Storing E14 Remeha | Eneco Community
vraag

Storing E14 Remeha

• 12 september 2017
  • 9 reacties
  • 5781 Bekeken

• Reageert regelmatig (level 9)
  • 3 reacties
Sinds ik Toon heb, krijg ik ongeveer om de 1 of 2 dagen, de storingscode E14. Dit is meestal als ik het warm water aanzet. Het water wordt dan ook niet warm, dus de CV ketel doet het niet. Daarna moet ik de CV ketel resetten en dan doet hij het weer.
Dit leek aan de ontsteker van de ketel te liggen.
Maar Ik heb een Remeha CV ketel uit 2012, die begin dit jaar nog gecontroleerd is.
Recent is er ook iemand naar komen kijken, de ontsteker is vervangen, maar het probleem blijft dus het lijkt niet aan de (onderdelen van de) CV ketel te liggen.
Kan dit aan Toon liggen en zo ja, wat kan ik er aan doen?

9 Reacties

Reputatie 5
Badge +4
Toevallig een paar dagen terug ook al iemand op het forum met dat zelfde probleem en merk. Wellicht staat er in dat topic een oplossing, zo niet dan zou wellicht de module die bij de cv geplaatst is defect kunnen zijn.
https://forum.toon.nl/storingen-problemen-25/ketel-module-geeft-storing-bij-gebruik-van-warmwater-425
Ja verschil is dat ik wel een foutcode heb, als ik die google betekend die 5 foute brandstarters.
Maar nu is de brandstarter vervangen en doet hij het nog steeds niet. Dus ik denk dat het probleem anders is als bij dat topic.
Alleen de vraag is of dit door Toon veroorzaakt kan worden. Want in principe zet ik een kraan aan met warm water en doet de vlam het niet, dus mij lijkt dat dit niks met Toon te maken heeft.
Maar omdat de problemen begonnen na de Toon installatie, vraag ik me af of dit er toch iets mee te maken kan hebben. Vooral ook omdat ik zoveel mensen op deze forums zie met probleempjes.
Reputatie 5
Badge +4
Het klinkt mij inderdaad meer iets van de ketel zelf, want toon doet niks anders dan aan en uit (correctie als ik het fout heb). Misschien voor de zekerheid toch de draden checken of deze correct en of vast zitten. Mocht je de oude thermostaat nog hebben kan je die ook even proberen aan te sluiten en kijken wat hij dan doet (kan dicht bij de ketel zelf ipv de toon los te halen)

Misschien dat iemand anders nog een idee heeft voor dat je een monteur laat komen.
Ja verschil is dat ik wel een foutcode heb, als ik die google betekend die 5 foute brandstarters.
Maar nu is de brandstarter vervangen en doet hij het nog steeds niet. Dus ik denk dat het probleem anders is als bij dat topic.
Alleen de vraag is of dit door Toon veroorzaakt kan worden. Want in principe zet ik een kraan aan met warm water en doet de vlam het niet, dus mij lijkt dat dit niks met Toon te maken heeft.
Maar omdat de problemen begonnen na de Toon installatie, vraag ik me af of dit er toch iets mee te maken kan hebben. Vooral ook omdat ik zoveel mensen op deze forums zie met probleempjes.

Ik zou maar eens beginnen via menu/support de externe klanten toegang aan te zetten. Als er heen goede communicatie is tussen CV en Toon kan de Toon Ketel-module defect zijn.
Daar dient een monteur voor langs te komen, maar vooraf wil Eneco toch vaak even opnafstand in je Toon gluren.
Net even thuis geweest, foto gemaakt van Toon en van de melding op de CV Ketel.
(foto van Toon was groter dan 5 MB, dus heb hem kleiner gemaakt, daardoor een beetje een rare vorm)
Maar uit de melding van Toon, maak ik op dat het niet aan de ketelmodule ligt.

Lijkt mij volgens deze melding op het scherm ook dat dit probleem NIET aan Toon ligt.

Ik heb mijn klantnummer toegevoegd aan mijn profiel dus kan een moderator dat dan checken? (zag ik net bij andere topics)
Ik probeer nu via de app de toegang aan te zetten, zoals jij voorstelt, maar via de app gaat dit niet...
Zal anders straks thuis even kijken.

Maar als ik weet dat het niet aan Toon ligt, dan weet ik dat ik bij de loodgieter moet zijn en het toch aan de CV ketel ligt.
Nee, helaas werkt de support aanzetten alleen op Toon zelf.
Ik heb hem nu aangezet, dus weet niet of er zo dadelijk iemand naar kijkt, anders bel ik wel ff.
Reputatie 7
Badge +8
E14 storingscode is sowieso geen Toon probleem. Toon doet overigens niks anders dan alleen je CV Ketel aansturen, zoals andere thermostaten dat doen.

E14 zit hem in de Warmtewisselaar en pomp. CV Monteur mag wel eens wat beter zijn best gaan doen. Anders sta op je strepen dat remeha langskomt.
Reputatie 7
Badge +4
Dag @Batsj,

Vervelend dat dit zich telkens voordoet. Ik ben even voor je gaan kijken achter de schermen en zie op het gebied van Toon geen bijzonderheden. Wel valt het me op dat het lang duurt voordat de ingestelde temperatuur behaalt wordt. Dit kan er ook op wijzen dat er iets niet helemaal goed gaat in de ketel zelf. Het beste advies wat ik je kan geven is om dit even bij Remeha aan te kaarten of contact op te nemen met degene waarvan je een onderhoudscontract afneemt. Ik hoop in ieder geval voor jou dat het snel opgelost is!

Groet, Denise

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen