storing communicatie meteradapter | Eneco Community

storing communicatie meteradapter

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

122 Reacties

Nu hangt de repeater direct naast de meteradapter en Toon geeft alles correct weer!
het is leuk om nu Toon, na 4 maanden ploeteren en vele storingen, nu goed te zien werken.

Jammer dat het zo lang heeft moeten duren. Eigen inbreng met dit goede resultaat geeft ook voldoening, ja toch...
Maar dit is weer een goede lering voor toekomstige repeater gebruikers!

En ik weet waar ik het over heb; hier thuis draait ook een repeater, maar voor m'n reguliere SSID, omdat ik ook in de tuin wil kunnen interneten. En het goed werken van deze repeater heeft mij soms ook wel wat hoofdbrekens gegeven.
Je kent het wel lopen van stopcontact naar stopcontact; weer aanmelden enz enz.
Want inderdaad een juiste positie is o zo belangrijk!

Welkom bij een steeds groeiende groep gebruikers van Toon die erg tevreden zijn!
Reputatie 3
Badge
Als het verschuiven van je stekkerdoos al kan zorgen voor storing geeft dat aan hoe gevoelig onze apparatuur is. Dan heb ik het niet allen over Toon. Fijn dat het werkt.
Gisteren Toon geplaats wat niet zonder problemen verliep, de communicatie tussen Toon en de metersensoren verliep niet eenvoudig. Responder geplaats en toen de instellateur wegging werkte het.
Na ongeveer een half uur stopte de weergave van het verbruik en inmiddels staan er een 15 tot 20 berichten met de melding dat er geen verbinding is en laat de grafiek gaten zien in de registratie van het gebruik.De App geeft aan dat de Toon de laatste update moet hebben 2.2.0, deze is geinstalleerd maar de melding blijft komen. De installateur zal contact opnemen heb ik begrepen maar de monteur had al aangegeven dat er meer problemen waren????? dit laatste begrijp ik niet helemaal. Kortom zijn er nog te veel kinderziektes in Toon volgens mij.
Is je IP adres statisch?
Een must voor goede communicatie App Toon op afstand met Toon!!
Reputatie 3
Badge
De mogelijke oplossingen zijn al veel besproken maar werken mogelijk niet altijd. Probeer de meteradapter is te resetten door deze 10 sec stroomloos te maken. Daarna de router resetten en kijken of dat helpt. Mogelijk kan je daarna opnieuw verbinding maken met de app
Reputatie 3
Badge
Zoals brandje roept is statisch maken van het IP adres ook een oplossing maar daar moet je enige kennis van hebben. Is dus niet de vriendelijkste oplossing.
Is je IP adres statisch? Een must voor goede communicatie App Toon op afstand met Toon!!

hoe moet ik dat weten ik zet de App op mijn Ipad, wat overigens niet voor de Ipad geschikt is, en probeer te communiceren met Toon. Zojuist ook geprobeerd om vanaf een PC te kijken op Toon die bij me thuis hangt maar ook dat lukt niet. Ip adressen en dergelijk is leuk voor iemand die daar verstand van heeft maar ik als simpele gebruiker wil daar niets van weten.
Tja dan wordt het lastig. Je kan zat hierop het form lezen dat het statisch maken bijna altijd het probleem oplost. 
Heb je die kennis niet of je durft dat niet dan zou je dus modem/router kunnen resetten en hopen dat het dan goed gaat. 
Reputatie 3
Badge
Welk type router heb je en bij welke provider. Misschien dat iemand je kan helpen.
Reputatie 7
Badge +6
@ Hdam,

Welkom op het forum!

Vervelend dat je veel berichten hebt gekregen over de niet-werkende internetverbinding en dat de App niet gelijk werkt.
Heeft de internetverbinding gisteren uiteindelijk stand gehouden?
Ik zie dat je de juiste softwareversie hebt. Lukt het nu om in te loggen op www.eneco.nl/toonopafstand?
Als dat lukt en het inloggen op de App niet, dan kan je de App verwijderen en opnieuw installeren.

Mocht dit niet de oplossing zijn, dan hoor ik het graag.
app verwijderd en gewoon ingelogd et toonopafstand. alleen de communicatie tussen Toon en de meteradapters werkt niet constant ondanks de extra signaal versterker. maar ........ ik zou nog worden terug gebeld om af te spreken wanneer de installateur weer langs zou komen ik heb nog niks gehoord dus nog even afwachten.
En IP statisch maken en/of router opnieuw opstarten resetten is niet aan de orde??
Ik heb nu al maanden Toon aan de muur hangen maar doet het nog steeds niet.  Niet verbonden met de meteradapter zegt het display, maar wel verbonden met de repeater. Er zijn nu al verschillende zogenaamde experts langs geweest maar moeten dan eerst de gebruiksaanwijzing lezen die op het display staat en krijgen hem dan niet aan de praat. Het ergste vind ik dat er iedere keer toezeggingen worden gedaan en niet worden nagekomen. Vandaag had ik een belafspraak met Jennefer om 10 uur maar ik ben niet gebeld. Na excuses en een toezegging dat ik vandaag nog gebeld ging worden door een monteur is ook aan deze afspraak geen gehoor gegeven.Hoeveel maanden gaat dit nog duren. Ik ben behoorlijk geirriteerd.
Badge +2
Ik heb nu al maanden Toon aan de muur hangen maar doet het nog steeds niet. Niet verbonden met de meteradapter zegt het display, maar wel verbonden met de repeater. Er zijn nu al verschillende zogenaamde experts langs geweest maar moeten dan eerst de gebruiksaanwijzing lezen die op het display staat en krijgen hem dan niet aan de praat. Het ergste vind ik dat er iedere keer toezeggingen worden gedaan en niet worden nagekomen. Vandaag had ik een belafspraak met Jennefer om 10 uur maar ik ben niet gebeld. Na excuses en een toezegging dat ik vandaag nog gebeld ging worden door een monteur is ook aan deze afspraak geen gehoor gegeven.Hoeveel maanden gaat dit nog duren. Ik ben behoorlijk geirriteerd.

ik heb hier ook al tijdje problemen mee volgens mij weten ze het niet meer
zal wel aan ons liggen denk ik
karst

Ik heb nu al maanden Toon aan de muur hangen maar doet het nog steeds niet.  Niet verbonden met de meteradapter zegt het display, maar wel verbonden met de repeater. 

@zeevaart,

Wordt hier bedoeld de repeater voor het zWave protocol?
Waarschijnlijk is de repeater te ver van de meteradapter verwijderd en te dicht bij Toon.
Plaats de repeater eens in een stopcontact dichter bij de meteradapter.
Een repeater doet niet anders dan een signaal ontvangen en dat daarna weer opnieuw uitzenden.
Als de repeater te ver van de meteradapter verwijderd is, ontvangt ie net als Toon het signaal niet en valt er ook niets opnieuw uit te zenden.
Wel zend de repeater uit dat ie aanwezig is en dat wordt wel door Toon opgevangen.
Eventueel kun je met de repeater op een verlengsnoer wat flexibeler de beste plaats bepalen.
Reputatie 3
Badge
@zeevaart,

Wordt hier bedoeld de repeater voor het zWave protocol?

dat vroeg ik me ook al af.
Jammer dat er geen antwoord komt van zeevaart. 
Kennelijk valt het wel mee met z'n 'probleem'
Bij mij zegt Toondisplay dat ik met de repeater verbonden ben en de afstand van de repeater naar de meteradapter is 3 meter 20 De verpakking van de repeater zegt dat deze een bereik van 30 meter heeft. Maar nog geen gas of elektra aanwijzing op mijn Toondisplay. Ik ben nu vanaf november bezig en wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Er is nu 3 maal een expert bij mij langs geweest en er ik heb 6 afspraken gemaakt die niet na zijn gekomen door de firma Eneco. Een slechte zaak.
Kijk nou is het weer een stukje duidelijker. 
Ik begrijp totaal niet waarom er een repeater ingezet is. 
Bij mij is de afstand van Toon tot de meterkast waar de zender van de meteradspters zit 5 à 6 meter. 
Nog nooit heb ik uitval gehad. 
Mijn simpele advies zou zijn: weg met die repeater. 
Maar vermoedelijk redeneer ik te simpel.......
[quote]Kijk nou is het weer een stukje duidelijker.
Ik begrijp totaal niet waarom er een repeater ingezet is.
Bij mij is de afstand van Toon tot de meterkast waar de zender van de meteradspters zit 5 à 6 meter.
Nog nooit heb ik uitval gehad.
Mijn simpele advies zou zijn: weg met die repeater.
Maar vermoedelijk redeneer ik te simpel.......
[/qdduote]
Schrok je van de snelle reactie?
bij jouw voorgaande reactie is iets fout gegaan.  
De afstand van Toon naar de de meterkast is 20 meter en daar tussen zit een repeater die nog een afstand van 3 meter 20 naar de meteradapter moet overbruggen. Met de repeater heb ik verbinding dus het gaat om dat laatste stukje.
Oké. Dus de koppeling repeater naar zender/ontvanger in de meterkast mislukt terwijl de afstand maar ruim 3 meter is. 
Dan wordt het tijd om de goochelen met deze zender/ontvanger. 
Heb je al geprobeerd deze een andere plaats in je meterkast te geven.  Kennelijk treedt er teveel storing op in het zWave protocol. 
Heb je ook al er reset uitgevoerd met deze zender?
Reputatie 7
Badge +6
@ Zeevaart,

In het telefoongesprek zojuist hebben we besproken dat er opnieuw een monteur komt, die kijkt naar de oorzaak en het probleem gaat op lossen. Mogelijk kan het de meteradapter zelf zijn, aangezien de repeater wel verbonden is met Toon en het verplaatsen van de repeater en overige resets niet hebben geholpen.

We gaan er uiteraard voor dat de verbruiken uiteindelijk goed inzichtelijk zijn op jouw Toon! We zijn benieuwd wat de oplossing is geweest.