Storing gasverbruik op Toon | Eneco Community
beantwoord

Storing gasverbruik op Toon

• 31 maart 2016
  • 9 reacties
  • 201 Bekeken

3 maanden in bezit van Toon ongeveer 3 uur gebeld omdat ik het verbruikte gas niet gemeld krijg op mijn. Eneco moet de gegevens opvragen bij de gasleverancier ,maar dat doen ze niet . Ik moet dat zelf maar doen. leverancier mag die niet aan de klant geven. Dus ik heb maar een halve Toon. Niemand helpt mij.Misschien hoef ik de gasrekening dan ook niet te betalen. Het beste is het alles opzeggen .maar dat gaat niet Boete!!!!!!!!!!!

Jan Spee
icon

Beste antwoord door Brandje 3 april 2016, 10:47

Dus zoals ik al schetste een communicatie probleem tussen Netbeheerder en je stroommeter.
Als je gasmeter gekoppeld is kan het zelfs aan je stroommeter liggen, want die voert de daadwerkelijke communicatie met Endinet.

Jammer dat je nu berustend bent, dan kan dit nog wel eens een hele tijd gaan duren.
Suc6 verder!!
Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

9 Reacties

Hoi Jan,

Jammer dat je al 3 maanden bezig bent......en in die tijd het forum nog niet had gevonden.
Hier proberen we immers iedereen te adviseren/helpen.

Ik neem aan dat je Slimme Meters hebt.....

Ik schat in dat jouw gasmeter in storing staat. Daar kan Eneco ook verder niets aan doen; zij melden dat wel aan jouw Netbeheerder maar daar houdt hun invloed verder op.

Dus zoals zo vaak hier adviseren wij om zelf contact op te nemen met je Netbeheerder om eens te vragen hoe de stand van zaken is.
Gelijktijdig kan je druk op de ketel houden totdat of op afstand de storing wordt opgeheven of dat de gasmeter wordt vervangen.
Beste
Ik heb een nieuwe gasmeter en deze staat niet op storing. Ik heb Eneco gebeld en deze zegt dat Endinet de standen niet door geeft. Endinet gebeld en deze zegt Eneco moet deze opvragen bi Endinet. Endinet mag deze niet aan de gebruikers geven vanaf aug. 2013. Eneco doet niks dus ik een halve meter.
Groet
Jan
Als je een nieuwe slimme meter hebt en de gasstanden kunnen niet uit gelezen worden dan spelen er 2 zaken.
Is de gasmeter wel gekoppeld aan de stroommeter?
Zo neen, dan dient je Netbeheerder te zorgen dat het goed komt.

Zo ja, dan is er wellicht een probleem met de communicatie tussen je stroommeter en je netbeheerder zal die storing moeten opheffen.

Uiteraard hoeft je Netbeheerder geen standen aan jou te geven, die kan je van je eigen meter aflezen.
Druk op zwarte of rode knop en een korte tijd staat het aantal m3 in het scherm.

Verder kan Eneco uiteraard niets doen.
Voorbeelden hier op het forum genoeg in dit soort situaties; om uit deze impasse te komen kan jij als klant van Endinet ook druk uit oefenen door ze op te bellen cq een mail te sturen.

Houdt in de gaten dat als je jaarnota er aan zit te komen dat Eneco de standen bij je opvraagt tvv een geschatte jaarnota.
Beste
Alles is goed gekoppeld ,maar het probleem zit tussen de netwerkbeheerder en Eneco . En ze helpen mij beiden niet. Daar heb ik alle telefoontjes aan besteed.

Jan
Dus zoals ik al schetste een communicatie probleem tussen Netbeheerder en je stroommeter.
Als je gasmeter gekoppeld is kan het zelfs aan je stroommeter liggen, want die voert de daadwerkelijke communicatie met Endinet.

Jammer dat je nu berustend bent, dan kan dit nog wel eens een hele tijd gaan duren.
Suc6 verder!!
Reputatie 7
Badge +8
Inderdaad zoals Brandje zegt
Eneco is afhankelijk van je netbeheerder. Klacht indienen op klachtencompas of klacht.nl wilt ook wel is helpen.. Druk op de ketel houden bij je netbeheerder deze is verantwoordelijk voor juiste werking van jou meters!
Of een klacht bij www.klacht.nl
Ook daar is de webcare van de netbeheerder behoorlijk gevoelig voor.

We weten nu eenmaal uit ervaring hier op het forum dat dit soort zaken bij Netbeheer weinig prioriteit hebben.
De ts is zo al 3 maanden bezig; ik zou denk ik heeeeeeeel pissig worden en er alles aan doen om beweging in deze slome netwerk-karavaan te krijgen
Het probleem is dat Endinet de meterstanden aan Eneco moet doorgeven. Maar Eneco moet dat eerst melden bij Endinet, dat doen ze niet. Er mensen bij helpdesk van Eneco die mij door willen verbinden met Obragas ,dat al jaren niet meer bestaat. Dus als Eneco even contact opneemt met Endinet dan is alles verholpen. Maar een klacht bij www.klacht.nl lijkt mij goed.
Jan
Neem van mij maar aan dat Eneco die melding allang gedaan heeft.
Behoort namelijk bij het proces als ontdekt wordt dat de op te halen standen niet binnen komen.

Dat Endinet de standen moet uitlezen en ter beschikking moet stellen is uiteraard bekend.
Dat gaat via www.edsn.nl

Zoals eerder gemeld op het forum stopt Endinet je uitgelezen bestanden in dat databestand.
Vervolgens haalt Eneco met jouw toestemming die standen daaruit. Dit ivm de privacy.

Als Eneco de standen niet krijgt, dan snap je natuurlijk dat er eerst bij Endinet geklaagd moet worden, want die houden jou uiteindelijk aan een lijntje.
Met misschien ook de ergenis van een geschatte jaarnota.......