Storing | Eneco Community

Storing

• 16 december 2018
  • 20 reacties
  • 227 Bekeken

Reputatie 1
Badge +4
  • Energiekeling (level 11)
  • 100 reacties
Sinds vandaag ligt Toon er bij mij uit op mijn mobiel. Wanneer is dit bekende probleem opgelost?

20 Reacties

Misschien alleen bij jou?😳
Al eens geprobeerd opnieuw Toon®️ op te starten?
Reputatie 1
Badge +4
Nee. Het bekende probleem van Toon is echt niet opnieuw opstarten. Weet dat uit ervaring bij mij.
En ben ik echt de enige die storing heeft?
Reputatie 1
Badge +4
Heb de Toon toch opnieuw opgestart, maar mijn mobiel heeft geen verbinding kunnen maken. Vanochtend werkte ik er nog mee en een half uur later kon de app geen verbinding meer maken.
Ik wou da Toon dit probleem eens structureel had opgelost. Het leek erop want was na een jaar weer terug en zonder problemen. Heerlijk.
Maar nu was het vanochtend toch raak.
En heeft die Toon verbinding met het Service Center?
Reputatie 1
Badge +4
Vanaf het scherm ja. De mobiel laat niets zien. Ja. De vakken en niet meer.
Heb er tot vanochtend de eerste 2 maanden storingsvrij mee kunnen werken.
Als je Toon®️, bij menu/instellingen/internet/status heeft staan: “Verbonden met het Service Center” dan is er dus geen storing.
Dan kan je beter aansluiten bij de andere topic’s waar de inlogproblemdn bij de App’s worden verzameld.
Reputatie 1
Badge +4
Heb een harde reset uitgevoerd, langer dan 1 minuut de stekker van de console bij de cv eruit. Geen oplossing.
In het verleden was hij ook verbonden met het Service Centrum. En de oorzaak van de storing was dan altijd dat er een server uit lag. Nu niet?
Ben een jaar weg geweest van Toon door al die storingen en sinds twee maanden ben ik wee4 begonnen. Ik dacht echt dat de kinderziekten eruit waren. Heerlijk.
Ik vond dat zo fijn.
Tot ik vanochtend opgeschrikt werd door de eerste storing.
Alles is hier gewoon goed. Ik vind dit weer zo erg.
Reputatie 1
Badge +4
Een jaar geleden had de toon ook gewoon contact met het service centrum en toch werkte Toon niet. Altijd lag er wel een server uit wat de oorzaak was. De netten zitten kennelijk nog te vol en is er een overcapaciteit.
Nadat de storing 4 maanden had geduurd met dat hij af en toe wel werkte, ben ik ermee gestopt. Het vrat teveel aan me.
Had zo gehoopt dat dit voorbij was.
Reputatie 5
Badge
@pvb149

Ik snap dat je graag gebruik maakt van een Toon app die de verbinding aanhoudt. Heb je op dit moment nog last van deze storing?
Zou je anders de app volledig kunnen verwijderen van je telefoon, de cache leeghalen en de app opnieuw installeren?

Ik ben benieuwd of dit werkt.

Groet,
Glenn
Reputatie 1
Badge +4
Fijn dat u reageert. Heb de app opnieuw geĂŻnstalleerd, maa4 had geen baat.
Reputatie 1
Badge +4
Hr. Glenn. Dit is het bericht wat ik uw collega Folkert stuurde:

Halle hr. Folkert. Na zeker een jaar zijn weggebleven door de vele storingen., heb ik mij weer als lid aangemeld. Blij dat het leek dat alles een stuk betrouwbaarder was geworden en kreeg geen storingen meer en daar is Toon voor bebedoeld.
Tot mijn grote schrik had ik zondagochtend de eerste storing, terwijl ik er een half uur daarvoor nog mee bezig was. Mijn mobiel ziet slechts de vakken licht optinten.
Wat er maar mogelijk bij mij mis kon zijn bekeken en alles ok. Dus gewoon contact met het Service Centre, enzovoorts.

Is er weer eens een server uitgevallen? Of wat anders? Zo erg dit weer mee te maken.

Hoor graag van u.
Reputatie 1
Badge +4
Ben zo ontzettend blij. Wauw, hij doet het weer. Nu please geen storingen meer. Weet niet eens wat de oorzaak van de storing was. Masr ben ongelooflijk blij.
Reputatie 5
Badge
@pvb149

Fijn te horen dat de app weer werkt!
Laat het gerust weten mocht dit weer gebeuren.

Groet,
Glenn
Reputatie 1
Badge +4
Heb gisteren een screenprint gemaakt.

Reputatie 1
Badge +4
Sorry dat het er twee waren, maar zo bleef dat staan. De vakken lichten constant wat op en werden weer zwakker. Meer niet.
Reputatie 5
Badge
@pvb149

Aha! Dan heb ik een vermoeden wat hier speelt. De server is in dit geval niet de boosdoener.
Deze melding is bekend en ik vermoed dat met je nog niet de update van de app geinstalleerd had. Dat is alsnog gedaan met het opnieuw installeren van de app ;)

groet,
Glenn
Reputatie 1
Badge +4
Dat zou dan wel heel toevallig zijn, want ik was er gisterenochtend mee bezig en een uur later werkte de app niet meer.
Daarnaast ben ik nog niet zolang terug van Toon. En dus moest ik de app weer gaan installeren. Maar hoop zo dat de storingen weg zullen blijven. Had er destijds bijna ern trauma aan overgehouden om het heel sterk uit te drukken.
Zo zie je maar weer dat er geen storingen waren.
Die nare periode die toen op de servers en SC speelden behoren al lang tot het verleden.
Nu zijn het meer de inlog problemen op de App en issues met het Vergelijkings-gebeuren en nog wat minder belangrijke zaken.
Reputatie 1
Badge +4
Gelukkig maar dat er geen storingen meer zijn met de servers. Dat wad een ellende.
Kreeg al de indruk dat er na een jaar veel veranderd was in positieve zin.
Bedankt voor uw reatie hr. Brandje.
Reputatie 1
Badge +4
Wat voor mij ook nieuw was, was de verspillingschecker en verbruksappararaten checken op normaal verbruik. Mooi en zeker een aanvulling. De verspillingschecker laat bij mij nog geen resultaten zien, maar ben nog niet zolang geleden weer terug en er is meer tijd voor nodig om aanbevelingen te vinden. Ben benieuwd.

Reageer