Storing adapter gasmeter | Eneco Community

Storing adapter gasmeter

• 14 oktober 2013
  • 64 reacties
  • 2330 Bekeken

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

64 Reacties

Je praat over zWave maar ik denk dat je de repeater voor de adapter van Toon bedoelt toch?
Klopt, ik bedoel de repeater voor de adapter. De grijze vlakken komen nog steeds voor, gelukkig 's nachts bij geen gasverbruik. Het beinvloed dus waarschijnlijk mijn grafiekopbouw niet. Toch wil ik die grijze vlakken niet zien. Het probleem zal dus toch ergens anders aan liggen denk ik. Het gasverbruik gaf op de dag van installatie van de adapter repeater ineens een piek te zien, maar inmiddels lijkt dat weer te zijn genormaliseerd. Wederom ga ik toch maar weer bellen of ze een oplossing hebben.
Ook bel ik zojuist naar Eneco voor de storing (grijze vlakken gasverbruik). Het bandje geeft aan dat er momenteel een internetstoring blijkt te zijn. Geen verbinding met het Servicecenter van Eneco! (kans op rood kruis, geen weer/verkeer).

Er komt weer een monteur langs om de gas (plak)sensor en bekabeling door te meten. Waarschijnlijk zal er een nieuwe sensor geplaatst worden. Het installeren van een repeater heeft het euvel van grijze vlakken in de gasgrafieken niet opgelost.
Reputatie 1
Badge
@Ketel, heb je niet het idee dat het komt door je wifi-verbinding?
Je zou kunnen kijken of jouw wifi-verbinding op een dusdanig kanaal (1 van de 14) staat, dat deze geen last heeft van andere wifi-stations.
Ondervind je andere problemen met je wifi?
Badge
Hoe is het nu?
Hallo mede toongebruikers,

ik heb sinds vandaag Toon in huis met twee slimme meters. Elekt.meter Kaifa en de gasmeter is van Landis&Gyr.

nu is de elek.meter mete een telefoondraag verbonden naar een adapter in het stopcontact, de gasmeter zou draadloos meten communiceren met de elek.meter welke dan weer de waardes aan Toon zou doorgeven.

helaas werkt het gasgedeelte niet maar stroom verbruik is wel te zien. alle tel.nr gebeld die er zijn vermeldt maar helaas een antwoordt blijft uit. Is er iemand die het zelfde probleem heeft ?? Nu werd er wel gezegd dat dit de laatste nieuwe meter betreft, en dat hier mogelijk een bug zit ? Ze gaan het na, maar dit gaat nog wat dagen duren.

iemand het zelfde probleem ?? 
Sinds wanneer heb je slimme meters?
Welke versie draait op je Toon?
Heb je de kabel al uit de P1 poort gehaald en 1 minuutje gewacht en opnieuw aangesloten?
Reputatie 6
Badge +1
Hallo mede toongebruikers,

ik heb sinds vandaag Toon in huis met twee slimme meters. 

Hoe lang zitten al de slimme meter in uw woning. Ook dinds vorige week of langer?
Ik heb namelijk al in eerdere topics weergegeven dat het 2 weken kan duren, voordat de gasmeter het signaal "slim" aan de electrameter geeft en dus is gekoppeld. Het is dan ook met enige regelmaat dat de gaswaarders daarna wel doorkomen en ook via Toon worden doorgegeven. (Electra om de 10seconde, gas om het uur) onderstaande heeft dan nu nog geen zin.

Als bovenstaand niet op u van toepassing is dan......
Daarbij moet u even kijken wat er staat in het tablad energiemeter (menu-systeem-energiemeter ) staat daar verbonden met gas/stroom of wat anders. Staat daar wat anders dan zou ik eerst een keer de stekker van de energiemeter verwijderen en na 30 seconden terug plaatsen. Lukt dit niet dan kun je via het zelfde menu je energieadapter verwijderen, toon een softreset geven en dan de energiemeter weer toevoegen.
Hoi Neef,

Helaas reageer je niet op onze berichten, maar in een ander topic blijkt ook dat als je ook eventueel een verkeerde adapter hebt.
Dus dat dient ook gecontroleert te worden.
Als dat zo is zal Eneco je een nieuwe adapter toezenden!
Ik ben me van geen kwaad bewust hahaha, ik pas 1 berichtje ontavnegen en heb direct gereageerd... Zelfs drie foto's aangeleverd ???
Op je reactie zijn al vragen gesteld. 
Daar wilde ik graag antwoord op, dat praat een stuk makkelijker. 
Dus lees nog even terug. 
Reputatie 7
Badge +6
Beste Neefgijsbert,

Allereerst hartelijk welkom op het forum!
Je hebt inmiddels een collega gesproken zie ik, deze heeft het doorgegeven aan de softwarebeheerders. Als je nog vragen hebt hoor ik het graag!

Groet,

Folkert
Reputatie 4
Badge

Helaas reageer je niet op onze berichten, maar in een ander topic blijkt ook dat als je ook eventueel een verkeerde adapter hebt.

Linkje erbij zou handig zijn, dan weten we welk topic.
Reputatie 4
Badge
Na de update leek het even goed te gaan, maar vanmorgen was het toch weer zover. Volgens toon weer een storing in de gasmeter. :(

Vreemd dat het pas na een tijdje er weer insluipt.