Storing met de internetverbinding | Eneco Community
beantwoord

Storing met de internetverbinding

  • 21 februari 2017
  • 31 reacties
  • 474 Bekeken

Onze Toon heeft al dagen een storing met internet. Geeft een uitroepteken door het WiFi teken en heb geen contact met weer en verkeersinformatie. Geeft bij de instellingen wel aan dat hij is verbonden met internet.
icon

Beste antwoord door DeniseMR 21 februari 2017, 14:37

@P.J. Kradolfer

Welkom op de community! Naast een harde reset van Toon (witte module naast de CV 30 seconden uit het stroom halen), kan je ook proberen Toon te verbinden met een mobiele hotspot. Als dit wel werkt, zit het probleem waarschijnlijk in je modem.
Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

31 Reacties

Verbonden met het internet is niet voldoende.
Toon®️ dient verbonden te zijn met het Service Center.
Heb je modem al eens stroomloos gemaakt?
Mijn Toon heeft nog wel eens de neiging om zijn mac adres te vergeten... Dan staan er allemaal bulletjes, er zit dan niets anders op dan de Toon opnieuw op te starten.
Controleer dus ook even of je Toon ook zijn mac adres laat zien.
Bulletjes moet nulletjes zijn.
Bovenstaande al geprobeerd, geen resultaat. Iemand nog andere suggestie's?
Reputatie 7
Badge +5
@P.J. Kradolfer

Welkom op de community! Naast een harde reset van Toon (witte module naast de CV 30 seconden uit het stroom halen), kan je ook proberen Toon te verbinden met een mobiele hotspot. Als dit wel werkt, zit het probleem waarschijnlijk in je modem.
Bovenstaande al geprobeerd, geen resultaat. Iemand nog andere suggestie's?

Dus je hebt je modem ook stroomloos gemaakt?
Wat is het merk en typenr van je modem?
Heeft Toon®️ voorheen wel verbinding met het Service Center gehad?
Ja, net een harde reset gedaan ook niet geholpen. Ik heb ook net een update binnen gekregen, maar dan zegt hij update is mislukt probeer later nog eens. Ik heb eerder nooit problemen gehad met de verbinding. Ik heb ook opnieuw verbinding gemaakt met internet, maar helpt ook niet.
Merk en type nummer is: DVS650
Ik vroeg eerder: had je Toon voorheen wel verbinding met het Service Center?

Wat jij doorgeeft DVS650, dat zijn Ethernet-adapters via het stroomnet.

Daar kan Toon®️ niet op werken.....



Als je een slechte WiFi verbinding hebt dat zou een repeater uitkomst kunnen bieden.
Ja voorheen had hij wel verbinding met het service center. Experia Box V10
Kijk dat is beter!
Dit is het modem waar ik naar vroeg!

Heb je dat modem stroomloos gemaakt?
En tegelijkertijd Toon®️ een harde reset gegeven?

Dan pas wordt Toon®️ gedwongen een nieuwe beveiligde verbinding op te zetten met het Service Center.
Tegelijkertijd gedaan nu en geen resultaat.
Dan heb je echt een probleem!
Dan is of Toon of je modem de schuldige
Heb je het hotspot voorstel van Denise gedaan?
Als dat het KPN fon is heb ik ook verbinding mee gemaakt, maar maakt allemaal niets uit. Ik heb wel ook gewoon verbinding met internet. Ook via de KPN hotspot een itroepteken door m'n WiFi teken.
Als dat het KPN fon is heb ik ook verbinding mee gemaakt, maar maakt allemaal niets uit. Ik heb wel ook gewoon verbinding met internet. Ook via de KPN hotspot een itroepteken door m'n WiFi teken.

Denise bedoelt eigenlijk de hotspot functie via je smartphone bv.
Dat is een perfecte methode om te zien of Toon qua WiFi wel goed z'n werk doet.
Geen idee hoe ik dat moet doen!
Geen idee hoe ik dat moet doen!

Je pakt je smartphone.
Zet die op internet via Bv 3G of 4G
Dus je WiFi uitzetten op je smartphone.
Kies de optie hotspot ergens in je menu
Laat Toon®️ met die hotspot verbinding maken.
Maakt niets uit!
Wat maak niets uit?
Vindt Toon®️ de hotstop?
Maakt Toon®️ verbinding?
Hoe luidt de melding dan?

Het gaat er tenslotte om om Toon®️ of je modem uit te sluiten.
Heb je al eens geprobeerd je thermostaat met een utp kabel te verbinden met de modem of router... Met wat geluk krijg je dan wel verbinding.....
Hij maakt wel verbinding met de hotspot, maar nog steeds het uitroepteken en geen verbinding met weer en verkeer.
Hij maakt wel verbinding met de hotspot, maar nog steeds het uitroepteken en geen verbinding met weer en verkeer.

Oké dan heb je dus wel internet en geen koppeling met het SC.
Dan is het nu tijd dat Denise morgen dit alles beoordeelt en dan denk ik dat ze de monteur langs laat komen.
Bedankt dat je deze tests hebt gedaan!
Graag gedaan en bedankt voor je hulp.
Graag gedaan en bedankt voor je hulp.

Graag gedaan!
Altijd leuk om gezamenlijk tot een oplossing proberen te komen!
Soms lukt het en soms lukt het niet.

Fijne avond en morgen wachten we gewoon de reactie van een moderator af!
Verbind je toon eens via een utp kabel.... Werkt het dan wel..?