Storing servicecenter 12-11-2013 | Eneco Community

Storing servicecenter 12-11-2013


Reputatie 7
Badge +6
Update 12-11-2013

Van diverse gebruikers hebben we vernomen dat de problemen niet zijn opgelost dit is nogmaals gemeld aan de beheerders.

10.30

Er is een storing geconstateerd waardoor een onbekend aantal displays geen contact meer kunnen maken met het Service Center. Er wordt gewerkt aan een oplossing.

De volgende diensten zijn voor een onbekend aantal klanten niet of beperkt beschikbaar
- Mobiele functie
- Weer & verkeer

14.46


Wil iedereen die nog steeds problemen ondervindt met de Toon app & Weer en verkeer via het scherm een herstart uitvoeren? Dit is de veiligste weg, alle processen en netwerkverbindingen worden dan correct afgesloten.
Dit kan je doen via: Systeem / Software / Optie Toon herstarten / Herstart.

Als je hierna nog steeds problemen ondervind dan kun je het in dit topic aangeven en bekijken we het individueel.

15:47

Op dit moment worden er herstelwerkzaamheden verricht aan de servers, hierdoor is de verbinding met het servicecenter niet stabiel.

De volgende diensten zijn niet/nauwelijks beschikbaar:

- Mobiele functie
- Weer & verkeer
- Activeringsproces
- Diagnose / support functionaliteit


13-11-2013

De problemen met de servers zijn opgelost

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

110 Reacties

De storing is inmiddels toch voorbij?
En Folkert, waarom hadden sommigen deze storing niet en ik en anderen wel?
Ligt dat aan verschillende groepen op de server?
Reputatie 7
Badge +6
Er zijn nog steeds klanten die problemen ondervinden, zodra de problemen volledig zijn opgelost zal ik dit laten weten.
Ahh, bedankt voor de nadere info.
Gelukkig werkt het bij mij nu wel.
Dus is de storing inderdaad groepsgericht....................
Reputatie 7
Badge +6
De storing is verholpen.
De storing is verholpen.

Hoi Folkert,

Bedankt voor de melding.
Jammer dat je geen antwoord geeft op m'n vraag bij reactie nr 2
Reputatie 5
Badge +3
De storing is verholpen.


Op dit moment kan ik nog steeds geen verbinding met Toon krijgen.
De App blijft melden dat Toon Offline is.
Ook via Toonopafstand krijg ik geen verbinding.
Reputatie 7
Badge +6
@Brandje

Er zijn meerdere servers en waardoor niet bij elke storing alle groepen geraakt worden.
Reputatie 7
Badge +6
@VdB

Is je Toon op dit moment verbonden met het internet?
Bedankt voor je terug koppeling. 
Helemaal duidelijk; het is maar net in welke groep en op welke server je zit dus!
Soms is er na melding van een storing wat onduidelijkheid, de een wordt wel getroffen en een ander niet. Hoe dat komt is nu weer net als voorheen verklaarbaar!
Reputatie 5
Badge +3
@VdB

Is je Toon op dit moment verbonden met het internet?


Ja, bij systeem/overzicht heb ik 3 groene vinkjes
Heb nog steeds last van een storing met de iPhone app. 
"Uw toon is niet online" 
nu inmiddels al 2 dagen .....
Hoi Folkert,

N.a.v. diverse meldingen zelf ook vanavond weer Toon op afstand gebruikt, maar helaas het is weer mis!
Beide mogelijkheden de App en dus https://toonopafstand.eneco.nl/index_pc.html er weer uit.

Soms krijg ik op de web-service: een 404 melding van Tomcat/7.0.23
Reputatie 7
Badge +6
@Allen

Ik heb jullie meldingen doorgegeven aan de beheerders van het servicecenter, zodra ik terugkoppeling krijg laat ik dit weten.
Folkert,

Bij mij is de App net weer actief geworden. 
Is de storing nu weer voorbij?
Badge
Hier werkt het ook niet 😞
Je zegt 'ook' niet.....
Er zijn juist meldingen dat de App weer werkt. 
Hoewel.......
Net geprobeerd en de App ligt er weer uit. 
'T lijkt wel een knipperlicht. 
Badge
Je zegt 'ook' niet.....
Er zijn juist meldingen dat de App weer werkt. 

pff, nuttig bericht weer van Brandje......


Ik zeg dat het bij mij ook niet en nog niet werkt!
Hier is Toon op afstand weer actief.
Geldt dat voor meerderen?
pff, nuttig bericht weer van Brandje......


Ik zeg dat het bij mij ook niet en nog niet werkt!


Vermoedelijk heb je niet door dat het nu een soort knipperlicht is.................
Vandaar dat ik reageerde op jouw "ook", terwijl daar voor net een melding was dat het wel werkte.
Een beetje minder geirriteerdheid zou je sieren.
Reputatie 2
Badge +4
Hier nog steeds storing zodat app niet werkt, maar als ik toon herstart doet hij het een poosje
Hee dat is grappig, dus als er weer opnieuw verbinding met het Service Center wordt gemaakt, gaat het weer even goed.......
Nu doet de webbased versie het bij mij; als er uitval is doe ik die test ook een keer!
Ook de App werkt weer; ik zou bijna zeggen: "voor hoe lang"
Reputatie 6
Badge +1
Ik heb nergens last van, moet ik eerlijk zeggen.
Reputatie 7
Badge +6
@Allen

Wil iedereen die nog steeds problemen ondervindt met de Toon app & Weer en verkeer via het scherm een herstart uitvoeren? Dit is de veiligste weg, alle processen en netwerkverbindingen worden dan correct afgesloten.
Dit kan je doen via: Systeem / Software / Optie Toon herstarten / Herstart.

Als je hierna nog steeds problemen ondervind dan kun je het in dit topic aangeven en bekijken we het individueel.
Reputatie 2
Badge +2
@Folkert

Eerst software matige reset gedaan maar toen kwam de Toon te hangen. Vervolgens reset button gebruikt, maar geen Weer en Verkeer.
Toon zegt geen Internet verbinding te hebben.