Storing servicecenter 20-10-2016 (Topic gesloten, bezoek ons nieuwe Toon Forum https://forum.toon.nl/)

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

2116 Reacties

Reputatie 7
Badge +5
Brandje wrote:

V.C. Kil wrote:

modem gereset en tevens de stekker bij de ketel eruit gehad.
Nu werkt het gelukkig allemaal weer

Zoals ik dus voorstelde bij de andere reacties.

Perfect; fijn dat alles weer werkt en bedankt voor de terugkoppeling!
Fijn weekend.

Je bent er maar druk mee.
Hoe reset je de modem... stekker er uit geweest maar geen wifi... op display staat dat internet oké is
Ook geen weerfunctie bijv
Yobotje wrote:

Je bent er maar druk mee.

Je weet hè Theo, als ik een forumlid op dit gebied kan helpen dan sta ik klaar! Er waren weer legio forumleden blij met deze ondersteuning.

Helaas was er afgelopen periode weer een dwarsligger, die dacht weer belachelijke opmerkingen te kunnen rond bazuinen.
Gelukkig laat ik mij natuurlijk niet van de wijs brengen en wordt zelfs daardoor nog actiever!:P
Die vergeet dat hij alleen maar op het forum komt om z'n negatieve reacties te plaatsen; hulp verlenen aan een ander forumlid daar doet ie niet aan.
Dat mag uiteraard, maar houdt je dan in tov een ander die dat wel doet en oplossingen aandraagt!:@

Duim verdiend Theo!!
Hoe reset je de modem... stekker er uit geweest maar geen wifi... op display staat dat internet oké is.
Weerbericht werkt ook niet
R.J. Timmers wrote:

Hoe reset je de modem... stekker er uit geweest maar geen wifi... op display staat dat internet oké is.
Weerbericht werkt ook niet

Een modem reset je door de stroom er af te halen.
Niet het reset knopje indrukken, omdat je dan je eventuele instellingen kwijt bent.

Heeft Toon®️ wel verbinding met het Service Center?
Heb je Toon een harde reset gegeven?
Reputatie 1
Badge
Jammer, na de update geen verbruik/vergelijk ontvangen vandaag. 😞
Reputatie 3
Ja hoor... 😛 Ziggo en KPN hebben toevallig op exact hetzelfde moment een storing die toevallig enkel en alleen Toon raakt en verder niets. Zeer geloofwaardig verhaal. 😛
Misschien dat jullie netwerk een probleem had met de routering naar KPN en Ziggo, maar dan ligt de storing alsnog bij jullie... Dat verklaart namelijk ook niet waarom de helft van de functies wel werkt en de andere helft niet - verbinding is verbinding, dus KPN en Ziggo gaven wel degelijk het verkeer door. Daarnaast weten zowel KPN als Ziggo's technische medewerkers niets van een storing...

Ik vind het raar om KPN en Ziggo de schuld te geven van een storing aan jullie kant, dat is niet heel chique.

Ik denk dat jullie de uitleg van de netwerkgasten verkeerd begrepen hebben 😛 Storing *met* KPN/Ziggo, maar niet een storing bij die partijen.

Intussen werkt het helaas nog steeds niet, overigens...
Ja stroom is er af geweest bij ketel. Ik heb gezien dat hij verbinding had met school, maar weet niet meer waar dat stond
School moet zijn service center
R.J. Timmers wrote:

Ja stroom is er af geweest bij ketel. Ik heb gezien dat hij verbinding had met het Service Center, maar weet niet meer waar dat stond

Oke, dat is goed!
Dan kan het nog zitten in je modem.

En anders dan val je wellicht nog in de storing, die door sommige nog wordt gerapporteerd.
Oké bedankt zover... we wachten af !
Reputatie 1
Bij mij kloppen de app gegevens niet meer met mijn Toon...:(
Hopen dat dit snel gefixd wordt.
Reputatie 3
Intussen is het op de iPad nu "Kan geen verbinding maken met Service Center". Ligt helemaal eruit nu.

Misschien dat ze eerder met het onderhoud zijn begonnen, maar het is wel erg vervelend dat na bijna 24 uur Eneco nog altijd hun storing niet hebben gefixed en ook geen uitleg geven over het werkelijke probleem.
Badge
Wanneer wordt deze storing opgelost ? Ziggo en KPN ? Kom nou toch Eneco, doe er eens wat aan. De rest werkt, alleen de verbinding tussen Toon en ipad en iphone niet.
Reputatie 5
Badge
Hier nog slechter nieuws..
Ik heb me even uitgelogd uit de toon op afstand app.
Ik dacht dat je met opnieuw inloggen wel de gegevens update, maar wat blijkt, de app is goed naar z'n kl*t* 😉
Toon op afstand app geeft 0 graden en zelfs een storing aan.
Wel vervelend, hiervoor kon ik nog wel instellen zonder terugkoppeling.
Wanneer gaat Eneco dit verhelpen?
Hier werkt niks meer 😠
Ook Toonopafstand.eneco.nl werkt niet meer.
*DJK hoopt op snel herstel*
Is wellicht het eerder geplande onderhoud van deze avond al vervroegd begonnen?
Reputatie 5
Badge
Dat zou 2 uur vroeger zijn.
Lijkt me niet, er is medegedeeld dat toon 1 uur offline zou zijn van 22 tot 23 uur.
Ze moeten dat service centrum is goed onderhanden nemen.
Vorig jaar ook al een hoop narigheid gehad en helaas nooit echt duidelijkheid wat er aan de hand was.
Ik hoop dat het dit jaar beter gaat, maar het is een matige start in mijn ogen.

Nu ook dat kpn en ziggo storing hebben, volgens mij heeft niemand daar last van, of ze hebben zelf kpn en ziggo op de servers van toon.
Na harde reset nog steeds geen goede sync tussen apps en Toon.
DJK wrote:

Nu ook dat kpn en ziggo storing hebben, volgens mij heeft niemand daar last van, of ze hebben zelf kpn en ziggo op de servers van toon.

Hoi DJK,

Let op het ligt wat genuanceerder.
Ik heb uiteraard de wijsheid niet in pacht hier omtrent, maar weet er wel een beetje van.
Er zijn uiteraard servers. Bv een inlogserver als belangrijkste en vervolgens allemaal verschillende servers, die echt niet in R'dam in het Eneco gebouw staan.
Als Folkert het over die providers heeft dan doelt hij op de vele verbindingen die daar tussen via die providers lopen.
Als daar dus problemen zijn, dan is het meteen hommels op het Service Center.
In een eerdere situatie heeft dat toen ook gespeeld.
Vervolgens heeft alles te maken met huurlijnen, waar een kostenplaatje aan hangt, denk ik dan maar.
Wie weet kunnen ze dat verbeteren als de aboprijs opeens €7 wordt.
Ik verzin maar wat hè!
R.M. Bults wrote:

Na harde reset nog steeds geen goede sync tussen apps en Toon.

Als je dat doet geef dan ook je modem even een nieuwe opstart.
Want niet iedereen heeft er last van, zoals Folkert meldde.
Wie weet behoor tot the lucky ones
Reputatie 2
Bijzondere storing. Het bedienen van Toon werkt gelukkig wel 😳. Ik kwam daarnet in een warme woning thuis 🆒.
Nu afwisselend nog steeds onjuiste info op apps EN nu ook soms geen verbinding (alles op Toon lijkt OK)
Badge
Brandje wrote:

[quote=DJK

In een eerdere situatie heeft dat toen ook gespeeld.
Vervolgens heeft alles te maken met huurlijnen, waar een kostenplaatje aan hangt, denk ik dan maar.
Wie weet kunnen ze dat verbeteren als de aboprijs opeens €7 wordt.
Ik verzin maar wat hè!

Brandje, ook al betalen we maar drie euro, ook dan is het netjes als het werkt en als we niet zo vaak en zolang storing hebben. Of in elk geval horen wat er aan de hand is .
Dat is allemaal waar, maar kwaliteit van zaken, dus ook verbindingen, daar draait het om.
Het onderwerp was Ziggo/KPN namelijk.
Daar ging ik even op in.

Kwaliteit kost geld.

Ik probeer het niet te verdedigen; ik probeer het realistisch te benaderen.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen