Storing servicecenter 20-10-2016 | Eneco Community

Storing servicecenter 20-10-2016

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

2126 Reacties

Reputatie 3
Maar die "dure" verbindingen liggen er helemaal niet uit, daar zit het probleem dus niet. ;)

Kwaliteit kost geld, maar Eneco is ten eerste al niet de goedkoopste leverancier en ten tweede is Toon én het abonnement behoorlijk duur. Die kosten zijn dus wel meer dan ruim gedekt. 😉 Realistisch gezien is het al een premium dienst tegen een premium prijs, het is absoluut niet goedkoop.

Ik vind een keertje storing trouwens helemaal niet erg, kan gebeuren... Maar slechte communicatie en een onzin verhaal (incl afschuiven naar een andere partij) als oorzaak: dan kan ik er toch een heel stuk minder goed tegen... 😞

Eerlijke en vlotte communicatie, dat is service. 24 uur lang storing is dan alsnog absurd, maar dan kan ik er eenmalig uiteraard begrip voor hebben; als men maar communiceert. Nu wordt men alleen maar geirriteerd van de barslechte communicatie én geen oplossing voor de storing op de systemen van Eneco. (En nergens anders...)

Onderhoud venster is nu ook al ruim een halfuur voorbij; maar ook dat heeft niets gefixed zo te zien. 😞
Reputatie 2
Badge
Hier ook problemen. App op telefoon babbelt wel met @toon, alleen hij babbelt niet terug. Reset van modem/router lijkt te werken, echter dit is maar eenmalig. Zodra de temperatuur in de woonkamer verandert, verander dit niet mee op de app.
Probleem is ontstaan na de laatste update.
Chantal1978 wrote:

Hier ook problemen. App op telefoon babbelt wel met @toon, alleen hij babbelt niet terug. Reset van modem/router lijkt te werken, echter dit is maar eenmalig. Zodra de temperatuur in de woonkamer verandert, verander dit niet mee op de app.
Probleem is ontstaan na de laatste update.

Reset zou voor Toon®️ onvoldoende zijn; een harde reset is beter.
Heb je op Toon®️ wel verbinding met het SC?
Toon zelf lijkt correct te werken. Alleen geen weerinfo. Probleem is dat info op de apps niet correspondeert met info op toon. Verbruik staat al uren op zelfde waarde. Zon blijft nul. Vlammetje blijft continue zichtbaar ook al verwarmt de ketel niet. Bij elke keer openen van app staat temp op comfort. Op toon bv op thuis of weg. Toon heeft dus blijkbaar met contact met SC. Probleem zit met name in synchronisatie tussen toon en de apps (IOS in mijn geval).

Heel vreemd allemaal.
Zie foto's
Uitgelogd en ingelogd in de app. Nu zijn alle tegels grijs en hebben ze geen waarden. Geen temperatuurweergave.
Reputatie 3
Badge
Ook hier bij mij doet de Toon op afstand de hele nacht niet meer 😕 Kan wel instellingen veranderen met telefoon naar de Toon, maar de veranderingen worden niet terug gekoppeld naar de telefoon app. Deze blijven staan en veranderen niet.
Hier in Den Bosch exact hetzelfde probleem. Moet je het service center bellen. Dan krijg je het antwoord. Dan moet u maandag maar even terug bellen.
Reputatie 3
Yup, ben bang dat dit dus nog minstens tot Maandag gaat duren 😞 Helaas.
Hier ook nog steeds geen communicatie met de Toon app op mobiele. De Toon aan de muur werkt wel gewoon bij mij, behalve het weer.

Op mobiel heb ik het zelfde als R.M bults zijn laatste post, allemaal lege vakken. Hopelijk snel opgelost.
Badge
En dan wordt je wakker, zonnetje in het raam, kamer die koud is en een toon die nog steeds niet werkt op afstand.
Hebben ze met onderhoud alleen de servers op afstand herstart ofzo?
En over die dure lijnen, dat zal mij wat boeie, mn Toon product werkt gewoon weer niet waar ik voor betaal en dit is de zoveelste keer dat eneco weer niks doet in het weekend.
Ik hoop dat het deze winter echt beter wordt dan vorig jaar met al die problemen.
Zelfs me avatar is erdoor besmet haha 😉
Hier nog niet opgelost Toon app werk niet 😠
Reputatie 3
Badge
HAHA, Zoveel blije mensen hier op de Zondagochtend 😃 Relax en neem een bak koffie, het is zo weer Maandag en dan zal het probleem wel opgelost worden 😃
Hier het zelfde probleem hoop gauw opgelost

L. van Zanten wrote:

Hier ook nog steeds geen communicatie met de Toon app op mobiele. De Toon aan de muur werkt wel gewoon bij mij, behalve het weer.

Op mobiel heb ik het zelfde als R.M bults zijn laatste post, allemaal lege vakken. Hopelijk snel opgelost.

T.J. Speet wrote:

HAHA, Zoveel blije mensen hier op de Zondagochtend 😃 Relax en neem een bak koffie, het is zo weer Maandag en dan zal het probleem wel opgelost worden :D

Kijk dat is voorlopig de beste methode.
Laat de kachel via Toon®️ lekker snorren, geniet van het zonnetje; pak een Nespresso; bak een croissantje; hmmmm heerlijk!
Reputatie 7
Badge +8
Brandje wrote:

T.J. Speet wrote:

HAHA, Zoveel blije mensen hier op de Zondagochtend 😃 Relax en neem een bak koffie, het is zo weer Maandag en dan zal het probleem wel opgelost worden :D

Kijk dat is voorlopig de beste methode.
Laat de kachel via Toon®️ lekker snorren, geniet van het zonnetje; pak een Nespresso; bak een croissantje; hmmmm heerlijk!

Ik lus geen Nespresso Ton.. Heb liever gewoon een goed bakkie Senseo van mij Senseo Switch! 🆒
Voor de rest maak ik me er niet veel zorgen om.. Merk het vanavond wel of me lampen willen schakelen, anders doe ik het handmatig..
Hoi Ricardo,

Oei, die Senseo hebben wij juist helemaal afgezworen. Maar die lucht van vers gebakken croissantjes, hmmmmmm
Ach hier ook sinds Triggi niet goed werkt schakel ik weer met de hand.
Het is niet anders. Gelukkig snort de kachel met temperatuur van 17 grd in de huiskamer naar de 19 toe!
Lekker op z'n gemakkie met 50 grd aanvoertemperatuur
Reputatie 3
Badge +2
Nou bij mij werkt alles weer ketel module harde reset gegeven en modem gereset.
selt42 wrote:

Nou bij mij werkt alles weer ketel module harde reset gegeven en modem gereset.

Kijk dat is inderdaad altijd te proberen!

Een harde reset van Toon via de Toon module bij je CV:D
En niet te vergeten een nieuwe opstart van je modem, met name ivm de storingen bij het SC.

Goed dat je het even meldt!
Badge
Helaas er werkt nog steeds niets
Badge +5
Brandje wrote:

Hoi Ricardo,

Oei, die Senseo hebben wij juist helemaal afgezworen. Maar die lucht van vers gebakken croissantjes, hmmmmmm
Het is niet anders. Gelukkig snort de kachel met temperatuur van 17 grd in de huiskamer naar de 19 toe!

Na de Senseo en Nespresso versleten te hebben ben ik overgestapt naar Nescafé's Dolce Gusto. De Espresso Caramel uit de "Drop" machine en een zelfgebakken Noten-Rozijnen broodje maken mijn ochtend helemaal goed ook al weet Toon®️ niet wat voor weer het is. :P
De Toon®️ op Afstand reageerd prima overigens.;) En Hue, die werkt netjes door via Triggy.
Badge
Kunnen ze de vorige update weer niet terug zetten zodat alles weer werkt
Yobotje wrote:

Brandje wrote:

Hoi Ricardo,

Na de Senseo en Nespresso versleten te hebben ben ik overgestapt naar Nescafé's Dolce Gusto. De Espresso Caramel uit de "Drop" machine en een zelfgebakken Noten-Rozijnen broodje maken mijn ochtend helemaal goed ook al weet Toon®️ niet wat voor weer het is. :P
De Toon®️ op Afstand reageert prima overigens.;) En Hue, die werkt netjes door via Triggy.

Kijk Theo, jij bent dus eigenlijk een gelukkig mens!
Jammer van die Dolce Gusto, maar ja gelukkig smaken verschillen.:D
Reputatie 6
Badge +2
Zou niet zonder mijn senseo kunnen heerlijk !!!
Maar hier werkt de app ook niet !!
Dus ga maar een heerlijke senseo nemen
Reputatie 7
Badge +6
@Allen

Een deel van de klanten ervaart problemen met de app momenteel. Dit is gemeld bij de softwarebeheerders, we hopen daar snel meer over te kunnen melden.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen