Stekker ketelmodule is heet | Eneco Community
beantwoord

Stekker ketelmodule is heet

• 5 september 2018
  • 25 reacties
  • 581 Bekeken

Reputatie 1
De ketelmodule gaf een storing op de Toon door stroom uitval dus ik moest de stekker bij de cv ketel er even uit halen en daarna er weer in.
Nu was dit stekker blokje loeiheet,kan dit kwaad?
Want eigenlijk kijk je er nooit naar om.
icon

Beste antwoord door ChantalS 6 september 2018, 11:53

@Schutte57

Ik heb een nieuwe adapter voor je besteld. Dat is hetgeen wat in het stopcontact gaat en bij jou heel heet wordt. Je ontvang de adapter binnen maximaal tien werkdagen.

Groeten Chantal
Bekijk origineel

25 Reacties

Hoi @Shuttle57

Bedoel je echt de Toon®️ module bij je CV gemonteerd in de thermostaat leiding?
Die mag niet loeiheet zijn.
Dus eigenlijk vertrouw ik het totaal niet.

Ik zou nu na het stroomloos maken de temperatuur scherp in de gaten houden.

Ik bedoel deze dus:

Reputatie 1
In de thermostaat leiding?
Dat snap ik niet
Er hangt een klein aparaatje naast de cv waar een stekker aan zit, neem aan dat dat van de Toon is want nadat ik de stekker er uit hebt getrokken heeft de Toon zwart beeld.
En die stekker is loeiheet

Reputatie 7
Badge +6
@shuttle57

De ketelmodule hoort niet heel heet te zijn, mocht je weer merken dat deze heel heet wordt bel dan met 088 – 895 59 59 dan schakelen we een monteur in voor je, wanneer het de stekker betreft die is wel wat warmer dan de omgevingstemperatuur maar die mag ook niet heet zijn.
Reputatie 1
Maar bedoel je dan de stekker die in het stopkontakt zit?

h

Reputatie 1
Ik bedoel niet dat kleine stekkertje in dat aparaatje maar echt de stekker die in het stopkontakt zit
Dat is de stroomadapter voor die module waar ik een foto van zond.
Die mag zeker niet loeiheet zijn.
Die behoort handwarm te zijn.
De ingebouwde trafo wordt bij gebruik nu eenmaal warm bij de omzetting van 230 naar 27 volt (onbelast).
Reputatie 1
Hij was echt heet dus ik ga hem straks weer in het stopkontakt plaatsen en kijk dan wat hij gaat doen.
Bedankt voor jullie hulp, ik laat het weten
Nogmaals als het handwarm is, is er niets aan de hand ivm warmte ontwikkeling ingebouwde trafo/omzetting van de stroom.
Hij was echt heet dus ik ga hem straks weer in het stopkontakt plaatsen en kijk dan wat hij gaat doen.
Bedankt voor jullie hulp, ik laat het weten

Hoi @Shuttle57,

En hoe is de temperatuur nu?
Weer loeiheet?
Reputatie 1
Gisteravond de stekker er niet meer in gedaan,vanmorgen pas, was heel snel warm,weer naar de Toon en die herstart nadat ik de melding kreeg dat de ketelmoduke verbroken was,nog geen resultaat.
Moet zo weg dus als ik thuis kom laat ik de stekker er weer langer in.
Maar snap niet waarom die melding blijft.
Dan vermoed ik dat er in de ketelmodule toch een storing zit, die zorgt dat de voeding/adapter in het stopcontact te warm wordt.
Want handwarm is normaal, maar loeiheet is niet goed.
Ik ben geen doemdenker maar brandgevaar ligt wellicht op de loer.
Wellicht dat Eneco een nieuwe ketelmodule wil opsturen.....
Reputatie 1
En daar ben ik als de dood voor.
Mischien dat die adapter toch stuk is omdat ik die foutmelding blijft houden.
Moet ik dan kontakt opnemen met Eneco of kan dat via jullie geregeld worden?
Reputatie 1
Wat ik me net zit te bedenken is het volgende.
Heb 3 rookmelders hangen die op stroom zijn aangesloten en zijn fekoppeld met elkaar.
Gingen van de week steeds af en kon geen oorzaak vinden dus misschien toch rook uit de adapter? Waardoor hij nu niet meer werkt? Maar dan zou hij toch gesmolten moeten zijn?
Ja die vrees begrijp ik best, oppassen is het credo hoor! Als die stroomafapter rook zou afgegeven hebben, zou dat ook van binnenuit kunnen zijn en zie je nog niets aan de buitenkant omdat je er snel bij was.
Ik zou de reactie van een moderator even afwachten.
Die maakt een beoordeling inzake dit issue; het is wat lastiger omdat er nu niet op afstand even in je Toon®️ gekeken kan worden.
Reputatie 1
Oke, dank je wel
Reputatie 7
Badge +2
@Schuttle57

Heel begrijpelijk dat je bang bent dat de ketelmodule brand kan veroorzaken. Daarom ga ik je gegevens er bij pakken om te zien wat we voor je kunnen betekenen. Kan je je klantnummer toevoegen aan je profiel ?

Groeten Chantal
Reputatie 7
Badge +2
@Schutte57

Ik heb een nieuwe adapter voor je besteld. Dat is hetgeen wat in het stopcontact gaat en bij jou heel heet wordt. Je ontvang de adapter binnen maximaal tien werkdagen.

Groeten Chantal
Reputatie 1
Dank je wel en de andere 2 ook bedankt voor de hulp,top
Dank je wel en de andere 2 ook bedankt voor de hulp,top

Graag gedaan!??
Hopelijk lost dat je probleem op.
Laat je het hier nog even weten?
Reputatie 1
Is goed
Reputatie 1
Helaas nog geen adapter ontvangen
Reputatie 1
@Schutte57

Groeten Chantal

Nog niets ontvangen Chantall
Reputatie 7
Badge +2
@Shuttle57

Goed dat je aan de bel trekt en informeert naar de status van de adapter. Deze is voor je besteld, maar jammer genoeg is er iets mis gegaan met de levering. Zojuist heb ik een nieuwe adapter op de post gedaan. Deze moet je morgen (uiterlijk maandag) ontvangen. Mijn excuses voor het ongemak.

Groet, Urgel
Reputatie 1
Ik wacht het weer af
Reputatie 1
Zaterdag de adapter ontvangen,ingeplugd en de melding op de Toon is weg dat hij niet verbonden is dus hoogwaarschijnlijk was de adapter toch stuk.
Zal straks eens kijken hoe warm deze wordt.

Reageer