "de wolken''. Vlgs. Service zouden langzaam bij meer en meer mensen de verbinding worden hersteld
en aan de gebruikerskant vanzelf weer terug komen zouden verder actie vd. gebruiker als ''stroom eraf / resetten ed..""

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen