Stookgedrag Toon | Eneco Community
vraag

Stookgedrag Toon

Toon eerste bericht

48 Reacties

Brandje wrote:

Brandje wrote:

Hoi @Juan

Het meest recente gasverbruik (1,91 m3) is net binnen gekomen:

Dus een verbruik van 190 liter gas. ??
Kijk dat bedoelde ik dus.

@Brandje, 1,91m3 is 1910 liter, iets meer dan 190.😉
Berny[user=42986 wrote:

Brandje[/user], 1,91m3 is 1910 liter, iets meer dan 190.😉

Hoi Pedro!

Jazeker dat weet ik, maar ik maakte de aftreksom 1.91 minus 1.72 en dat is toch echt 190 liter. ??
Zie even verder terug in dit draadje.
Reputatie 5
Badge +6
Ik heb de handleiding van verwarming erbij gepakt, en ik ga eens kijken wat de aanvoertemperatuur is volgens de ketel zelf.

Weet ik gelijk of de aansturing vanuit Toon gevolgd word.
Reputatie 7
Badge +4
Dag @Juan,

Goed dat je het aankaart! Kan je de externe toegang op Toon aanzetten via menu > Toon Support? Wij zijn ook benieuwd wat er precies gebeurt.

Groet, Denise
Reputatie 5
Badge +6
Hoi Danielle,

Ik zal de toegang open zetten. (ik weet niet hoe lang dit open blijft)

Echter de ingesteld Aanvoer temperatuur lijkt niet overgenomen te worden vanuit Toon.

Deze stond op 75 graden, en heb ik met de hand op de ketel zelf naar 60 graden gezet.
Reputatie 5
Badge +4
@Juan

Bedankt voor het aanzetten van de support optie. Ik heb alles grondig nagekeken maar er is niets terug te vinden in de registratie wat matcht met wat jij aangeeft. Alles ziet er keurig uit. Er is eenmalig een piek waargenomen waarbij de temperatuur doorschoot naar 20,5 graden, dit duurde maar een paar minuten. Kun je een moment aangegeven waarop je dit hebt waargenomen zodat we op dit specifieke moment kunnen inzoomen? En indien je je dit niet meer kunt herinneren zou ik je willen adviseren om een foto te maken wanneer je dit waarneemt zodat we dit kunnen onderzoeken.

Bedankt!

Groet, Erica
Reputatie 5
Badge +6
Hoi Erica, wat zijn jullie aan het onderzoeken?
- Dat Toon “lijkt” door te blijven stoken? (vlammetje dan in beeld blijft)
- Dat de verwarming de Aanvoertemperatuur ingesteld in Toon niet overneemt? (75 graden verwarming, 60 graden Toon)

Mvgr

Juan
Reputatie 5
Badge +4
@Juan

Op dit moment zijn we nog bezig met het onderzoeken van het stookgedrag op Toon. Vandaar mijn vraag, om dit inzichtelijk te maken.
Wat betreft de aanvoertemperatuur, deze staat op 60 graden.
Reputatie 5
Badge +6
Hoi, ik heb handmatig in de ketel de Temp op 60 graden gezet. Zou dit via Toon moeten werken?
Zo doe ik het ook, want op Toon kan ik ook geen aanvoertemperatuur kiezen.
Toon stelt zich via het aanleren daar vanzelf verder op in.
Reputatie 5
Badge +6
Ik kan dit wel kiezen, maar vervolgens gebeurd er niets mee. Zou dit wel moeten?
Zo nee, waarom zie ik dan die optie?
Je bedoelt de optie op Toon?
Bij het profiel OpenTherm houdt niet iedere fabrikant van CV’s zich aan de afgesproken waardes.
Ze laten nu eenmaal hun eigen merk thermostaat prefeleren.
Dus gewoon op je CV in stellen en dat was het dan.
Reputatie 5
Badge +6
Ah, dankje.

Zou makkelijker zijn als sommige opties via Toon werken?

Zo werkt tapwater voorverwarmen wel goed. Deze optie komt wel aan. Zover ik heb kunnen ontdekken
Ja dat zou makkelijk zijn, maar zoals uitgelegd ligt dat niet aan Toon.
In inderdaad bij bv Intergas HRE werkt de instelling op tapwater instelling op Toon wel prima.
Het is niet anders.
Reputatie 5
Badge +6
Bij Remeha in mijn geval?
Juan wrote:

Bij Remeha in mijn geval?

Dat begrijp ik!
Vandaar dat ik de Intergas HRE er even bijhaalde.
Zelf heb ik de Intergas HR en die reageert niet op de Toon instelling van het tapwater.
Voir mij totaal oninteressant want die staat op de CV op totaal Uit.
In de keuken is een keukenboiler vele malen comfortabeler en in de badkamer is het even wachten op warmwater voor bad of douche niet interesssnt.
Reputatie 5
Badge +6
Ook heb ik nog steeds last van het probleem dat het heel lang duurt voordat de boel op temperatuur komt.

Ik stook bv 21 graden, en dat word (gisteren bijvoorbeeld) niet gehaald. De temperatuur blijft dan op 19,5 steken.

Dit zijn allemaal problemen, waarvan ik verwacht/gedacht had, dat deze over zouden zijn, bij een nieuwe verwarming.

Heeft iemand enig idee waar dit dan nog aan kan liggen?

- Ik heb radiator folie gebruikt
- Deuren zijn dicht
- Kieren zijn gedicht (keuken deur)

Het enige tochtgat dat wij nog hebben is de afzuigkap, daar komt koude wind door naar binnen.
Er zit een ijzer ventilatie rooster aan de buitenkant
Dit was eerst klap rooster, wat vanzelf dicht ging als de afzuigkap uit was (zo'n klapper rooster is niet meer te verkrijgen)

Toon hangt wel (bijna) boven een LED TV (10 cm tussen muur en TV)
Kunnen deze 2 laatste dingen nog van invloed zijn?

De TV kan helaas niet op een andere plek.
Toon ook niet daarin tegen.
Alles wat warmte afgeeft, zoals dus de led-tv, en onder de Toon is gesitueerd, is geen gunstige plek voor Toon.
Reputatie 5
Badge +6
De bedrading van de Toon zit eenmaal daar. Kan je die verlengen (zodat ik de Toon kan verplaatsen?)
Dat begrijp ik.
Die bedrading kan je eenvoudig verlengen met een kroonsteentje. Polariteit is onbelangrijk.
Als je een definitieve plaats hebt uit de tocht en zonder invloed van extra warmte van buitenaf (denk ook aan zonneschijn) leg je een mooi kabelgootje ernaar toe.
De oude plek dicht je af met een afsluitdekseltje in de bouwmarkt.
Reputatie 5
Badge +6
Hoi Brandje,

Dankje, maar kan de TV echt zoveel invloed hebben?
Er komt warmte vanaf, maar ik heb bewust te TV naar voren gehaald (10 a 15 cm)

Want waardoor gaat Toon dan de mist in?
Denkt Toon dat de Temperatuur al bereikt is, terwijl Toon zelf ook pas 19,5 meet, terwijl de instelling 21 graden is?
Leg maar eens een tempetatuurmeter boven een led tv......
En je weet de warmte kringelt omhoog dus beïnvloed Toon.
Kijk maar naar de opengewerkte behuizing van Toon aan boven en onderzijde.
Door aanvoer extra warmte denk Toon dat de temperatuur idd is bereikt.

Je zou een nieuwe plek gewoon even tijdelijk kunnen uitproberen.
Reputatie 2
Badge +3
Brandje wrote:

Leg maar eens een tempetatuurmeter boven een led tv......
En je weet de warmte kringelt omhoog dus beïnvloed Toon.
Kijk maar naar de opengewerkte behuizing van Toon aan boven en onderzijde.
Door aanvoer extra warmte denk Toon dat de temperatuur idd is bereikt.

Je zou een nieuwe plek gewoon even tijdelijk kunnen uitproberen.

Als Toon denkt dat de ingestelde temp is bereikt, zou hij 21 gr of 21gr+ aan moeten geven. Het is gek dat hij dan 19.5 aan blijft geven.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen