storing code C47, geen productie meet module na sw update 5.15.6 | Eneco Community
beantwoord

storing code C47, geen productie meet module na sw update 5.15.6

• 18 oktober 2019
  • 4 reacties
  • 150 Bekeken

• Reageert regelmatig (level 9)
  • 4 reacties

Na de automatisch installatie van sw 5.15.6 op mijn toon krijg ik storingscode C47. “Toon meet op dit moment geen productie”. In het scherm “meet modules” op de toon doet de gas & stroom meet module het wel en de Qubino meet module voor de zonnepanelen het niet. De Qubino knippert vrolijk als altijd, en leverde nog voor de sw update op de toon zijn productie op van de panelen. 

Vraag: is er beschrijving aanwezig om deze storing op te lossen? 

icon

Beste antwoord door ThehogNL 18 oktober 2019, 08:45

Heb je al even de toon van de stroom afgehaald en opnieuw opgestart?

Bekijk origineel

4 Reacties

Reputatie 6
Badge +3

Heb je al even de toon van de stroom afgehaald en opnieuw opgestart?

Ik lees een twee stappen advies. 1. Reboot Toon en als dat niet werkt, 2. de Toon Spanningsloos maken. 
Dit voorjaar pakte het spanningsloos maken van Toon vanwege meteropnemer problemen ( gas en stroom meet module) het beste uit door ook de CV ketel spanningsloos te maken, is dat nu ook het advies?

Toon®️ start vanzelf opnieuw op als je de CV-ketel module van Toon®️ even een minuutje stroomloos maakt.

Deze nieuwe opstart van Toon®️ is meestal voldoende. 

Het werkt weer. De module  die de Toon van stroom voorziet en bij mij naast de CV ketel is geplaatst, spanningsloos gemaakt en daarna starte de Toon weer op en werkt nu naar behoren. Dank voor de tip

Reageer