Storing gasmeter | Eneco Community
vraag

Storing gasmeter

Reputatie 3
Badge +2
  • Lekker op st(r)oom (level 13)
  • 156 reacties
Even ee vraagje hoe kan ik zien of mijn gasmeter in storing krijg waarschijnlijk geen gas door op toon wat is eventurl de vertraging van slimmemeters voor dat het naar toon gaat.

19 Reacties

Reputatie 7
Badge +6
@selt42

Wanneer je gasmeter in storing staat, kun je de stand van het gas ook niet meer aflezen van de elektrameter. Ik zie dat we de stand van gister nog ontvangen hebben, sinds wanneer zie je geen gasverbruik meer? Gas wordt doorgaans met een uur vertraging aan Toon doorgegeven.
Reputatie 3
Badge +2
zins vanmorgen had allang wat aan moeten geven kachel gaat om 9.00 uur naar 20 graden en er is gedoucht
Reputatie 3
Badge +2
ik lees het gas toch niet af van de elektrameter elektra geeft hij wel door via toon
Reputatie 3
Badge +2
als ik het rode knopje op de gasmeter in druk geeft de display wel een stand aan.
Reputatie 7
Badge +6
@selt42

Dan is de storing nog maar net ontstaan vermoed ik. Waarschijnlijk staat je gasmeter in storing. Kun je de externe toegang klantenservice aanzetten via Menu>Toon Support? Dan kijk ik het even na voor je.
Reputatie 3
Badge +2
Externe toegang staat aan
Reputatie 7
Badge +6
@selt42

Sinds vanochtend 11.15 komt er helemaal geen verbruik meer door, daarvoor was het minimaal, 5 liter per uur. Heb je de meter module al eens een halve minuut van de stroom gehad? Ik zie op dit moment geen foutmelding in Toon.
Reputatie 3
Badge +2
Harde reset toon meter module reset gedaan zachte reset toon gedaan
Reputatie 3
Badge +2
Moet de externe toegang nog aan blijven
Reputatie 3
Badge +2
Heb externe torgang uit gezet moet namelijk weg ik hoor nog wel wel wat ik nu moet doen anders maandag contact opnemen met stedin
Reputatie 7
Badge +6
@self42

Ik hoor graag of het geholpen heeft, morgen kunnen we voor je controleren of we op afstand wel de gas standen binnen krijgen.
Reputatie 3
Badge +2
Het resetten heeft niet geholpen
Reputatie 3
Badge +2
Staat nog steeds op nul
Reputatie 3
Badge +2
De gasmeter doet het ineens weer wst zou dat nou geweest kunnen zijn
Reputatie 3
Badge +2
Hij heeft vannacht rond twaalfuur het gas van zaterdag weer door gegeven
Reputatie 6
Badge
@selt42

Ik vermoed dat je gasmeter kortstondig in storing heeft gestaan #gelukkigmaar! Wil je dit voor nu in de gaten houden en laten weten als je gasverbruik wederom niet doorkomt?

Groet, Urgel
Reputatie 3
Badge +2
Doe ik
Reputatie 3
Badge +2
Nog even een vraagje de gasprijs van mij is omhoog gegaan 2019 door de overheid is dit nu mee genomen in toon
Reputatie 6
Badge +1
@selt42

De verhoging van 2019 is meegenomen in Toon.

Groeten Chantal

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen