Stickers voor sensoren Toon bestellen | Eneco Community
beantwoord

Stickers voor sensoren Toon bestellen

Kan ik via deze weg ook nieuwe plakkers voor de meet sensoren bestellen? Vroeger kon dat via een webpagina maar die gaf error 404 aan namelijk.

Ook heb ik sinds kort een probleem met de meteradapter, dan 1 lichtje heel fel brandt en de andere bijna niet of flauw. Kan ik dit herstellen? of moet er een nieuwe komen?

Heb gewoon nog de analoge meters in de meterkast, en heb een abonnement op toon.
icon

Beste antwoord door TinaC 26 februari 2019, 09:18

@pietpiet50

Het niet activeren van Toon beperkt ons wel in het verlenen van hulp bij storingen. Van buitenaf meekijken in Toon is puur servicegericht om zo bepaalde storingen te vinden en op te lossen. Uiteraard heb je recht op privacy en respecteren wij dat. De stickers zijn besteld en ontvang je binnen 10 werkdagen.

Groeten,
Tina

Bekijk origineel

11 Reacties

Reputatie 6
Badge +1
Beste @pietpiet50,

Welkom op het forum! Het is mogelijk om via deze weg een bestelling te plaatsen voor nieuwe stickers. Wat betreft de meteradapter wil ik graag weten of je deze al verwijderd hebt en opnieuw gekoppeld.

Mocht de meteradapter defect zijn dan kan ik eventueel een nieuw toezenden.

Groeten Chantal
Beste Chantal, bedankt alvast.

de meter adapter heb ik al 2x helemaal verwijderd en opnieuw toegevoegd, echter zonder resultaat.
Reputatie 6
Badge +1
@pietpiet50

Kan je de toegang open zetten via Menu - Toon support - Externe toegang AAN ? Dan kijk ik graag mee in Toon.

Groeten Chantal
Kan ook een foto maken van de sensor en het lampje, is echt weinig licht.

Wat gaat er gebeuren bij meekijken? worden er updates of andere dingen gedaan?
Ben altijd huiverig bij meekijken in apparaten op afstand.
Reputatie 7
Badge +6
@pietpiet50

Wij kunnen niet meekijken in je Toon. Je hebt je Toon nog niet geactiveerd, ik zie dat je deze week een abonnement hebt afgesloten. Heb je al een fabrieksherstel op je Toon uitgevoerd en Toon geactiveerd met de code die we je gestuurd hebben? Nadat je de Toon geactiveerd hebt kunnen wij meekijken. Wij zullen nooit wijzigingen aan je Toon aanbrengen, zonder je eerst toestemming te vragen, en dat komt zelden voor. Het is voornamelijk om te kijken waar het probleem in zit.

Groet,

Folkert
activeren ga ik als het uitkomt dit weekend regelen en nadenken of ik op afstand wil toestaan, ook voor mezelf namelijk.

Op dit ogenblik brand 1 lampje en andere is heel zwak. Stroom wordt wel gemeten, maar daarna elke keer minder terwijl er niets veranderd. Gaat ons meer om dat wij kunnen zien van energie verbruik en eventueel gas.

Kunt u alvast materialen naar mij toesturen?
Reputatie 6
Badge +1
@pietpiet50

Het is niet zo dat we direct kunnen meekijken in Toon. We kunnen als Toon geactiveerd is wel de grafieken en verbindingen inzien om zo te kunnen achterhalen waar het probleem zit zoals Folkert heeft aangegeven. Dan kunnen we kijken naar de oplossing.

We sturen pas materialen toe op het moment dat we verwachten dat de storing hiermee opgelost kan worden.

Groeten Chantal
ok, snap ik, maar een setje stickers kan toch niet het probleem zijn alvast op te sturen
Reputatie 6
Badge +1
@pietpiet50

Dat klopt. Echter wil ik in dit geval ook achterhalen wat het issue met de metermodule of sensor is, zodat we eventueel martiaal in één keer kunnen toezenden.

Groeten Chantal
Heb besloten om gewoon lid te zijn/blijven voor garantie gevallen etc.

Ga niet mijn hele Toon naar fabrieksinstellingen terug zetten en alles kwijt te raken van instellingen en programma's. Daarvoor staat er teveel in. De Toon werkt gewoon 100% alle maanden, alleen heb dus nieuwe stickers nodig voor de sensoren. En toevallig dat er 1 sensor opeens minder lichtgeeft, dan maar 1 sensor minder meten als jullie perse in mijn toon daarvoor willen kijken.

Verder wil ik ook niet dat er van buitenaf in mijn Toon gekeken wordt, is ook een stukje privacy, en daar heeft men neem ik aan recht op in Nederland. Nogmaals mijn Toon werkt 100%, het is alleen dus nieuwe stickers en een half werkende meteradapter (wil die ook best opsturen voor onderzoek naar jullie).

Vertrouwende op een correcte afhandeling verder.
Alvast bedankt
Reputatie 5
Badge +1
@pietpiet50

Het niet activeren van Toon beperkt ons wel in het verlenen van hulp bij storingen. Van buitenaf meekijken in Toon is puur servicegericht om zo bepaalde storingen te vinden en op te lossen. Uiteraard heb je recht op privacy en respecteren wij dat. De stickers zijn besteld en ontvang je binnen 10 werkdagen.

Groeten,
Tina

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen