Storing again? | Eneco Community

Storing again?

• 20 november 2013
  • 10 reacties
  • 418 Bekeken

Reputatie 6
Badge +1
  • Expert
  • 3389 reacties
Vanochtend kwam ik beneden en stond er weer een driehoek. Uit de info van Toon blijkt hij wederom geen verbinding te kunnen krijgen met de enevo service centrale. Ook de weer en verkeerapp zijn niet opvraagbaar en krijgen het befaamde driehoek.

dus weer een storing 😞

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

10 Reacties

Reputatie 3
Badge +2
Hoi jvp,

Je zal aan mijn reactie niet veel hebben, maar ik ben gelijk even gaan neuzen maar ik zie geen verstoringen en ook de app werkt naar behoren.
Nu weet ik dat niet iedereen altijd tegelijk last heeft van uitval, maar mogelijk dat je internet verbinding thuis verstoort is ?

Hoe dan ook : het blijft vervelend.

Peter
Reputatie 6
Badge +1
Dank voor je andwoordt, want als jij het niet hebt, dan zou ik het ook niet moeten hebben en is de kans groot dat het toch een keer hier zit. Ziggo heeft deze navht onderhoud gehad van 3 uur duss "............. Ik zal hem een keer resetten.

aanvulling: na reset heeft Toon verbinding met de service centrale. Het zat dus deze keer bij mij. Sorry voor het openen van dit topic. Hij mag gesloten worden.

Wel een andere opmerking: Toon pakt dus na een lange internet onderbreking ( werkzaamheden van 3 tot 6 uur vannacht ) blijkbaar zijn verbinding niet meer op met de eneco service centrale. Wel iets waar de software ontwikkelaars naar moeten kijken, want dat lijkt me niet wenselijk.
Reputatie 3
Badge +2
Belangrijkste is dat je de verbinding weer hebt. Das mooi ! ;-)

Ben het wel met je eens dat de ontwikkelaars hier eens naar zouden kunnen kijken.

Ik doe de aanname dat Toon zelf al zo geprogrammeerd is dat hij (na verlies verbindingen) zelf
een aantal pogingen doet om de verbinding weer op te bouwen.
Ik kan mij echter ook voorstellen dat hier een maximum aan zit en dat Toon zijn pogingen
om de verbinding weer op te bouwen na een x-aantal keren opgeeft.

Als dit zo gebouwd is, dan is het misschien een item voor de wensen bij Toon:
"Na het mislukken van een aantal pogingen om weer verbinding te maken, dit toch blijven herhalen maar dan met grotere intervallen (bijv 1x per uur)"

Peter
Reputatie 6
Badge +1
Daarom geef ik deze input ook altijd. Zo maken we toon, met zijn allen, tot een beter gebruikersprodukt. Zal best goed komen. Al blijft mijn mening wel: zolang er software bij komt kijken, wat regelmatig aangepast kan worden dmv softwareupdates en toepassings toevoeginge , dat de kans op probleem(pjes) ook toenemen.
Reputatie 3
Badge +2
Lang leve het 'Regressie- testen' van software en systemen.
(en dat is dan weer mijn vakgebied ;-)))  Ik zal Eneco mijn visitekaartje eens sturen, haha)

Peter
Reputatie 3
Badge +2
Hallo Jvp,

Gisterenavond toch even de stoute schoenen aangetrokken en bij mij thuis de internetverbinding uitgezet (modem uitgeschakeld).
Als snel kwam het bekende rode driehoekje bij Toon in het display.
Ik heb daarna even 5 minuten gewacht en toen de internetverbinding weer hersteld.
Binnen 2 minuten was ook Toon weer online en was het rode driehoekje verdwenen.

Daarmee lijkt aangetoond dat Toon in ieder geval in staat is om zelf de verbinding met het servicecentrum weer op te bouwen zodra er weer een internetverbinding beschikbaar is.
Maar naar aanleiding van jouw case lijkt het er dus inderdaad op dat Toon dit na een bepaalde periode opgeeft .
Dat zouden we eigenlijk ook eens moeten testen door de internetverbinding langer uit te schakelen. 

Peter
Reputatie 7
Badge +6
@jvp & pvkan

Ik heb het voor jullie nagevraagd en Toon blijft proberen verbinding te maken met het WiFi netwerk. Er is hier geen tijdslimiet aan verbonden.
Dat zal wel. Een apparaat met een netwerkadapter die stroom krijgt, gaat direct broadcasten op zoek naar een netwerk en een DHCP-server als het geen vast IP-adres heeft.
Volgens mij gaat de vraag er over of Toon op zoek blijft gaan naar internet, naar het Eneco Service Center. Of daar een beperking in zit. Het lijkt van wel omdat het na een reset vaak wel wil lukken.
Als je na het openings bericht van Jürgen kijkt dan bedoelt hij inderdaad niet WiFi maar de koppeling naar het service-center.
En dat is uiteraard de volgende fase nadat de WiFi verbinding is gerealiseerd!
Niet voor niets staat er op Toon bij internet/status soms verbonden met het internet, maar dan fuctioneert Toon nog niet, want de koppeling met het SC is dan nog niet gemaakt.
Reputatie 6
Badge +1
Maar bij mij stond er in die tijd, opbouwen verbindingen. Dit is weer de tussen stap van verbinden van wifi. Watik hier vaak zie gebeuren. ( leuk als je veel met Toon bezig bent en verder wilt kiken dan alleen "het normale gebruik" )

Zodra Toon vebinding verliest in zijn geheel:

verbinden met wiffi,------->. Verbinding opbouwen ---------->. Verbinding met internet---------> verbinding met servicecenter Eneco.

nus is het dus bij mij tussen stap 1 en 2 in dit gemelde topic fout gegaan. Door een netwerkonderbrekening van Ziggo, voor onderhoud, gedurende 3 uur kwam toon niet meet voorbij stap2  en bleef dus op verbonding opbouwen.
Nu zou je zeggen dan moet je het modem of router resetten, maar alle andere apparaten binnen het netwerk functioneerder en communiseerde wel naar behoren met internet. Behalve Toon.